F1 de Müthiş Finish..

HAGI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
1,374
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
ŞAMPİYON HAMILTON!

BrezilyaGP'nin son turları nefesleri kesti; son virajda yavaşlayan Timo Glock'u geçen Lewis Hamilton yarışı beşinci sırada tamamlayarak tarihin en genç dünya şampiyonu oldu, damalı bayrağı ilk sırada gören Felipe Massa'ya yarış zaferi yetmedi ama Ferrari markalar şampiyonluğunu yakaladı.

61635f62625f63616169516yc5.jpg


Formula1 2008 Sezonu'nun 18. ve son ayağı olan toplam 305.909Km uzunluğundaki 71 turluk Brezilya Grand Prixi; İstanbul Park ve Singapur'la birlikte saat yönünün tersine dönülen ve 1973'ten beri F1'e ev sahipliği yapan 4.309Km'lik Interlagos Pisti'nde yapıldı.

Ferrari pilotu Brezilyalı Felipe Massa evinde damalı bayrağı ilk sırada görmüş olsa da, McLaren'in İngiliz sürücüsü Lewis Hamilton kendisine sürücüler klasmanı şampiyonluğunu getiren BrezilyaGP beşinciliğiyle 2008 Sezonu'nu zirvede tamamlamayı başardı. Interlagos'a 11 puan avantajla gelen Ferrari ise buradaki performansıyla markalar klasmanında şampiyon oldu.

massagp4.jpg



Pist hakkında!..
Uzun düzlüğü öncesindeki yavaş virajında sürücülere geçiş imkanı tanıyan Interlagos Pisti lastikleri ve araç dengelerini en çok zorlayan pistler arasında. Güvenlik açısından modern pistlerle eş tutulan Interlagos'ta pilotları en çok zorlayansa pist üzerindeki tümsekler.
Takvimde saat yönünün tersine dönülen sadece 3 pist olduğu için bu duruma fazla alışık olmayan sürücüler viraj çıkışlarında üzerlerinde oluşan G-kuvvetinden fazlasıyla etkileniyorlar. Deniz seviyesinden hayli yüksekte olan Interlagos'taki basınç da pilotları çok zorluyor.
Start-finiş düzlüğünün başındaki yokuş aşağı ilk viraj ve düzlüğün sonundaki yokuş yukarı son viraj pistte atak yapmaya en uygun yerler olarak değerlendiriliyor.

2000 yılından beri F1 güvenlik aracının resmi sürücüsü olan Bernd Maylander önderliğinde atılacak formasyon turunun başlamasına 10 dakika kala görüşü neredeyse sıfıra indiren sağnak bir yağmur indirdi ve start 10 dakika ertelendi. Brezilya'nın yerel iklimi sebebiyle sadece birkaç dakika süren yağış etrafı sırılsıklam etmeye ve tüm yarış stratejilerinin değiştirilmesine yetti.

Start!..
87 puanla sürücüler klasmanının ikinci basamağında yer alan Ferrari pilotu Felipe Massa'nın 2007 Sezonu'nda olduğu gibi pole pozisyonundan başladığı yarışta 94 puanlı şampiyona lideri McLaren sürücüsü Lewis Hamilton dördüncü cepten kalktı.

Merakla beklenen start sonrası ilk virajda ön bölüm sıkıntı yaşamasa da, kariyerinin son yarışında piste çıkan David Coluthard ve ev sahibi pilotlardan Nelsinho Piquet Jr. havlu atmak zorunda kaldı. Sebastien Vettel ve Rubens Barrichello'nun tırmandıkları startta Heikki Kovalainen'se 2 sıra kaybetti. Güvenlik aracı piste girmek zorunda kaldı.

71 turluk heyecan!..
Felipe Massa ilk bölümde en hızlı turları atarken, ikincilikteki yerini koruyan Jarno Trulli kendisinden daha hızlı otomobillere sahip olan Kimi Raikkonen ve Lewis Hamilton'u yavaşlatıyordu.

