- Katılım
- 20 Eyl 2006
- Mesajlar
- 1,374
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 36
- Yaş
- 42
ŞAMPİYON HAMILTON!
BrezilyaGP'nin son turları nefesleri kesti; son virajda yavaşlayan Timo Glock'u geçen Lewis Hamilton yarışı beşinci sırada tamamlayarak tarihin en genç dünya şampiyonu oldu, damalı bayrağı ilk sırada gören Felipe Massa'ya yarış zaferi yetmedi ama Ferrari markalar şampiyonluğunu yakaladı.
Formula1 2008 Sezonu'nun 18. ve son ayağı olan toplam 305.909Km uzunluğundaki 71 turluk Brezilya Grand Prixi; İstanbul Park ve Singapur'la birlikte saat yönünün tersine dönülen ve 1973'ten beri F1'e ev sahipliği yapan 4.309Km'lik Interlagos Pisti'nde yapıldı.
Ferrari pilotu Brezilyalı Felipe Massa evinde damalı bayrağı ilk sırada görmüş olsa da, McLaren'in İngiliz sürücüsü Lewis Hamilton kendisine sürücüler klasmanı şampiyonluğunu getiren BrezilyaGP beşinciliğiyle 2008 Sezonu'nu zirvede tamamlamayı başardı. Interlagos'a 11 puan avantajla gelen Ferrari ise buradaki performansıyla markalar klasmanında şampiyon oldu.
Pist hakkında!..
Uzun düzlüğü öncesindeki yavaş virajında sürücülere geçiş imkanı tanıyan Interlagos Pisti lastikleri ve araç dengelerini en çok zorlayan pistler arasında. Güvenlik açısından modern pistlerle eş tutulan Interlagos'ta pilotları en çok zorlayansa pist üzerindeki tümsekler.
Takvimde saat yönünün tersine dönülen sadece 3 pist olduğu için bu duruma fazla alışık olmayan sürücüler viraj çıkışlarında üzerlerinde oluşan G-kuvvetinden fazlasıyla etkileniyorlar. Deniz seviyesinden hayli yüksekte olan Interlagos'taki basınç da pilotları çok zorluyor.
Start-finiş düzlüğünün başındaki yokuş aşağı ilk viraj ve düzlüğün sonundaki yokuş yukarı son viraj pistte atak yapmaya en uygun yerler olarak değerlendiriliyor.
2000 yılından beri F1 güvenlik aracının resmi sürücüsü olan Bernd Maylander önderliğinde atılacak formasyon turunun başlamasına 10 dakika kala görüşü neredeyse sıfıra indiren sağnak bir yağmur indirdi ve start 10 dakika ertelendi. Brezilya'nın yerel iklimi sebebiyle sadece birkaç dakika süren yağış etrafı sırılsıklam etmeye ve tüm yarış stratejilerinin değiştirilmesine yetti.
Start!..
87 puanla sürücüler klasmanının ikinci basamağında yer alan Ferrari pilotu Felipe Massa'nın 2007 Sezonu'nda olduğu gibi pole pozisyonundan başladığı yarışta 94 puanlı şampiyona lideri McLaren sürücüsü Lewis Hamilton dördüncü cepten kalktı.
Merakla beklenen start sonrası ilk virajda ön bölüm sıkıntı yaşamasa da, kariyerinin son yarışında piste çıkan David Coluthard ve ev sahibi pilotlardan Nelsinho Piquet Jr. havlu atmak zorunda kaldı. Sebastien Vettel ve Rubens Barrichello'nun tırmandıkları startta Heikki Kovalainen'se 2 sıra kaybetti. Güvenlik aracı piste girmek zorunda kaldı.
71 turluk heyecan!..
Felipe Massa ilk bölümde en hızlı turları atarken, ikincilikteki yerini koruyan Jarno Trulli kendisinden daha hızlı otomobillere sahip olan Kimi Raikkonen ve Lewis Hamilton'u yavaşlatıyordu.
