fren pedalı sertleşti taşa döndü resmen

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Korhan şimdi sana tarif ederim ama bu işin şakası olmaz.
ustana götür fran ana merkezine westighouse arızalı olabilir
hem yağını değişirtirsin hemde baksınlar


Selim abim seninle aynı fikirdeyim frenin şakası olmaz... Allah vermesin acı sonuçlar kaçınılmaz... işi bilen frenci ustası yağı değiştirir fren borularında çatlak varsa değiştirir, balataları değiştirir, kampana temizliği vs yapar, el fren halatını değiştirir, disklerde sorun varsa tamir edilir kafan rahat eder... bu işin bedeli ise 300 TL den başlar 500 TL de biter. Ama adam gibi de olur.
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Nadir eli yatkın bilgili olsa tamam tarif edeyim yapsın arkadaşın yazısında burdan mı yağ koyacağım nereden boşaltacağım dedimmi ben orda dururum. ;)
fiyat konusunda bilgim yok ama kendi ellemesin
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Nadir eli yatkın bilgili olsa tamam tarif edeyim yapsın arkadaşın yazısında burdan mı yağ koyacağım nereden boşaltacağım dedimmi ben orda dururum. ;)
fiyat konusunda bilgim yok ama kendi ellemesin


Evet abim seninle aynı fikirdeyim kendinin bu işi yapması sakat... bazı şeyleri kişilerin kendinin yapması da bir yere kadar :) bilgi yoksa hani derler ya kaş yapalım derken göz çıkarmaya benzer...
 

alperd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,243
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Korhan şimdi sana tarif ederim ama bu işin şakası olmaz,yai vebali almam,Elin yatkın bilgin olsa tamama derim.
ustana götür fren ana merkezine westighouse arızalı olabilir
hem yağını değişirtirsin hemde baksınlar


Aynen komple kontrol ettirmek şart.
Büyük ihtimalle westinghouse veya hortumlarından kaynaklanıyordur.
Aracın başında dur mümkünse arıza tespit edilirken. Bir hortum için komple fren merkezi falan kakalamasınlar :)

Benim Vectra GT'de olmuştu Hortum yuvasından çıkıp west'in içine kaçtığı için sistem hava almış, vakum yapamamış, taş kesilmişti. Otobanda giderken arıza oluştuğu için durma imkanım olmuştu çok şükür...

Aslında frenleri bazen müsait bir yolda Acil Fren yapıp kontrol etmek gerek diye düşünüyorum.
Hepimiz motor performansını test etmek için Gazı köklemişizdir ya onun gibi fren performansını test etmek için de Freni kökleyip denemek görmek lazım diye düşünüyorum aracı da tanımış oluruz haksız mıyım Selim Abi?
 
Son düzenleme:

pınpın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
223
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Nadir eli yatkın bilgili olsa tamam tarif edeyim yapsın arkadaşın yazısında burdan mı yağ koyacağım nereden boşaltacağım dedimmi ben orda dururum. ;)
fiyat konusunda bilgim yok ama kendi ellemesin

selim abii teesüf ederim yani biz seninle ve arkadaşlarla motor toplamadıkmı ya sente ayarı yapyık conta değiştirdik sibop yaptık rolanti motorunu parçalayıp topladım motor elekrtik tesisatını yaptım bunları hep paylaştım burada resimlerle beraber yardımcı olduğunuz yerlerde var yanii teeesüf ederim hakikaten elin yatkınsa demişin bide ben usülen kibarlık olsun diye konu tam anlaşılsın resimden faydalansınlar diye buradanmı konuyo yağ diye sordum üzüldüm şimdi teeesüfff ediyom size :dil:
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Özür dilerim Korhan:eek:
Yaşlılık :)
şimdi canım westinghouse hortumlarına bak kaçırma varmı? artı freni pompala sonra kontağı çevir motoru çalıştır pedalın kendini salması lazım,eğer salmıyorsa o zaman sorun westinhouse da sorun var
motoru çalıştır 1 -2 dakika sonra motoru kapat frene nrmal şekilde bas sonra birdaha bas,eğer ikincisinde sertleşme varsa buda sana vakumda sorun olmadığını gösterir.
vakumda kaçak yoksa üzerindeki sibopda sorun olabilir
yağ değişimi için bakarız yardımcı olurum sen bunlara bak bir.
 