Start öncesindeki sağnak yağış takımların standart yağmur lastiklerini tercih etmelerine sebep olsa da kuruyan zemin araçları zorlamaya başladı ve peşpeşe pitstoplar geldi. Bu gelişmenin ardından Massa piste ilk sırada dönmeyi başarırken Hamilton yedinciliğe geriledi.

25. tura gelindiğinde kopmalar başladı; lider Massa takipçisi Alonso'nun 5 saniye önündeydi, Raikkonen çifte dünya şampiyonunu 10 saniye geriden izliyordu, Hamilton'sa Finlandiyalı sürücünün 5 saniye arkasındaydı.

Bitime 34 tur kala Alonso'yla farkı 6.5 saniyeye çıkaran Massa pite geldi ve sert lastikleri takarak kendisini yarış sonuna kadar götürecek benzini aldı, hayli uzun olan pit yolunu kayederek piste dördüncü sırada döndü.

Heyecanlı başlayan yarışın ilerleyen bölümlerinde pilotlar arasındaki zaman farkları çok açıldı, klasmanda bir değişiklik olabilmesi için sürücülerin hata yapması veya mekanik bir sorun yaşaması gerekiyordu.

Bitime 15 tur kala herkesi heyecanlandıran haber çifte dünya şampiyonu İspanyol Alonso'nun telsizinden geldi; "Bulutlar yaklaşıyor, yağmur beklenttisi var."

Beklenen yağmur bitime 5 tur kala başladı, pilotlar yağmur lastikleri için pite yönelince Hamilton beşinciliğe geriledi. İngiliz pilot Sebastien Vettel'in sadece 0.6 saniye önündeydi, dünya şampiyonluğu artık Vettel'in performansına bağlıydı.

Ve Ferrari garajı bitime 2 tur kala ayağa fırladı; Vettel Hamilton'u geçti. Bu sevinç son turun son virajında da Mclaren garajına taşındı; lastik değiştirmeyerek risk alan ve yolda tutunabilmek için yavaşlayan Timo Glock'u geçen Hamilton yarışı beşinci sırada tamamlayarak dünya şampiyonu oldu.

Pilotlar ve markalar klasmanında şampiyonun belli olacağı Brezilya Grand Prix'sine ilk sırada (pole position) başlayan ve saatte ortalama 194.866 kilometre hızla yarışan Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa, 1 saat 34 dakika 11.435 saniyelik derecesiyle mücadeleyi ilk sırada bitirdi.

Kariyeri boyunca 298 puan toplayan ve 27 kez podyuma çıkan 27 yaşındaki Massa, bu sezon 6 yarış kazanma başarısını gösterdi. Kendi ülkesinde kürsünün zirvesine çıkmayı başaran Brezilyalı pilot, şampiyonluğu 1 puanla kaçırmanın düş kırıklığıyla gözyaşlarına hakim olamadı.

TARİH TEKERRÜR ETTİ
Geçen yıl son yarışta 1 puan farkla şampiyonluğu Ferrari pilotu Fin Kimi Raikkonen'e kaptıran Lewis Hamilton, bu sezon ise 1 puan farkla Ferrari pilotu Massa'yı geride bırakarak şampiyonluğunu ilan etti.

Yarışa 4. sırada başlayan ve genel klasmanda 7 puan önde olan McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, son 2 turda şampiyon olabilmek için önündeki Toro Rosso pilotu Sebastian Vettel'i geçmek zorundaydı. Massa'nın damalı bayrağı gördüğü sırada Toyota pilotu Timo Glock'un yavaşlamasından yararlanan ve 1 sıra yükselerek 5'inciliğe yerleşen genç pilot, böylece yarışın son anlarında şampiyonluğa ulaşmış oldu.

Genel klasmanda Felipe Massa, 97 puanla ikinciliği, Ferrari'den Kimi Raikkonen ile BMW Sauber'den Robert Kubica da 75'er puanla üçüncülüğü aldılar.

35 yarışlık kariyerinde 207 puan toplayan ve 22 kez podyuma çıkma başarısı gösteren 23 yaşındaki Hamilton, tarihin en genç şampiyon pilotu olma unvanını elde etti. İngiliz pilot, bu sezon 5 kez de birinci olma başarısını gösterdi.

