- Katılım
- 10 Şub 2011
- Mesajlar
- 9,709
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 46
Merhabalar,
Bir süredir ilgimi çeken yeni Kuga yı geçenlerde test etme imkanı buldum. Aracı Edremit Akoto ya geldiği ilk günde de teste çıkacaktım ancak işlerim sebebiyle vakit ayıramamıştım.
Aracın ilk bakışta ilgimi çeken yanı kataloglarda ya da dergilerdeki kadar "tanıdık" görünmediği; araç Ford ailesine mensup olduğunu belli etse de yeterli miktarda sert geçişler, gücü ve sportifliği vurgulayan çizgilerle hem kimliğini belli ediyor hem de sıradanlıktan kurtuluyor.
İç mekan kataloglardan bakıldığında Focus tan tanıdık tasarımlardan ötürü biraz heyecansız gelse de aracın içine geçildiğinde geniş konsola eğim verildiği, yerleşim birimlerinin kullanım ve görünüm algılarının yeterince değiştirildiği görülüyor. Ön ve arka koltuklar ideal bir genişliğe sahipken ergonomik açıdan da gayet başarılılar, arka koltuklar önler kadar ergonomik değil ancak onların da sırtlık eğimlerinin ayarlanabiliyor olması güzel bir özellik. Malzemeler yeterince kaliteli ancak Focus larda görülen bazı özensiz montaj detaylrı Kuga da da var; ön kapıyı açtığınızda ön direk kaplamalarının eksik kesildiğini, aynı kaplamanın ön cam dibine yeterince muazzam monte edilmediği ya da tavan kaplamasının ön camla birleştiği noktalardaki kesik - kapatılmamış delikler vs gibi.
Motoru çalıştırıp yola çıkıldığında gaz tepkileri hızlı ve güçlü motor kısa sürede kendini sevdiriyor; yeni nesil düşük ataletli turbosunun da etkisiyle olsa gerek tepkiler gayet hızlı, ilk kalkışlar 1.7 ton değil daha hafif bir aracı harekete geçiriyormuş gibi. Tam otomatik vites ise gaza fazla basılmadan sakin hızlanmalar yapıldığı sürece yeterince hızlı ve sarsıntısız ancak gaza biraz fazla basarsanız pedalı sabit bile tutsanız şanzıman uygun vitesi seçmek için genellikle bocalayabiliyor veya hızlanmanın olmayacağı en üst devirlere kadar vites küçültüp hemen peşine vites büyütebiliyor, bu şanzımanı pek beğenmedim sanki biraz daha geliştirilebilir gibi, neyseki biraz tecrübe ettikten sonra araca gaz pedalına basışınızla biraz yardımcı olursanız şanzıman daha istikrarlı değişimler sağlayabiliyor ve gaza yeterli miktarda basıldığında performans daha canlı bir hal alıyor, fazla bastığınızda sebebini anlayamadım - araç kasılıyor ve hızlanmıyordu, buna alıştıktan sonra araç 140-150 ye kadar rahat hızlanıyor ancak sonasında ilk başlardaki canlılık epey kayboluyor, bu hızlarda rüzgar sesinin (bugünlerde körfez hayli rüzgarlı malumunuz) gayet az olmasını beğendim, yol sesi de gayet az ve amortisörler çok iyi dengelenmiş; tatlı sert yapılarıyla ri aracı yeterince konforlu şekilde taşıyorlar.
Direksiyon sistemi Ford dan bekleneceği üzere yeterince hızlı çalışıyor ancak yine de dikkatli kullanıcılar direksiyonun eski hidrolik sistemler kadar geri bildirim vermediğini ve direkt olmadığını sezebilirler ancak buna rağmen Ford un günümüzdeki benzer sistemler arasında belki de en iyisi olduğu söylenebilir. Yüksek hızlarda yeterli düz gidiş stabilitesini sunan araç virajları yüksekliğine göre başarılı bir biçimde geçerken şansınızı zorlayacağınız türdeki direksiyon manevralarında yüksekliğini hatırlatıyor.
Aracın en beğendiğim yanıysa frenleri oldu, fren dozajını Focus ta da çok beğeniyordum ve iri Kuga da da aynı tepkiyle çalışmaya devam ediyor.
Açıkcası Edremit körfezinin son sel felaketinden sonra yolları daha da kötü bir hal alınca bu araca sempati duymaya başladım ancak Astra nın performans, tasarım ve kalite hissi daha iyi, eğer bu tarz bir araç alacak olursam ilk seçeneğim Kuga olur sanırım.
