ESP Hatası

Arkadaşlar herbirinize teşekkür ederim araba pert değil bu duruma ustalar getirdi kaçak var mı diye toparlama yapmadılar bizim işimiz değil gibi konuştular. Sizin öneriniz olarak motora zarar vermeyen Elektirik aksamına zarar vermeyen sprey tarzı markası neyse alırım sıkar temizlerim sonra elektrik aksamını toparlarım bantla
Usta diye geçinenler sağolsunlar yazık degilmi bütün yalıtımı çıkarmışlar araca üstad mecbur sen oturup tek tek yapcan yap sorun kalmaz o arıza bcm kaynaklı bir arıza inşallah söner
 
Usta diye geçinenler sağolsunlar yazık degilmi bütün yalıtımı çıkarmışlar araca üstad mecbur sen oturup tek tek yapcan yap sorun kalmaz o arıza bcm kaynaklı bir arıza inşallah söner
Bugün LPG yi aktif hale getirdim LPG de sıkıntı yokmuş boşu boşuna iptal ettirdim 250 TL ye bana patladı. Tesisati eski haline getirdi diye 2 milyar masraf ettim 2 hafta da hiç kimse birşey bilmiyor. Bugün tavsiye üzerine ustaya gittim usta baktı bilgisayara bağladı senin araba da abartılacak birşey yok dedi, arzıa kodolarına baktı sağ tekerlek esp sensörü arızalı dedi sağ tekerleği okumuyor dedi, bir de b1480 arızası önemli arıza değil pil koruma devresi dedi sıkıntı çıkarmaz sana dedi, hafta içi bakarım ona da diyrek geldim, würth motor temizleme spreyi aldım heryerine sıkıp temizlicem bakalım zamanla ne gösterecek arabanın içine ettiler her usta geçinen zavallılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
E452D99E-A123-4A62-8E9F-7058FF8C62B452873e6c9b186a38.jpg


Temizledim toparladım ama würth sprey yetmedi bir kutu daha lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Öncelikle cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.Sorun çözüldü.Nasıl çözüldüğünü yazmak istedim,belki aynı sorunu yaşayan arkadaşların işine yarar.Yolda giderken motor gücü azaltıldı uyarısı aldım ve araç tamamen kendini kilitledi.5 dk sonra kontağa bastım tekrar çalıştı ve 2.ci viteste fazla basmadan sanayiye kadar gittim.Aracı cihaza bağladılar yine krank sensörü hatası verdi.Sonra GM marka 280 tl ye sanayiden zor zahmet bulduğum parçayı ustaya taktırdım. Esp hatası da ortadan kalktı ve sensör değişince bir daha hata vermedi.Ayrıca 750-800 tl masraf çıkarır,sensörün değişmesi için şanzımanın inmesi gerekir diyen ustaya götürmedim. Başka arkadaşıma götürdüm sensör zor bir yerde ama yarım saatte söktü taktı.70 tl işçilik aldı.Bana toplamda 350 tlye masraf çıktı.Aklınızda olsun bu parçaya garantide verilmiyor.Yani her ne şekilde olursa olsun ambalajından çıktığı an,araca uysa da uymasa da geri almıyorlar.O yüzden arıza kesin sensörden ise ve iyice emin olduğunuzda üzerindeki numaralara göre ve orjinalini alın.Bu esp çoğu sorunda hata veriyormuş,illa krank sensöründendir diyemeyiz fakat yine de aklınızda olsun. Eğer cihaza bağlandığında krank sensörü çıkıyorsa hiç uğraşmayın hemen değiştirin. Ben çok uğraştım usta usta çok dolaştım çeken bilir.Herkese keyifli,hatasız,kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hangi sensör bu adını yazmadınız?
 
Öncelikle cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.Sorun çözüldü.Nasıl çözüldüğünü yazmak istedim,belki aynı sorunu yaşayan arkadaşların işine yarar.Yolda giderken motor gücü azaltıldı uyarısı aldım ve araç tamamen kendini kilitledi.5 dk sonra kontağa bastım tekrar çalıştı ve 2.ci viteste fazla basmadan sanayiye kadar gittim.Aracı cihaza bağladılar yine krank sensörü hatası verdi.Sonra GM marka 280 tl ye sanayiden zor zahmet bulduğum parçayı ustaya taktırdım. Esp hatası da ortadan kalktı ve sensör değişince bir daha hata vermedi.Ayrıca 750-800 tl masraf çıkarır,sensörün değişmesi için şanzımanın inmesi gerekir diyen ustaya götürmedim. Başka arkadaşıma götürdüm sensör zor bir yerde ama yarım saatte söktü taktı.70 tl işçilik aldı.Bana toplamda 350 tlye masraf çıktı.Aklınızda olsun bu parçaya garantide verilmiyor.Yani her ne şekilde olursa olsun ambalajından çıktığı an,araca uysa da uymasa da geri almıyorlar.O yüzden arıza kesin sensörden ise ve iyice emin olduğunuzda üzerindeki numaralara göre ve orjinalini alın.Bu esp çoğu sorunda hata veriyormuş,illa krank sensöründendir diyemeyiz fakat yine de aklınızda olsun. Eğer cihaza bağlandığında krank sensörü çıkıyorsa hiç uğraşmayın hemen değiştirin. Ben çok uğraştım usta usta çok dolaştım çeken bilir.Herkese keyifli,hatasız,kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hocam benim de sabah ilk çalıştırdığımda böyle sanki LPG ye geçince esp servis uyarısı veriyor.. Sonra istop edip çalıştırdığım zaman hiç vermiyor hata sadece bir kere veriyor o da sabah ilk çalıştırdığımda.. Sizce sorun buji mi akü yada bu dediğiniz sensör mu?? Şuan 64.700 km de şuana kadar buji bobin değişmedi. Yağı da yüzde 20 gösteriyor şuan göstergede.. Akü de geçen gün ölçtüm biraz eksik dedi ama sanki akücu değişmesi için söyledi ama yine de bilmiyorum sizin fikriniz nedir bu sorun için.?
 
