egr valfi arızası olabilirmi? yardıııııııııııım!

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar hafta sonu adana gidiş geliş yaptım arabada hiç bir sorun olmadı ayrıca mersinde havalar ısındı ve sabahaları bu sorunda kalmadı. ben bir yerde egr valfinin otomatik cikle görevi yaptığınıda okumuştum bu husuta bilgisi olna varm.
bu arada dra arkadaşım bende sabah çalışıtırıyordum ve çalışıtırdık 2-3 sn sonra arıza ışığı yanıyor ve arabaının devri 1500-2000 devir arasında gidip geliyordu. gaza biraz yüklenice sanki sonuna kadar basmışım gibi araba bağırıyorve ayağımı gazdan çekince tekrar 1500-2000 devire geri düşüyordu 3-5 dakika sonra ışık sönüyor v herşey normale dönüyordu. şimdi havalar sınıdı sorun ortadan kalktı gibi görünüyor. bu aralar severek biniyorum düldüle bakalım kışa kadar allah kerim. ama bir ara bu egr denilen zıkkımı değiştirecem.
anlattıklarına bakılırsa senin sorunun egr valfi değil. bence sende rolanti ayarlayıcı sorunu var. buna emin olabilirsin. bu arada egr valfi kesinlikle otomatik jikle görevi yapmaz. kimden duyuyosunuz bunları anlamıyorum. hangi cahil usta söledi.
 

buraqh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
3,938
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Benimde egr arızalandı komple iptal ettirttim 1 sene oldu sorun yok.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
vallaha bende egr ne işe yarar diye sordum banada aynı cevabı verdiler otomatik jikle diye anlam veremedim
 

buraqh

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2007
Mesajlar
3,938
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vallaha bende egr ne işe yarar diye sordum banada aynı cevabı verdiler otomatik jikle diye anlam veremedim

EGR (Egzoz Gazı Resirkülasyonu) Sistemi:

İçten yanmalı motorlardan atmosferi kirleten temel üç kirletici CO, HC, NOx lerdir. Bu kirletici oranlan H/Y oranıyla doğrudan orantılıdır. Bunun içindir ki H/Y oranını değiştirerek CO ve HC oranlan kontrol altına alınmaktadır. Fakat yanma sonu sıcaklığının artması sonucu NOx oranında artış diğer kirleticilerle ters orantılı olduğundan büyük sorunlar ortaya çıkmıştır.

Motor relantide çalıştığı durumlarda gaz kelebeği kapalı konumda olduğu için atmosfer basıncı ve diyafram yayı EGR kesme valfini kapatarak egzoz gazlarının emme manifolduna geçmesine izin vermez

Motor ara hızlarda çalışırken gaz kelebeği yavaş yavaş açıldığında emme manifoldunda ki kısmen yüksek vakum EGR kesme valfine tesir ederek diyafram yayın kuvvetini yener ve kanalı yavaşça açar. Egzoz gazları emme manifolduna girerek H/Y karışımına karışır. Bu durumda emme manifolduna egzoz gazı akışı çok az olmaktadır. Fakat gaz kelebeği açılıp motor devri arttığı anda emme manifoldunda ki vakum miktarı rtacağından EGR kesme valfı daha çok açılır ve egzoz gaz geçişi daha da artar. Bu anda maksimum bir egzoz gaz akışı vardır
 
Üst