Start öncesindeki sağnak yağış takımların standart yağmur lastiklerini tercih etmelerine sebep olsa da kuruyan zemin araçları zorlamaya başladı ve peşpeşe pitstoplar geldi. Bu gelişmenin ardından Massa piste ilk sırada dönmeyi başarırken Hamilton yedinciliğe geriledi.
25. tura gelindiğinde kopmalar başladı; lider Massa takipçisi Alonso'nun 5 saniye önündeydi, Raikkonen çifte dünya şampiyonunu 10 saniye geriden izliyordu, Hamilton'sa Finlandiyalı sürücünün 5 saniye arkasındaydı.
Bitime 34 tur kala Alonso'yla farkı 6.5 saniyeye çıkaran Massa pite geldi ve sert lastikleri takarak kendisini yarış sonuna kadar götürecek benzini aldı, hayli uzun olan pit yolunu kayederek piste dördüncü sırada döndü.
Heyecanlı başlayan yarışın ilerleyen bölümlerinde pilotlar arasındaki zaman farkları çok açıldı, klasmanda bir değişiklik olabilmesi için sürücülerin hata yapması veya mekanik bir sorun yaşaması gerekiyordu.
Bitime 15 tur kala herkesi heyecanlandıran haber çifte dünya şampiyonu İspanyol Alonso'nun telsizinden geldi; "Bulutlar yaklaşıyor, yağmur beklenttisi var."
Beklenen yağmur bitime 5 tur kala başladı, pilotlar yağmur lastikleri için pite yönelince Hamilton beşinciliğe geriledi. İngiliz pilot Sebastien Vettel'in sadece 0.6 saniye önündeydi, dünya şampiyonluğu artık Vettel'in performansına bağlıydı.
Ve Ferrari garajı bitime 2 tur kala ayağa fırladı; Vettel Hamilton'u geçti. Bu sevinç son turun son virajında da Mclaren garajına taşındı; lastik değiştirmeyerek risk alan ve yolda tutunabilmek için yavaşlayan Timo Glock'u geçen Hamilton yarışı beşinci sırada tamamlayarak dünya şampiyonu oldu.
Pilotlar ve markalar klasmanında şampiyonun belli olacağı Brezilya Grand Prix'sine ilk sırada (pole position) başlayan ve saatte ortalama 194.866 kilometre hızla yarışan Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa, 1 saat 34 dakika 11.435 saniyelik derecesiyle mücadeleyi ilk sırada bitirdi.
Kariyeri boyunca 298 puan toplayan ve 27 kez podyuma çıkan 27 yaşındaki Massa, bu sezon 6 yarış kazanma başarısını gösterdi. Kendi ülkesinde kürsünün zirvesine çıkmayı başaran Brezilyalı pilot, şampiyonluğu 1 puanla kaçırmanın düş kırıklığıyla gözyaşlarına hakim olamadı.
TARİH TEKERRÜR ETTİ
Geçen yıl son yarışta 1 puan farkla şampiyonluğu Ferrari pilotu Fin Kimi Raikkonen'e kaptıran Lewis Hamilton, bu sezon ise 1 puan farkla Ferrari pilotu Massa'yı geride bırakarak şampiyonluğunu ilan etti.
Yarışa 4. sırada başlayan ve genel klasmanda 7 puan önde olan McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, son 2 turda şampiyon olabilmek için önündeki Toro Rosso pilotu Sebastian Vettel'i geçmek zorundaydı. Massa'nın damalı bayrağı gördüğü sırada Toyota pilotu Timo Glock'un yavaşlamasından yararlanan ve 1 sıra yükselerek 5'inciliğe yerleşen genç pilot, böylece yarışın son anlarında şampiyonluğa ulaşmış oldu.
Genel klasmanda Felipe Massa, 97 puanla ikinciliği, Ferrari'den Kimi Raikkonen ile BMW Sauber'den Robert Kubica da 75'er puanla üçüncülüğü aldılar.
