- Katılım
- 9 May 2018
- Mesajlar
- 180
- Tepkime puanı
- 54
- Puanları
- 0
Bugün aracı dyno ya çıkarttık, araç astra j 1.4 turbo (140hp - 200nm ) dyno sonucu biraz düşük çıktı , 120hp ve 320nm tork çıktı, beygir düşük tork yüksek , dolayısı ile ortada bir tutarsızlık var, 2 çeşit dyno var birisi tekerlekten ölçen ve frenajsız dyno , türkiye oto ekspertiz yapan test merkezlerinde bu var, 2ncisi motor sökülüp özel alanda motor tahrik gücünü ölçen dyno, türkiye de var mı bilmiyorum, en doğru sonucu 2nci tipteki dyno veriyor.
Turbo motorlu araçlar dyno da tam ölçüm yapılamıyor, Çünkü motor üzerinde yük oluşmadığı için turbo basıncı düşük seviye de kalıyor ve ölçülen güç düşük çıkıyor, Ayrıca aktarma organlarında biraz kayıp olduğu için 0km araç da bile 140 hp çıkmaması çok normal bir durum. Dyno test sonucuna göre verilen motor %90- 80 gibi değerler dikkat edilmemesi gereken yanlış değerlendirmelerdir.Dyno yaptırdığınız yerin kalibrasyonu sonucu çok değiştiriyor.
Benim aracın motor gücü düşük çıktı diye biraz üzülmüştüm ama araştırınca sonuçların kayda değer olmadığına kanaat getirdim, hiç gerek yokmuş, merak edenleri bilgilendirelim.

Turbo motorlu araçlar dyno da tam ölçüm yapılamıyor, Çünkü motor üzerinde yük oluşmadığı için turbo basıncı düşük seviye de kalıyor ve ölçülen güç düşük çıkıyor, Ayrıca aktarma organlarında biraz kayıp olduğu için 0km araç da bile 140 hp çıkmaması çok normal bir durum. Dyno test sonucuna göre verilen motor %90- 80 gibi değerler dikkat edilmemesi gereken yanlış değerlendirmelerdir.Dyno yaptırdığınız yerin kalibrasyonu sonucu çok değiştiriyor.
Benim aracın motor gücü düşük çıktı diye biraz üzülmüştüm ama araştırınca sonuçların kayda değer olmadığına kanaat getirdim, hiç gerek yokmuş, merak edenleri bilgilendirelim.