pınpın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
223
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Özür dilerim Korhan:eek:
Yaşlılık :)
şimdi canım westinghouse hortumlarına bak kaçırma varmı? artı freni pompala sonra kontağı çevir motoru çalıştır pedalın kendini salması lazım,eğer salmıyorsa o zaman sorun westinhouse da sorun var
motoru çalıştır 1 -2 dakika sonra motoru kapat frene nrmal şekilde bas sonra birdaha bas,eğer ikincisinde sertleşme varsa buda sana vakumda sorun olmadığını gösterir.
vakumda kaçak yoksa üzerindeki sibopda sorun olabilir
yağ değişimi için bakarız yardımcı olurum sen bunlara bak bir.

estağfirullah abi ne yaşlılığı o olsa olsa tecrübe çokluğu olur tama dediğini bi yapayım haberleşiriz:rakir:
 

pınpın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
223
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
abi o dediklerini yaptım sağlama beenziyo stopda iken ikinci basmamla fren şişiyor basılı tutup çalıştırdığımda yumuşayıp kayıveriyo tekrar stop edim ikinci basmamda serleşiyo bi sorun yok bu konuda
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
O zaman fren yağın o kadar eski ki nem oranı yüksek
değişecek...
bunun için fren yağı, bir metre lastik hortum( şu cam sileceği hortumu yada narkozlarda kullanılan içi görünen hortuma) bir yardımcıya birde yüzük 9 lu unutmadım ise anahtara ihtiyacın olacak birde kavanoz olacak çevre kirliliği istemiyoruz tabii eski yağı kavanoza akıtacağız onuda ağzını kapatıp yağı alan yere vereceğiz.
Şİmdi Önce yüzük anahtarı geçireceğiz aynı resimdeki gibi bizzde bu aletler yok ama hortum ve kavanoz var :)
Entluefterflasche.jpg

anahtarla o sibopu gevşeteceğiz hortum hafif yüksek duracak akan yağı içinde göreceğiz. biri önde frenle pompalayacak sen anahtarı açacaksın o pedal dibe girince ayağını basık tutacak sen yağ kesilmeden tekrar vidayı sıkacaksın hortum yağ dolu olduğundan içinde hava olmayacak kapattığında içine hava girmemiş olacak,ve her seferinde ilk gösterdiğin buraya yağı nasıl koyacağız dediğin fren kutusuna seviyesine bakacaksın min altına girmesin yoksa hava emdirirsin.eksileni dolduracaksın.tekrar altdan yağını boşaltıracaksın tabii yine bir yardımcı pedalı pompalayacak sen bas diyeceksin anahtarı çevireceksin o pedalı dibine kadar basacak sen belli akışdan sonra tekrar anahtarı sıkacaksın(hortumda hep u kaliber tarafı yağ dolu olacak. bunu sırası ile ilk arka sol sonra arka sağ sonra ön sol sonra ön sağ ile yapacaksın, ve herseferinde eksilen yağı dolduracaksın seviyesini min e indirmeyeceksin
$%28KGrHqUOKkUE6nGPHNPZBOsld3fk9g%7E%7E60_58.JPG

Bremsfluessigkeit_nachfuellen.jpg

yağ seviyesini Mİn altına düşürme ekle son olarak yağ seviyesini cizgisine getir ve bırak iş tamamdır.
Anlamadığın yer olursa söyle
 
Son düzenleme:

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu arada motor çalışmayacak unutmadan söyleyyim :) anlaşımayan bir taraf olursa yaz cevaplarım
unutma pompalayıp basık tutacak sen ahantar ile açacak yağı akıtacaksın o ayağını sen vidayı sıkana kadar basık tutacak tamam deyince ayağını bırakacak her seferinde
hortumun sibopa gelen kısmı hep yağ dolu olsun,sıkarken hava emmeyecek
hep aklıma geliyor eksik olmasın bilgi çünk kendi bildiğimi bağzen karşı nbilir diye yazmıyorum sonradan aklıma geliyor ekliyorum
anahtarı hafif çevir tam açma zaten azıcık çevirme ile yağ gelecektir tamamen çevirip sökmeyeceksin,hafif 10-20 dakika lık açı çevirmen yeter,zaten akmasından göreceksin
hortumda sibopa tam geçecek boşluk olmayacak oturacak zorlama ile
 
Son düzenleme:
Üst