Dizelciler Dikkat

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aquin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2000 model astra g kullanıyorum 1.7dti..aracım 156 bınde marsa bastıgım gıbı alıyor allaha sukurler olsun..nazar değmesin hep böyle gider inşallah
bende de aynen astra 2000 156 binde, 2 gündür gec alıyor.. hatta dün kontagı kapatıp tekrar çalıştırmaya calıstım...bu sabah da zor calıstı.. daha önce de benzer sorun olmustu..kömür değişti..kollektör tamir edildi felan.. sanırım yine servis yolu gözüktü.. yoksa yolda kalacagız... tavsiye edeceğiniz yer var mı bu konuda?
 
2004 corsa cdti var bende. Şu an 90000 de ve hiç ilk basışta çalışmama problemi olmadı
 
mehmet gazihanın dizel problemleri başlığında bu tür problemlerin çözümünü çok güzel açıklamış.bi göz atın derim
 
Vay bu problem 2006 dan beri varmış. 8 derecede bile olduğunu söylemişler. yalnız değiliz o zaman... -5 deki ayazı yiyip de sabah ondan tam performans beklemek hakikaten mantıklı değil mi o zaman?
 
ısıtma ışığı söndükten hemen sonra marşa basmayın,hava durumuna göre 15 ila 30 saniye daha bekleyip marşa basın..

bujiler ışık söndükten sonra siz marşa basarken çalışmaya devam eder ve akünüz zayıfsa hem bujiler hem marş motoru aküyü tamamen öldürür..
 
bunu yeni duyduk...şimidye kadar ki yazılarda hep ışıklar sönünce marşa basın dediler...ben de öyle bilirim..hep de öyle yaparım..ama bi otuz saniye daha beklemek gerektiğini duymadım...benim araçta hep ilk marşta almıştır..nazar değmesin...
 
bunu yeni duyduk...şimidye kadar ki yazılarda hep ışıklar sönünce marşa basın dediler...ben de öyle bilirim..hep de öyle yaparım..ama bi otuz saniye daha beklemek gerektiğini duymadım...benim araçta hep ilk marşta almıştır..nazar değmesin...


yazdıklarım yıllardır bilinen birşey,eski yeni tüm ön ısıtmalı dizel motorlarda ışık söndükten sonra marş anında da ısıtma devam eder..
ışığın sönmesi ısıtmanın bittiği anlamına gelmiyor yani..

aküsü ve marş motoru iyi durumda olan normal bir araçta ısıtma ışığı sönünce marşa basarsınız ve araç hemen çalışır..

akü voltajı düşük veya marş motoru sorunlu ise motor ilk hareket için
gerekli devire ulaşamaz,dizelde özellikle soğuk havada çabuk start için motorun belli bir devri çevirmesi gerekir marş anında..
 
Teşekkürler. Şimdilik nazar değmesin havalar iyi gidiyor. Yakında tekrar deniyeceğim nazar değmesin. Ama ben yakıttan da şüphe ediyordum. O da olabilir. Çünkü o zaman bindiğim yakıtta aaraba hep siyah duman attı. Şimdi yine aynı istasyondan aldım mecburen fulledim ve würth attım. Duman falan yok şimdilik. Aracımda hiç görmedim ben öyle duman. Yakıttan diye şüpheleniyorum ama bakalım. Göreceğiz. PO sagolsun bi kazık atacaktı neredeyse. Hala etkisi biraz devam ediyor uzun marş gibi mesela. Ama atlatacağız bu günleri inşallah...
 
arkadaşlar ben de yenı değiştirdim kızdırma bujilerını 4unu de,bosh marka aldım,konrtrol ettık devreye bağlayıp hepsı de patlamıştı,değiştirdik,ve değiştirmeden önce arıza lambası bıle yanmıyordu.
 
Tek sıkıntı agır bakımları benzınlı arabalardan daha pahalı ttutuyor .
 
Geri
Üst