35 yarışlık kariyerinde 207 puan toplayan ve 22 kez podyuma çıkma başarısı gösteren 23 yaşındaki Hamilton, tarihin en genç şampiyon pilotu olma unvanını elde etti. İngiliz pilot, bu sezon 5 kez de birinci olma başarısını gösterdi.
Brezilya Grand Prix'sinde, 2 dünya şampiyonluğu bulunan Renault pilotu Fernando Alonso 2., diğer Ferrari pilotu Kimi Raikkonen ise 3. oldu.
FORMULA 1 TARİHİNDEKİ 9. ŞAMPİYON İNGİLİZ
McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, Formula 1 tarihinde şampiyonluğa ulaşan 9. İngiliz pilot olma başarısını gösterdi.
Formula 1'de daha önce Mike Hawthorn (Ferrari/1958), Graham Hill (Lotus, BRM/1962, 1968), Jim Clark (Lotus/1963, 1965), John Surtees (Ferrari/1964), Jackie Stewart (Tyrrell, Matra/1973, 1971, 1969), James Hunt (McLaren/1976), Nigel Mansell (Williinstaams/1992) ve Damon Hill (Williams/1996) şampiyon olarak tarihe geçmişlerdi.
MARKALAR KLASMANINDA FERRARI ŞAMPİYON
Son yarışa en yakın takipçisi McLaren Mercedes'in 11 puan önünde giren Ferrari, iki pilotunun da kürsüye çıkmasıyla puanını 172'ye çıkardı ve 2008 yılının şampiyonu oldu.
Markalar klasmanında McLaren Mercedes, 151 puanla ikinciliği elde ederken, BMW Sauber ise 135 puanla 3. sırada kaldı.
Brezilya Grand Prix'inde sıralama şöyle oluştu :
1 Felipe Massa Ferrari
2 Fernando Alonso Renault
3 Kimi Räikkönen Ferrari
4 Sebastian Vettel Toro Rosso
5 Lewis Hamilton McLaren
6 Timo Glock Toyota
7 Heikki Kovalainen McLaren
8 Jarno Trulli Toyota
9 Mark Webber Red Bull
10 Nick Heidfeld BMW
11 Robert Kubica BMW
12 Nico Rosberg Williams
13 Jenson Button Honda
14 Sebastien Bourdais Toro Rosso
15 Rubens Barrichello Honda
16 Adrian Sutil Force India
17 Kazuki Nakajima Williams
18 Giancarlo Fisichella Force India
19 Nelson Piquet Renault
20 David Coulthard Red Bull
PİLOTLAR KLASMANI
1. Lewis Hamilton (İngiltere) McLaren 98 puan
2. Felipe Massa (Brezilya) Ferrari 97
3. Kimi Raikkonen (Finlandiya) Ferrari 75
4. Robert Kubica (Polonya) BMW Sauber 75
5. Fernando Alonso (İspanya) Renault 61
6. Nick Heidfeld (Almanya) BMW Sauber 60
7. Heikki Kovalainen (Finlandiya) McLaren 53
8. Sebastian Vettel (Almanya) Toro Rosso 35
9. Jarno Trulli (İtalya) Toyota 31
10. Timo Glock (Almanya) Toyota 25
11. Mark Webber (Avustralya) Red Bull 21
12. Nelson Piquet (Brezilya) Renault 19
13. Nico Rosberg (Almanya) Williams 17
14. Rubens Barrichello (Brezilya) Honda 11
15. Kazuki Nakajima (Japonya) Williams 9
16. David Coulthard (İngiltere) Red Bull 8
17. Sebastien Bourdais (Fransa) Toro Rosso 4
18. Jenson Button (İngiltere) Honda 3
MARKALAR KLASMANI
1. Ferrari 172 puan
2. McLaren Mercedes 151
3. BMW Sauber 135
4. Renault 80
5. Toyota 56
6. Toro Rosso Ferrari 39
7. RedBull Renault 29
8. Williams Toyota 26
9. Honda 14
BrezilyaGP'nin son turları nefesleri kesti; son virajda yavaşlayan Timo Glock'u geçen Lewis Hamilton yarışı beşinci sırada tamamlayarak tarihin en genç dünya şampiyonu oldu, damalı bayrağı ilk sırada gören Felipe Massa'ya yarış zaferi yetmedi ama Ferrari markalar şampiyonluğunu yakaladı.