Brezilya Grand Prix'sinde, 2 dünya şampiyonluğu bulunan Renault pilotu Fernando Alonso 2., diğer Ferrari pilotu Kimi Raikkonen ise 3. oldu.

f1wr8.jpg


FORMULA 1 TARİHİNDEKİ 9. ŞAMPİYON İNGİLİZ
McLaren Mercedes pilotu Lewis Hamilton, Formula 1 tarihinde şampiyonluğa ulaşan 9. İngiliz pilot olma başarısını gösterdi.

Formula 1'de daha önce Mike Hawthorn (Ferrari/1958), Graham Hill (Lotus, BRM/1962, 1968), Jim Clark (Lotus/1963, 1965), John Surtees (Ferrari/1964), Jackie Stewart (Tyrrell, Matra/1973, 1971, 1969), James Hunt (McLaren/1976), Nigel Mansell (Williinstaams/1992) ve Damon Hill (Williams/1996) şampiyon olarak tarihe geçmişlerdi.

MARKALAR KLASMANINDA FERRARI ŞAMPİYON
Son yarışa en yakın takipçisi McLaren Mercedes'in 11 puan önünde giren Ferrari, iki pilotunun da kürsüye çıkmasıyla puanını 172'ye çıkardı ve 2008 yılının şampiyonu oldu.

Markalar klasmanında McLaren Mercedes, 151 puanla ikinciliği elde ederken, BMW Sauber ise 135 puanla 3. sırada kaldı.

Brezilya Grand Prix'inde sıralama şöyle oluştu :

1 Felipe Massa Ferrari
2 Fernando Alonso Renault
3 Kimi Räikkönen Ferrari
4 Sebastian Vettel Toro Rosso
5 Lewis Hamilton McLaren
6 Timo Glock Toyota
7 Heikki Kovalainen McLaren
8 Jarno Trulli Toyota
9 Mark Webber Red Bull
10 Nick Heidfeld BMW
11 Robert Kubica BMW
12 Nico Rosberg Williams
13 Jenson Button Honda
14 Sebastien Bourdais Toro Rosso
15 Rubens Barrichello Honda
16 Adrian Sutil Force India
17 Kazuki Nakajima Williams
18 Giancarlo Fisichella Force India
19 Nelson Piquet Renault
20 David Coulthard Red Bull

PİLOTLAR KLASMANI
1. Lewis Hamilton (İngiltere) McLaren 98 puan
2. Felipe Massa (Brezilya) Ferrari 97
3. Kimi Raikkonen (Finlandiya) Ferrari 75
4. Robert Kubica (Polonya) BMW Sauber 75
5. Fernando Alonso (İspanya) Renault 61
6. Nick Heidfeld (Almanya) BMW Sauber 60
7. Heikki Kovalainen (Finlandiya) McLaren 53
8. Sebastian Vettel (Almanya) Toro Rosso 35
9. Jarno Trulli (İtalya) Toyota 31
10. Timo Glock (Almanya) Toyota 25
11. Mark Webber (Avustralya) Red Bull 21
12. Nelson Piquet (Brezilya) Renault 19
13. Nico Rosberg (Almanya) Williams 17
14. Rubens Barrichello (Brezilya) Honda 11
15. Kazuki Nakajima (Japonya) Williams 9
16. David Coulthard (İngiltere) Red Bull 8
17. Sebastien Bourdais (Fransa) Toro Rosso 4
18. Jenson Button (İngiltere) Honda 3

MARKALAR KLASMANI
1. Ferrari 172 puan
2. McLaren Mercedes 151
3. BMW Sauber 135
4. Renault 80
5. Toyota 56
6. Toro Rosso Ferrari 39
7. RedBull Renault 29
8. Williams Toyota 26
9. Honda 14
 

