Gaza Basınca Devir Saatindeki Ani Yükselme...

ksk_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 May 2011
Mesajlar
1,523
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Yaklaşık 1 yıl önce Antalya'dan Afyona giderken araç yüklü 4 kişi bagaj dolu klima açık rampa çıkarken araç devir göstergesi 5. viteste 90'dan sonra hırrr hırrr yükselmeye başladı... sanki 5. vites tutmuyor gibiydi... aracı durduğumda hafif duman yükseliyordu... konuyu da burada açtığımda baskı balata teşhisi konuşmuştu, bir usta baskı bitmiş değişecek 500 TL dedi, bir diğer usta hiç bir şeyi yok bin demişti... Ben de binmeye devam etmiştim... 10.000 km gitti yaklaşık o günden bu güne :)
Bugün fark ettim araç 90'dan sonra gaza yüklenince yine aynısını yapıyor, devir göstergesi 1 saniyede 3.500 e çıkıp iniyor... Baskı balatada mı sorun var acaba? İngiliz anahtarı olan arıza ışığı da yarım kontakta sönmesi gerekirken sönmüyor son zamanlarda, araç çalışınca sönüyor... sebebi bu olabilir mi acaba?
Düşük devirlerde ve viteslerde sorun yok, 5. vites 90 üstü aniden kökleyince gazı bu olay oluyor...
 
10k km kardasınız :D artık değişme zamanı gelmiş ama bence. böyle binmeye devam ederseniz yolda bırakması kuvvetle muhtemel.
 
şunu da belirteyim; daha önce sanki 100 ile giderken 2100 devir civarıydı yanlış hatırlamıyorsam... şu an 90'la giderken 2100 devirde seyrediyor araç... :rolleyes:
89.000'de aldım aracı , şu an 106.000'de... daha önce baskı balata değişimi ile ilgili bir belge bilgi yok, en iyisi değiştirmek sanırım... biraz tuzlu olacak gibi malesef... hayırlısı ne diyelim... :)
 
Aracınızla ilerlerken 5. vitesten 4.vitese atıp ani hızlanmaya çalıştığınızda aracın devri hızlıca yükselip hızı doğru orantıda yükseliyormu?
Benim R21 Concorde aracımda yükselmiyordu ve bu şekilde olmuştu baskı balatanın bitmesi. Zaten araç kalkışlarda fazlasıyla vibrasyon yapar(özellikle çok düşük hızlarda 2. viteste kalkarken).
Son olarak aracın baskı balatası bitikse ve kullanmaya devam ederseniz volana zarar verme ihtimaliniz de vardır. Baskı balata tamir masrafını düşünürken üstünede volanı eklemeyin. Zaten şuan aracınızın yakıtıda artmıştır muhtemelen.
 
Sonuç kesin Baskı balata ve Volant set olarak değişecek. sadece baskı balata değiştirmeyin sakın iki kere işçilik ödemek zornda kalırsınız.
ortalama 1000 tl masrafı olabiler :)
Dost acı söyler
 
kalkışlarda bir titreme yok... dediğim gibi sadece 5. viteste var... :confused:
 
Bugün ustaya gittim... öncelikle yarım kontakta sönmeyen üzerinde ingiliz anahtarı bulunan arıza lambasından bahsettim, arıza kaydı var arabanın beyninde, silelim geçer dedi, taktı cihazı yakıt bilmemnesi arızası diye bir uyarı verdi, daha önce böyle bir sorun yaşadın mı dedi evet diyince sildi arızayı ve ışık sönüyor artık...
Devir saatindeki yükselmeden bahsettim, sürüşe çıktık, adam bastıkça araba gidiyor bişey yok hocam bunda dedi... ama debriyaj baskı biraz incelmiş çabuk geçiyor vitesler azıcık basınca bile debriyaja dedi...

Sonuç: Değiştirmek istersen

LUK marka orjnal debriyaj baskı balata seti: 280 TL +150 İşçilik=430 TL... 400'e düz olur dedi...

Dilersen volantı da değiştirelim ilerde o da ayrı sorun açmasın sabit yapalım volantı dedi....
Sabit Volantlı Debriyaj baskı balata seti: 480 TL + 150 TL işçilik= 630 TL... 600'e düz olur dedi...

Ne dersiniz hangisi daha mantıklı?
 
Son düzenleme:
Aracın difransiyelini indirmeden volan hakkında yorum yapılabilir mi??
 
kardeşim arabana 600 tl sıkışmış:)
 
sabit volant ticari araçlar için ideal size tavsiye etmem
kalkışlarda silkeleme yapar konforunuz azalır.
o işçiliği vermişken
baskı balata (Luk)
volant (orjinal yaylı volant balatayla birlikte değişmeli)
Debriyaj bilyası ( değişse iyi olur ileride patlarsa boşuna tekrar 150 tl işçilik ödersin)
değişmesi ideal olur ama sabit volantı tavsiye etmem
ben burada pizza dağıtan corsalara ticari taksi olan combolara falan tavsiye ediyorum sabit volantı.
 
Geri
Üst