- Katılım
- 19 Şub 2007
- Mesajlar
- 13
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Sayın Ustalarım benimde uzun zamandır EGR problemim var. 6 aydır ışık yanmıyodu, burdan takip ettiyseniz yaklaşık bir hafta önce meydana gelen ve burada belirtiğim sorumla ilgili servise gidince tekrar nüksetti. Servisten ayrılır ayrılmaz 15 km yapmadan lamba yandı. Ertesi gün tekrar servise gittim. EGR valfinin değişmesi gerekteğini TECH 2 cihazına bakarak söylediler. Ben son aldığım yakıtı her zaman aldığım istasyondan hariç bir istasyondan almıştım.
Usta aynen şunu söyledi. EGR valfin arızalı değiştirmen lazım. Şu an konum itibarıyla kapalı durumda ve bu senin şansın eğer açık pozisyonda olsaydı araban stop ederdi dedi. (Anlatmak istediği zannedirim Oksijen sensörünün EGR yi açıp kapatması ile ilgiliydi. Kapalı olursa ışık yanıyor araç düzensizde olsa çalışıyor. Açık kalırsa araç stop ediyor)
Ustalarım Ben bu akşam üzeri aşağıda vereceğim döküman bilgisi ile servisi harici olarak bir arkadaşa EGR yi temizlettim.İçinden inanılmaz pislik çıktı.Tamamen kurumla kaplıydı desem yeridir.
Şu an size danışmak istediğim şu aracı akü başlarını söksem beyin resetleme yapıp arızayı silermi eğer siliyorsa akü başı sökülü ne kadar zaman beklemem lazım. Ayrıca ışığı serviste sildirirsem temizleme yönteminin başarılı olup olmayacağını burada belirteceğim.
AŞAĞIDAKİ DÖKÜMAN ALINTIDIR. BU KONUDA YORUMLARINIZI BEKLİYORUM. SİZİN FİKİRLERİNİZ ÖNEMLİ BENİM İÇİN.
ALINTI
Usta aynen şunu söyledi. EGR valfin arızalı değiştirmen lazım. Şu an konum itibarıyla kapalı durumda ve bu senin şansın eğer açık pozisyonda olsaydı araban stop ederdi dedi. (Anlatmak istediği zannedirim Oksijen sensörünün EGR yi açıp kapatması ile ilgiliydi. Kapalı olursa ışık yanıyor araç düzensizde olsa çalışıyor. Açık kalırsa araç stop ediyor)
Ustalarım Ben bu akşam üzeri aşağıda vereceğim döküman bilgisi ile servisi harici olarak bir arkadaşa EGR yi temizlettim.İçinden inanılmaz pislik çıktı.Tamamen kurumla kaplıydı desem yeridir.
Şu an size danışmak istediğim şu aracı akü başlarını söksem beyin resetleme yapıp arızayı silermi eğer siliyorsa akü başı sökülü ne kadar zaman beklemem lazım. Ayrıca ışığı serviste sildirirsem temizleme yönteminin başarılı olup olmayacağını burada belirteceğim.
AŞAĞIDAKİ DÖKÜMAN ALINTIDIR. BU KONUDA YORUMLARINIZI BEKLİYORUM. SİZİN FİKİRLERİNİZ ÖNEMLİ BENİM İÇİN.
ALINTI
Egr valfi temizliği nasıl yapılır (resimli anlatım)?
EGR Valfi Temizligi Görevi yanmamış oksijeni eksoz gazından ayrıştırıp tekrar motora göndererek daha fazla performans ve daha az yakıt tüketimi sağlayan EGR Valfi, belli bir kilometre kullanım sonrasında eksoz gazındaki kurum sebebiyle tıkanıp görevini tam anlamıyla yerine getirmekte zorlanabiliyor. Bu sebepten dolayı aracın motor arıza ışığı yanabilmektedir. Bazı servislerin gerek daha fazla kazanç elde etme, gerekse uygulamayı bilmemesi sonucu pahalı olan bu parçayı değiştirerek sorunu çözmeye çalışmaktadırlar. Bu sebepten kullanıcılar, Opel marka aracların EGR valflerinin sürekli bozulduğu kanısına varmaktadır. Bu yazımızda kolay kolay bozulmayan ve genellikle temizlendiğinde problemin düzeltilebildiği bu parçanın nasıl temizlendiğini adım adım fotograflayarak size anlatmaya çalışacağız. Uygulamamızda örnek olarak ülkemizde yüksek satış rakamlarıyla başarıya ulaşan Opel modeli Astra G'de kullanılan X16XE kodlu motorun EGR Valfini temizlemeyi seçtik.
Neler gerekli?
Motorun sağ üst köşesinde bulunan EGR valfini sökmek için, motor kapağını tutan vidaları gevşetmek için yapı marketlerde de satılan ufak lokma takımları iş görebilmekte. t27 isimli lokma ve t 40 isimli lokma ile sökülmesi gerek 4 adet vidayı sökebilirsiniz. EGR valfini temizlemek için ise yarım litre tiner, benzin vb. maddeler işinizi görecektir.
1. Adım
Fotografta 1 adet vidasını gördüğünüz motor koruma kapağının toplam 2 adet vidası bulunuyor. Bu vidalar ve ön tarafta 2 adet tırnak ile sabitlenmiş olan motor koruma kapağını sökmek için bir de sağ taraftaki hortumu tatan lastiği de yuvasından çıkarmanız gerekiyor.
2. Adım
Fotograflardaki işaretli vidaları gevşeterek EGR valfini sökebilirsiniz.
3. Adım
Kirli EGR valfimizin motordan çıktıktan sonraki görünümü...
4. Adım
Klipsli bir fişe sahip olan EGR valfinin fişini çıkararak temizleme işlemine başlayabilirsiniz. Lavabo önünde eski bir diş fırçası yardımıyla su ve tiner ile kurumları temizleyebilirsiniz.
5. Adım
Temizlenmiş EGR valfimizin motora takılmadan önceki görünümü...
6. Adım
Klipsli bir fişe sahip olan EGR valfinin fişini Taktıktan sonra EGR Valfinizi yerine geri takabilirsiniz.
7. Adım
Motor koruma kapağını yerine takarak işlemi sonlandırabilirsiniz
Neler gerekli?
Motorun sağ üst köşesinde bulunan EGR valfini sökmek için, motor kapağını tutan vidaları gevşetmek için yapı marketlerde de satılan ufak lokma takımları iş görebilmekte. t27 isimli lokma ve t 40 isimli lokma ile sökülmesi gerek 4 adet vidayı sökebilirsiniz. EGR valfini temizlemek için ise yarım litre tiner, benzin vb. maddeler işinizi görecektir.
1. Adım

Fotografta 1 adet vidasını gördüğünüz motor koruma kapağının toplam 2 adet vidası bulunuyor. Bu vidalar ve ön tarafta 2 adet tırnak ile sabitlenmiş olan motor koruma kapağını sökmek için bir de sağ taraftaki hortumu tatan lastiği de yuvasından çıkarmanız gerekiyor.
2. Adım


Fotograflardaki işaretli vidaları gevşeterek EGR valfini sökebilirsiniz.
3. Adım


Kirli EGR valfimizin motordan çıktıktan sonraki görünümü...
4. Adım

Klipsli bir fişe sahip olan EGR valfinin fişini çıkararak temizleme işlemine başlayabilirsiniz. Lavabo önünde eski bir diş fırçası yardımıyla su ve tiner ile kurumları temizleyebilirsiniz.
5. Adım


Temizlenmiş EGR valfimizin motora takılmadan önceki görünümü...
6. Adım

Klipsli bir fişe sahip olan EGR valfinin fişini Taktıktan sonra EGR Valfinizi yerine geri takabilirsiniz.
7. Adım
Motor koruma kapağını yerine takarak işlemi sonlandırabilirsiniz