Uğur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
929
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Müthiş bir yarış oldu ama Massa'nın şampiyon olmasını isterdim. Massa neredeyse son 500 metrede şampiyonluğu kaçırdı, çok üzücü. Timo Glock için yol verdi iddiaları var. Ne kadar doğrudur bilmiyorum ama Glock'un yağmurun başlamasıyla pite girmediğini ve kuru zemin lastikleriyle yarışa devam ettiğini de unutmamak gerekir. Glock zorlayabilirmiydi bilmiyorum açıkçası. Son tur görüntüsünü izleyip kararı siz verin. http://www.turkiyef1.com/multimedia/video/flv/default.asp?id=663&İşte-son-tur
 

HAGI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
1,374
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Glock zorlayabilirdi bencede yol verdi hem kendini riske atmadı hemde hamiltona bir nevi kıyak yaptı diyebiliriz ama ben önümüzdeki sezon Vettel den çok şey bekliyorum gerçekten o arabayla son 2-3 yarış çok iyi iş çıkardı..
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yazık oldu Felippe ye.. Glock resmen yol verdi.. yarışı izledim ve her spor olayına karıştığı gibi bence şike buraya da el attı diyorum...
 

punisher

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
362
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
72
Siteyi ziyaret et
timo glock aslında alman tabiyetinde olmasına karşın sanırım hamilton arkadaşı yada takımın emri doğrultusunda yol verdi.yarışın son turlarında çiseleyen yağmur nedeniyle panik halinde ıslak zemin lastiklerine geçiş yapan takımların dışındakiler aslında daha şanslılardı.kuru zemin lastiklerini zorlayacak kadar yağış olmadı.toyota bu konuda doğrusunu yaptı.hatta vetteli bile almalaı hataydı pite ancak o genç çocuk çok hırslıydı ve hamiltonu geçmek için elinden geleni yaptı.vettel gelecekte muhtemel ferari pilotu olacak bunu belli etti.ancak bazı yorumlar var glok ıslak zemin nedeniyle yavaşladı kaydı falan şeklinde ben ona katılmıyorum.yarışın son virajındaki bu geçiş anını herkes iyi izlesin araçların yarış çizgileri tamamen kuru.yani glock motor arızasıda yaşamadığına göre tamamen yol vermiş durumda bana göre.massanın hakkı yenmiş olundu böylece.neyazıkki şike burayada girdi.tabi bu biraz üzüntü veriyor ancak kimi ve massa son 5 yarıştır kaptırdıkları puanları biraz düşünseler sabahlara kadar uykusuz kalırlardı.bizim kadar umursamıyor onlar.yarış sonu timsah gözyaşları.rai güşüyodu hatta:D afedersiniz ama massa eşşekliğine doymasın kendi hatalasrından kaybetti.son yarışa kalmazdı yoksa.(trulli olsaydı hayatta yol vermezdi bence:D)
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
massa eşşeklikten falan kaybetmedi arkadaşım... glock denen ne olduğu belirsiz pilot kılıklı insanın bariz bir şekilde yol vermesiyle kaybetti... ha öncesinde neden bu duruma geldiği ise ferrari pit ekibinin yaptığı beceriksizlik yüzünden... gece yarışında benzin hortumunu arabaya takmasalardı, onun da altında neden yine pit ekibi ve strateji ekibinin hatası... massa pitteyken daha işlem bitmeden raikonen arkasında sıra bekliyordu pit stopa girmiş bir şekilde.. bu sebeple de aceleye getirilen massa pit stopunda basit ve amatörce bir benzin pompası hortumu hatası yapıldı.. yazık... çok yazık... bence massa schumaher den sonra ferraride çok iyi yer edinecek bir pilot. raikonen in zaten mercedesten gelmesi... büyük hata.. bir mercedes pilotu sonuçta... hiç bir işe yaramıyor...
 