Bugün LPG yi aktif hale getirdim LPG de sıkıntı yokmuş boşu boşuna iptal ettirdim 250 TL ye bana patladı. Tesisati eski haline getirdi diye 2 milyar masraf ettim 2 hafta da hiç kimse birşey bilmiyor. Bugün tavsiye üzerine ustaya gittim usta baktı bilgisayara bağladı senin araba da abartılacak birşey yok dedi, arzıa kodolarına baktı sağ tekerlek esp sensörü arızalı dedi sağ tekerleği okumuyor dedi, bir de b1480 arızası önemli arıza değil pil koruma devresi dedi sıkıntı çıkarmaz sana dedi, hafta içi bakarım ona da diyrek geldim, würth motor temizleme spreyi aldım heryerine sıkıp temizlicem bakalım zamanla ne gösterecek arabanın içine ettiler her usta geçinen zavallılar
Hocam benim esp servis ışığı sabah ilk çalıştırdığım de tek yanıyor sonra istop edip çalıştırdığımda gün boyunca ne kadar binsem de sorun çıkmıyor? Bu sizde nasıl bir sorundur yada neyden olabilir. Hani bir parçası bozuk olsa yada başka birşey olsa sürekli uyarı vermesi gerekir diye düşünüyorum. Sensör yada buji yada başka birşey olabilr mi. Tecrübenizden faydalanmak istedim
 
Hocam benim esp servis ışığı sabah ilk çalıştırdığım de tek yanıyor sonra istop edip çalıştırdığımda gün boyunca ne kadar binsem de sorun çıkmıyor? Bu sizde nasıl bir sorundur yada neyden olabilir. Hani bir parçası bozuk olsa yada başka birşey olsa sürekli uyarı vermesi gerekir diye düşünüyorum. Sensör yada buji yada başka birşey olabilr mi. Tecrübenizden faydalanmak istedim
Dostum benim akü zayıfladığındada aracı ilk çalıştırmada garip hatalar yazıyordu esp hatası da yazdı , daha sonra marş yemedi araç akü bitti takviye ile çalıştırdık aküyü değiştirdiğimden beri sıkıntım yok.Güvendiğiniz bir akü satan yere tekrar danışın derim.Sabah akü zayıflığıyla belki alıyorsunuz hatayı şarj dinamonuz aküyü biraz şarj edince stop edip çalıştırınca voltaj sıkıntınız olmadığı için almıyorsunuzdur belki.
 
Dostum benim akü zayıfladığındada aracı ilk çalıştırmada garip hatalar yazıyordu esp hatası da yazdı , daha sonra marş yemedi araç akü bitti takviye ile çalıştırdık aküyü değiştirdiğimden beri sıkıntım yok.Güvendiğiniz bir akü satan yere tekrar danışın derim.Sabah akü zayıflığıyla belki alıyorsunuz hatayı şarj dinamonuz aküyü biraz şarj edince stop edip çalıştırınca voltaj sıkıntınız olmadığı için almıyorsunuzdur belki.
Evet aküyu ölçtüm düşük dedi akücu değiştir dedi de ben pek güven etmedim bilerek böyle söylüyor dedim. Dün bir ustayı aradım işte esp uyarısi oluyor dedim o sipop falan dedi çok beni endişe ettirdi.. Normalde yokuşta iki ile çıkıyorum 3 e atınca gitmiyor o da bu sipop olabilr buji olabilr yada LPG ayarıdan olabilir dedi ama umarım o HATA sadece aküdendır..
 
Akünün voltajı kaç olmalı?
Akünün araca montajından önce mutlaka yüzey voltajı ölçülmelidir. Akünün kabul kriteri minimum 12.6 volt değerinde olmalıdır. Akü voltajı 12,4 ve altında ise bu akünün kullanıma uygun değildir. internette yazan bir markanın sitesindeki bilgiler, buji zaten rutin aralıklarla değişmesi gereken bir şey diye biliyorum maliyeti de pek yok.Araç çalışmıyorken sabah ilk çalıştırmadan önce bence bir akü voltajını ölçün derim bakalım kaç çıkacak
Evet aküyu ölçtüm düşük dedi akücu değiştir dedi de ben pek güven etmedim bilerek böyle söylüyor dedim. Dün bir ustayı aradım işte esp uyarısi oluyor dedim o sipop falan dedi çok beni endişe ettirdi.. Normalde yokuşta iki ile çıkıyorum 3 e atınca gitmiyor o da bu sipop olabilr buji olabilr yada LPG ayarıdan olabilir dedi ama umarım o HATA sadece aküdendır..
 
Evet aküyu ölçtüm düşük dedi akücu değiştir dedi de ben pek güven etmedim bilerek böyle söylüyor dedim. Dün bir ustayı aradım işte esp uyarısi oluyor dedim o sipop falan dedi çok beni endişe ettirdi.. Normalde yokuşta iki ile çıkıyorum 3 e atınca gitmiyor o da bu sipop olabilr buji olabilr yada LPG ayarıdan olabilir dedi ama umarım o HATA sadece aküdendır..
Ölçüm yaptırdığınız kişilere güvenemiyorsanız bir multimetre edinerek akünüzü kendiniz ölçebilirsiniz. 20-30TL'ye satılan kullanımı basit ve çok faydalı bir alet. Araçta, evde elektriğin olduğu her yerde lazım oluyor.

Video'da ölçüm işlemini nasıl yapacağınız anlatılıyor.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst