Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
bu motorların co2 salınımı dışında farkları var mı? mesela trigerleri vb yine zincirli midir? şanzıman oranları aynı mıdır? yakıt ekonomisi vb. başka farkları var mıdır?
euro ayrımı sadece salınım değerlendirmesi içindir. Bunu yakıtla bağdaştıramazsınız euro4ten daha çok yakan motorda daha az yakan motorda euro 5 olabilir.
Mesela euro 4 1.3 cdti motorları ele alırsak dizel partikül filtresiyle bu motorlar euro 5 normuna getirilmiştir. Fakat bu filtre 100km'de 0,5lt daha fazla yaktırır. Astra Classic 3lerin teknik özellik tablosunda yakıtın yanında bir yıldız vardı, sayfanın altındaki açılamada aynen böyle yazardı...
iyide motor euro4 olarak üretilmiş. sonradan euro5'e çevrilmiş.
standart üretim euro4 mü az yakıyor euro5 normunu sağlayan mı?
sonradan parça ekleyip hile yapmayalım lütfen.
Euro 4 ile Euro 5 arasındaki Tek Fark % 1 oranında değişen Azot-Oksit oranı. Euro 4 ile Euro 5 arasında pek fark bulunmazken mevcut iki sistemin yeniden yapılandırılması ve düzenleme yapılması ile Euro 5 değerleri elde edilmiştir. Euro 4 ile Euro 5’in değerlerini bildirmek gerekirse; her iki sistemde de Karbonmonoksit oranı %1.5, Hidrokarbon oranı %0,46 ve partikül oranı %0,02 iken iki emisyon standardı arasındaki tek fark Euro 4’te %3.50 olan Azot-Oksit oranı Euro 5 motorlarda %2 olmaktadır. Fakat sektörde son yıllarda Euro 5 araçların Euro 4’lere göre önemli oranda daha seri oldukları söylenmektedir; bunun sebebi de üreticilerin birçoğu, araçlarda çoğunlukla üretimde aracı geliştirmek adına Euro 4’ten Euro 5’e geçişte motor güçlerini 10 ila 30 hp arasında arttırmaktadır. Bunun sonucu olarak da düş görünüşte herhangi bir farkı bulunmayan Euro 5 araçlar daha yüksek güçte olduğu için daha seri olmaktadırlar.