Uğur

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2006
Mesajlar
929
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Aslında Massa bu sene çok zorladı fakat talihsizlikler yaşadı. Macaristanda son 3 tur kala motoru patladı, singapurda liderken pit stopda olanları biliyorsunuz ve puansız ayrıldı o yarıştan ki bu olaylar bile Massa'ya 20 puana mal oldu. Bence Ferrari'nin şapkasını önüne koyup düşünmesi gerek...
 

efeeryurt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Ocak 2008
Mesajlar
2,389
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
mükemmel bir yarıştı, Hamilton'ı destekliyordum ve helal olsun son virajda kazandı şampiyonluğu...
 

punisher

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
362
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
72
Siteyi ziyaret et
massa eşşeklikten falan kaybetmedi arkadaşım... glock denen ne olduğu belirsiz pilot kılıklı insanın bariz bir şekilde yol vermesiyle kaybetti... ha öncesinde neden bu duruma geldiği ise ferrari pit ekibinin yaptığı beceriksizlik yüzünden... gece yarışında benzin hortumunu arabaya takmasalardı, onun da altında neden yine pit ekibi ve strateji ekibinin hatası... massa pitteyken daha işlem bitmeden raikonen arkasında sıra bekliyordu pit stopa girmiş bir şekilde.. bu sebeple de aceleye getirilen massa pit stopunda basit ve amatörce bir benzin pompası hortumu hatası yapıldı.. yazık... çok yazık... bence massa schumaher den sonra ferraride çok iyi yer edinecek bir pilot. raikonen in zaten mercedesten gelmesi... büyük hata.. bir mercedes pilotu sonuçta... hiç bir işe yaramıyor...
sanırım yarışları tam analiz edememişsiniz.ayrıca schumi den sonra massanın kıyaslanması ve yer edinmesi konusunda size katılmıyorum.massanın manageri sayesinde ferrariye geldiği ve schumininde bu yüzden harcandığı herkes tarafından biliniyor.manager i john un oğlu olduğunuda hatırlatayım size.ikisi kıyaslanacak pilotlar bile değiller bence.massa pol pozisyonu dışında başladığı hiçbir yarışı kazanamadı.sadece nü açık olduğu yarışlarda başarılı olduki zaten bence o aracı o pozisyonda takuma sato da sürse aynı sonucu alırdı.adam ne yağmurda sürüş yapabiliyor nede trafik ortasında.birilerine atak yapıp geçme becerisi ve hırsı yok.sadece komplexi ar.ben 2 kez haöiltona geçildiğini hatırlıyorum son yarışlarda.onlara izin vermese aynı cesaret gösterip gaza bassa şimdi şampiyon olabilirdi.cesaretin yoksa başarında olamaz.üstelik hepimiz biliyoruzki japonyada hamiltona bilerek çarptı massa.hiç sevmem dilemem mclarenin pilotunun şampiyon olmasını ancak adamlar başardı işte hemde massanın eşşekliği sayesinde.pitte yapılan hatalara gelince bu sadece massanın başına gelmedi hamiltında aynı sorunları yaşadı.oda motor sorunları ve lastik sorunları yüzünden yarış dışı kaldı.eşit şartlarda hamilton masayı hep geride bıraktı.burada sadece massaya yüklenmekte doğru olmaz ayrıca.kim sezon başında olayın buraya geleceğini düşünürdüki.şaöpiyonluğun en büyük adayı raikonendi.ama o okadar cool ki adamın umurunda değil.6 yarış resmen gezinti yaptı.çok basit hatalardan puan alamadı.zaten o talihsizlikleri ve sorumsuzlukjları yapmasa bugün raikenen şampiyondu.raikonenin bu tutumu massa ve hamiltonu bu potaya soktu.massa buu kaldıracak kapasitede olmadığı içinde şampiyon olamadı.glock konusunda size katılıyorum.hamiltona yol verdi evet.ancak daha öncede dediğim gibi son yarışa kalmamalıydı bu iş.
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ben massa yı schumi ile kıyaslamıyorum, siz de yazdığım şeyi analiz edememişsiniz..
ferraride yer edinecek bir pilot diyorum iyi demiyorum. ayrıca takıma 2.pilot olarak alınmasına rağmen raikonen e göre puan olarak da yarış becerisi olarak da yaptğı derecelerde de her şekilde daha üstün...
ben yarışları f1 tarihini ve araçları oldukça iyi bilirim, dışardan yarış izlemek başka bişey.. sonra da olduk olmadık yorumlarda bulunmak !!
 
Üst