Formula1 2008 Sezonu'nun 18. ve son ayağı olan toplam 305.909Km uzunluğundaki 71 turluk Brezilya Grand Prixi; İstanbul Park ve Singapur'la birlikte saat yönünün tersine dönülen ve 1973'ten beri F1'e ev sahipliği yapan 4.309Km'lik Interlagos Pisti'nde yapıldı.
Ferrari pilotu Brezilyalı Felipe Massa evinde damalı bayrağı ilk sırada görmüş olsa da, McLaren'in İngiliz sürücüsü Lewis Hamilton kendisine sürücüler klasmanı şampiyonluğunu getiren BrezilyaGP beşinciliğiyle 2008 Sezonu'nu zirvede tamamlamayı başardı. Interlagos'a 11 puan avantajla gelen Ferrari ise buradaki performansıyla markalar klasmanında şampiyon oldu.

Pist hakkında!..
Uzun düzlüğü öncesindeki yavaş virajında sürücülere geçiş imkanı tanıyan Interlagos Pisti lastikleri ve araç dengelerini en çok zorlayan pistler arasında. Güvenlik açısından modern pistlerle eş tutulan Interlagos'ta pilotları en çok zorlayansa pist üzerindeki tümsekler.
Takvimde saat yönünün tersine dönülen sadece 3 pist olduğu için bu duruma fazla alışık olmayan sürücüler viraj çıkışlarında üzerlerinde oluşan G-kuvvetinden fazlasıyla etkileniyorlar. Deniz seviyesinden hayli yüksekte olan Interlagos'taki basınç da pilotları çok zorluyor.
Start-finiş düzlüğünün başındaki yokuş aşağı ilk viraj ve düzlüğün sonundaki yokuş yukarı son viraj pistte atak yapmaya en uygun yerler olarak değerlendiriliyor.
2000 yılından beri F1 güvenlik aracının resmi sürücüsü olan Bernd Maylander önderliğinde atılacak formasyon turunun başlamasına 10 dakika kala görüşü neredeyse sıfıra indiren sağnak bir yağmur indirdi ve start 10 dakika ertelendi. Brezilya'nın yerel iklimi sebebiyle sadece birkaç dakika süren yağış etrafı sırılsıklam etmeye ve tüm yarış stratejilerinin değiştirilmesine yetti.
Start!..
87 puanla sürücüler klasmanının ikinci basamağında yer alan Ferrari pilotu Felipe Massa'nın 2007 Sezonu'nda olduğu gibi pole pozisyonundan başladığı yarışta 94 puanlı şampiyona lideri McLaren sürücüsü Lewis Hamilton dördüncü cepten kalktı.
Merakla beklenen start sonrası ilk virajda ön bölüm sıkıntı yaşamasa da, kariyerinin son yarışında piste çıkan David Coluthard ve ev sahibi pilotlardan Nelsinho Piquet Jr. havlu atmak zorunda kaldı. Sebastien Vettel ve Rubens Barrichello'nun tırmandıkları startta Heikki Kovalainen'se 2 sıra kaybetti. Güvenlik aracı piste girmek zorunda kaldı.
71 turluk heyecan!..
Felipe Massa ilk bölümde en hızlı turları atarken, ikincilikteki yerini koruyan Jarno Trulli kendisinden daha hızlı otomobillere sahip olan Kimi Raikkonen ve Lewis Hamilton'u yavaşlatıyordu.
Start öncesindeki sağnak yağış takımların standart yağmur lastiklerini tercih etmelerine sebep olsa da kuruyan zemin araçları zorlamaya başladı ve peşpeşe pitstoplar geldi. Bu gelişmenin ardından Massa piste ilk sırada dönmeyi başarırken Hamilton yedinciliğe geriledi.
25. tura gelindiğinde kopmalar başladı; lider Massa takipçisi Alonso'nun 5 saniye önündeydi, Raikkonen çifte dünya şampiyonunu 10 saniye geriden izliyordu, Hamilton'sa Finlandiyalı sürücünün 5 saniye arkasındaydı.
Bitime 34 tur kala Alonso'yla farkı 6.5 saniyeye çıkaran Massa pite geldi ve sert lastikleri takarak kendisini yarış sonuna kadar götürecek benzini aldı, hayli uzun olan pit yolunu kayederek piste dördüncü sırada döndü.
Heyecanlı başlayan yarışın ilerleyen bölümlerinde pilotlar arasındaki zaman farkları çok açıldı, klasmanda bir değişiklik olabilmesi için sürücülerin hata yapması veya mekanik bir sorun yaşaması gerekiyordu.
Bitime 15 tur kala herkesi heyecanlandıran haber çifte dünya şampiyonu İspanyol Alonso'nun telsizinden geldi; "Bulutlar yaklaşıyor, yağmur beklenttisi var."
Beklenen yağmur bitime 5 tur kala başladı, pilotlar yağmur lastikleri için pite yönelince Hamilton beşinciliğe geriledi. İngiliz pilot Sebastien Vettel'in sadece 0.6 saniye önündeydi, dünya şampiyonluğu artık Vettel'in performansına bağlıydı.
Ve Ferrari garajı bitime 2 tur kala ayağa fırladı; Vettel Hamilton'u geçti. Bu sevinç son turun son virajında da Mclaren garajına taşındı; lastik değiştirmeyerek risk alan ve yolda tutunabilmek için yavaşlayan Timo Glock'u geçen Hamilton yarışı beşinci sırada tamamlayarak dünya şampiyonu oldu.
Pilotlar ve markalar klasmanında şampiyonun belli olacağı Brezilya Grand Prix'sine ilk sırada (pole position) başlayan ve saatte ortalama 194.866 kilometre hızla yarışan Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa, 1 saat 34 dakika 11.435 saniyelik derecesiyle mücadeleyi ilk sırada bitirdi.
Kariyeri boyunca 298 puan toplayan ve 27 kez podyuma çıkan 27 yaşındaki Massa, bu sezon 6 yarış kazanma başarısını gösterdi. Kendi ülkesinde kürsünün zirvesine çıkmayı başaran Brezilyalı pilot, şampiyonluğu 1 puanla kaçırmanın düş kırıklığıyla gözyaşlarına hakim olamadı.
TARİH TEKERRÜR ETTİ
Geçen yıl son yarışta 1 puan farkla şampiyonluğu Ferrari pilotu Fin Kimi Raikkonen'e kaptıran Lewis Hamilton, bu sezon ise 1 puan farkla Ferrari pilotu Massa'yı geride bırakarak şampiyonluğunu ilan etti.
Yarışa 4. sırada başlayan ve genel klasmanda 7 puan önde olan McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, son 2 turda şampiyon olabilmek için önündeki Toro Rosso pilotu Sebastian Vettel'i geçmek zorundaydı. Massa'nın damalı bayrağı gördüğü sırada Toyota pilotu Timo Glock'un yavaşlamasından yararlanan ve 1 sıra yükselerek 5'inciliğe yerleşen genç pilot, böylece yarışın son anlarında şampiyonluğa ulaşmış oldu.
Genel klasmanda Felipe Massa, 97 puanla ikinciliği, Ferrari'den Kimi Raikkonen ile BMW Sauber'den Robert Kubica da 75'er puanla üçüncülüğü aldılar.
35 yarışlık kariyerinde 207 puan toplayan ve 22 kez podyuma çıkma başarısı gösteren 23 yaşındaki Hamilton, tarihin en genç şampiyon pilotu olma unvanını elde etti. İngiliz pilot, bu sezon 5 kez de birinci olma başarısını gösterdi.
Brezilya Grand Prix'sinde, 2 dünya şampiyonluğu bulunan Renault pilotu Fernando Alonso 2., diğer Ferrari pilotu Kimi Raikkonen ise 3. oldu.

FORMULA 1 TARİHİNDEKİ 9. ŞAMPİYON İNGİLİZ
McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, Formula 1 tarihinde şampiyonluğa ulaşan 9. İngiliz pilot olma başarısını gösterdi.
Formula 1'de daha önce Mike Hawthorn (Ferrari/1958), Graham Hill (Lotus, BRM/1962, 1968), Jim Clark (Lotus/1963, 1965), John Surtees (Ferrari/1964), Jackie Stewart (Tyrrell, Matra/1973, 1971, 1969), James Hunt (McLaren/1976), Nigel Mansell (Williinstaams/1992) ve Damon Hill (Williams/1996) şampiyon olarak tarihe geçmişlerdi.
MARKALAR KLASMANINDA FERRARI ŞAMPİYON
Son yarışa en yakın takipçisi McLaren Mercedes'in 11 puan önünde giren Ferrari, iki pilotunun da kürsüye çıkmasıyla puanını 172'ye çıkardı ve 2008 yılının şampiyonu oldu.
Markalar klasmanında McLaren Mercedes, 151 puanla ikinciliği elde ederken, BMW Sauber ise 135 puanla 3. sırada kaldı.
Brezilya Grand Prix'inde sıralama şöyle oluştu :
1 Felipe Massa Ferrari
2 Fernando Alonso Renault
3 Kimi Räikkönen Ferrari
4 Sebastian Vettel Toro Rosso
5 Lewis Hamilton McLaren
6 Timo Glock Toyota
7 Heikki Kovalainen McLaren
8 Jarno Trulli Toyota
9 Mark Webber Red Bull
10 Nick Heidfeld BMW
11 Robert Kubica BMW
12 Nico Rosberg Williams
13 Jenson Button Honda
14 Sebastien Bourdais Toro Rosso
15 Rubens Barrichello Honda
16 Adrian Sutil Force India
17 Kazuki Nakajima Williams
18 Giancarlo Fisichella Force India
19 Nelson Piquet Renault
20 David Coulthard Red Bull
PİLOTLAR KLASMANI
1. Lewis Hamilton (İngiltere) McLaren 98 puan
2. Felipe Massa (Brezilya) Ferrari 97
3. Kimi Raikkonen (Finlandiya) Ferrari 75
4. Robert Kubica (Polonya) BMW Sauber 75
5. Fernando Alonso (İspanya) Renault 61
6. Nick Heidfeld (Almanya) BMW Sauber 60
7. Heikki Kovalainen (Finlandiya) McLaren 53
8. Sebastian Vettel (Almanya) Toro Rosso 35
9. Jarno Trulli (İtalya) Toyota 31
10. Timo Glock (Almanya) Toyota 25
11. Mark Webber (Avustralya) Red Bull 21
12. Nelson Piquet (Brezilya) Renault 19
13. Nico Rosberg (Almanya) Williams 17
14. Rubens Barrichello (Brezilya) Honda 11
15. Kazuki Nakajima (Japonya) Williams 9
16. David Coulthard (İngiltere) Red Bull 8
17. Sebastien Bourdais (Fransa) Toro Rosso 4
18. Jenson Button (İngiltere) Honda 3
MARKALAR KLASMANI
1. Ferrari 172 puan
2. McLaren Mercedes 151
3. BMW Sauber 135
4. Renault 80
5. Toyota 56
6. Toro Rosso Ferrari 39
7. RedBull Renault 29
8. Williams Toyota 26
9. Honda 14