fren balatası değişim zamanı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan savarcan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

savarcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
merhabalar. aracım 2004 Corsa c. bir süredir frene basınca balatalatdan ses geliyor. arabam 47000 de orjinal balatası üzerindeki. değişim için biraz erken değil mi?bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim. iyi günler.
 
kullanıma bağlı olarak 10bin km bile bitebilir... gözle bile kontrol etmesi kolaydır balatanın bitip bitmediğini anlamak için...
 
ustaya göster dıştan anlıyorlar .ancak ben 115 binde değiştirmiştim kullanıma bağlı olarak değişir:sorry::eek:
 
47 bin disk balata için ve orjinal ve hiç değişmemiş balata için mükemmeldir ne erkeni :D ama değişmiştir kesin daha önce ön fren balataları genelde 10 12 15 17 bin araları gider abs varsa 20 bine kadar çıkabilir. arka tekerler diskli ve absli ise 30 bin km gider genelde .. siz çok bitirdiyseniz balatalı diskede zarar vermiş olabilir bence gösterin disk ve balataları. arka tekerler kampanalı ise 70 80 bin arası gidiyor genelde.
 
slm arkadaslar bende 104 bınde değiştirdim . tabı kullanıma bahlı
 
Yanlışınız olmasın ? 115 bin - 104 bin km ve fren balatası..teknik olarak mümkün değil.Baskı-balata anladınız sanırım.
 
Yanlışınız olmasın ? 115 bin - 104 bin km ve fren balatası..teknik olarak mümkün değil.Baskı-balata anladınız sanırım.
aldığımızda 80bindeydi 260 binde şuan önler daha değişmedi.3 4 ay önce gösterdiğimde gerek yok değişmeye 15 20 daha gider demişlerdi.:D
 
aldığımızda 80bindeydi 260 binde şuan önler daha değişmedi.3 4 ay önce gösterdiğimde gerek yok değişmeye 15 20 daha gider demişlerdi.:D
Ben ön balataları 35.000 km de değiştiriyorum.
Balata sertleşmiş de mi 180.000 km dir aşınmıyor acaba.Balatalar sertleştiyse aşınmaz ve fren mesafesi uzar.Fren yükü arka balatalara bindiği için arka balatalar erken aşınır.
Ben geçen sene,öne yeni balata taktırdım.Balata 3.000 km boyunca hiç aşınmadı,lastiklerde balata tozu birikmiyordu ve fren performansı çok düşüktü.Bunun yanında,arka balatalar aşırı ısınıyor ve aşınıyordu.Balataları tekrar değiştirdik,sorun çözüldü.
Balatanın da,tekerlekler gibi belli bir kullanım süresi var.Zamanı geçince sertleşiyor ve görevini yerine getiremiyor.
 
balatalar değişik kalitelerde üretilir.sizin yazınızda örnek olabilir.sert olanlar uzun ömürlü ama frenlemede zayıflık ve ötme olur.yumuşaklarda frenleme iyi ama ömrü kısa ve jantlarda toz birikmesi fazla olur.
4 ay önce son yağ değişimine kadar frenlerim gayet iyiydi.sol ayak frenine merak salmadan öncede diyebilirim aslında:D ön balatalar yanık yani şu anda.yağ değişimine az kaldı o zaman halledeceğim.
kullanımla alakalı bir yerde.babam araba sürmeyi öğrettikten sonra frene basmamayıda öğretti.ısuzu kamyonu hafif rampada boşa alıp salınca ense köküme sağlam bir darbe almıştım:D o andan sonra mecburen yavaşlamak için değil durmak için kullandım freni:)

konuya dönersek 40 - 50 bin balata için normaldir.:)
 
benimde aracım corsa c 2006 model, abs yok, 3 yıl bakımı için geçen hafta opel servise bıraktım, arabam 37000 bin civarlarında, balatalarınızın değişmesi gerekiyor diye telefon ettiler, bende değiştirin dedim.Akşam almaya gittğimde çıkan parçayı da verdiler, bakınca %50 aşınmış gibi ama servis değiştirdi.Bu arada şunu belirteyim fren i mümkün oldugunca az kullanan biriyim genelde yavas giderim diger sartlarda motor freni ile yavaşlarım, sadece durmak için fren kullanırım,buna ragmen 37 bin de değişti.Masraf kısmını sorarsan işçilikle beraber 120-130 tl civarına geldi(Yetkili servis fiyatı), listesi 160tl+işçilik sanırım ama indirimlerle bu rakama geliyor.
 
Geri
Üst