Bir süredir ilgimi çeken yeni Kuga yı geçenlerde test etme imkanı buldum. Aracı Edremit Akoto ya geldiği ilk günde de teste çıkacaktım ancak işlerim sebebiyle vakit ayıramamıştım.
Aracın ilk bakışta ilgimi çeken yanı kataloglarda ya da dergilerdeki kadar "tanıdık" görünmediği; araç Ford ailesine mensup olduğunu belli etse de yeterli miktarda sert geçişler, gücü ve sportifliği vurgulayan çizgilerle hem kimliğini belli ediyor hem de sıradanlıktan kurtuluyor.
İç mekan kataloglardan bakıldığında Focus tan tanıdık tasarımlardan ötürü biraz heyecansız gelse de aracın içine geçildiğinde geniş konsola eğim verildiği, yerleşim birimlerinin kullanım ve görünüm algılarının yeterince değiştirildiği görülüyor. Ön ve arka koltuklar ideal bir genişliğe sahipken ergonomik açıdan da gayet başarılılar, arka koltuklar önler kadar ergonomik değil ancak onların da sırtlık eğimlerinin ayarlanabiliyor olması güzel bir özellik. Malzemeler yeterince kaliteli ancak Focus larda görülen bazı özensiz montaj detaylrı Kuga da da var; ön kapıyı açtığınızda ön direk kaplamalarının eksik kesildiğini, aynı kaplamanın ön cam dibine yeterince muazzam monte edilmediği ya da tavan kaplamasının ön camla birleştiği noktalardaki kesik - kapatılmamış delikler vs gibi.
Motoru çalıştırıp yola çıkıldığında gaz tepkileri hızlı ve güçlü motor kısa sürede kendini sevdiriyor; yeni nesil düşük ataletli turbosunun da etkisiyle olsa gerek tepkiler gayet hızlı, ilk kalkışlar 1.7 ton değil daha hafif bir aracı harekete geçiriyormuş gibi. Tam otomatik vites ise gaza fazla basılmadan sakin hızlanmalar yapıldığı sürece yeterince hızlı ve sarsıntısız ancak gaza biraz fazla basarsanız pedalı sabit bile tutsanız şanzıman uygun vitesi seçmek için genellikle bocalayabiliyor veya hızlanmanın olmayacağı en üst devirlere kadar vites küçültüp hemen peşine vites büyütebiliyor, bu şanzımanı pek beğenmedim sanki biraz daha geliştirilebilir gibi, neyseki biraz tecrübe ettikten sonra araca gaz pedalına basışınızla biraz yardımcı olursanız şanzıman daha istikrarlı değişimler sağlayabiliyor ve gaza yeterli miktarda basıldığında performans daha canlı bir hal alıyor, fazla bastığınızda sebebini anlayamadım - araç kasılıyor ve hızlanmıyordu, buna alıştıktan sonra araç 140-150 ye kadar rahat hızlanıyor ancak sonasında ilk başlardaki canlılık epey kayboluyor, bu hızlarda rüzgar sesinin (bugünlerde körfez hayli rüzgarlı malumunuz) gayet az olmasını beğendim, yol sesi de gayet az ve amortisörler çok iyi dengelenmiş; tatlı sert yapılarıyla ri aracı yeterince konforlu şekilde taşıyorlar.
Direksiyon sistemi Ford dan bekleneceği üzere yeterince hızlı çalışıyor ancak yine de dikkatli kullanıcılar direksiyonun eski hidrolik sistemler kadar geri bildirim vermediğini ve direkt olmadığını sezebilirler ancak buna rağmen Ford un günümüzdeki benzer sistemler arasında belki de en iyisi olduğu söylenebilir. Yüksek hızlarda yeterli düz gidiş stabilitesini sunan araç virajları yüksekliğine göre başarılı bir biçimde geçerken şansınızı zorlayacağınız türdeki direksiyon manevralarında yüksekliğini hatırlatıyor.
Aracın en beğendiğim yanıysa frenleri oldu, fren dozajını Focus ta da çok beğeniyordum ve iri Kuga da da aynı tepkiyle çalışmaya devam ediyor.
Açıkcası Edremit körfezinin son sel felaketinden sonra yolları daha da kötü bir hal alınca bu araca sempati duymaya başladım ancak Astra nın performans, tasarım ve kalite hissi daha iyi, eğer bu tarz bir araç alacak olursam ilk seçeneğim Kuga olur sanırım.