Direksiyon Hafiflemesi

dekramcem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Eki 2007
Mesajlar
71
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli arkadaşlar merhaba;

Herkes direksiyonunun ağırlaşmasından şikayetçidir ama ben son bir haftadır direksiyonumun çok hafifilemesinden dolayı şaşkınım. Geçen hafta park sırasında sol tekerlekler ile karanlık bir yerde cam şişenin üzerinden geçtim ve parçaladım. Lastiklerde bir problem olup olmadığını göstermek için 100 mt ilerdeki bir lastikçiye girdim. Adamlar aracın sol tarafını kriko ile hafif kaldırdılar ama oradaki ustalardan bir tanesi stop aracı anahtar üzerinde iken direksiyonu 1 tur sola çevirdi( ön lastikteki saplı camı çıkartabilmek için) Daha sonra lastiklerin işi bitince ayrıldım ama arabaya bindiğimde sanki direksiyon kuş gibi hafiflemişti.
1 haftadır da ister park halinde ister yüksek hızlarda direksiyon gayet hafif..

Şimdi sormak istediğim.

1- Park halinde aracı çalıştırmadan Tofaş direksiyonu döndürürmüş gibi sol tarafı kalkık aracın direksiyonunu döndürmek direksiyon sistemine hasar vermiş olabilir mi?

2- Yüksek hızlarda direksiyon sertleşir diyorlar ama bu ben de gerçekleşmiyor?

3-Bu olaydan önce direksiyonum oldukça ağırdı ve sadece yüksek hızlarda hafifliyordu.

Bir opelci ustam şu yorumu yaptı yakın zamanda akü değiştirdin senin elektro hidrolik direksiyon pompan var bu nedenle bu farkı hissediyosun bir de lastiklerin 0 dı 3 aydır bunlar aşınmaya başladı bu nedenle hafifleme hissi normal. Duran arabanın direksiyonunun çevirmek çalıştırmadan problem yapmaz.

Sizlerin yorumları nedir arkadaşlar. Araç astra classic 1,6 twinport
 
1- söz ettiğin yumuşama her iki yönede de var mı, her iki yöne dönüş eşit yumuşaklıkta mı?
2- kavşak gibi keskin virajlardan çıkarken her iki yönde de direksiyon gerektiği gibi toparlıyor mu veya bir yönde toparlama isteksiz mi?
 
arkadasım amartisörun uzerınde takoz var bu takozda bılya var bu bılya zaman asımında parçalanıyor veya kuruyor o bılyalar sıkısmıstır ve kaldırınca kurtulmus olabılır dolasıyle dıreksıyonun dönmesını saglayan sıstem rahatladı. dusuncem bu yönde+ olarak o sekılde dıreksıyonu cevırmenın bı zararı olmaz
 
ön lastiklerin havasını fazla şişirmiş olabilirmisin???
 
yada servo arızalı hep en hafif şeklinde en yavaşki halinde çalışııyor
 
lastik havalarındandır öyle krikoya almayla yada bir şekilde burnunu kaldırmayla direksiyonu çevirmeyle olmaz. elektrohidrolik direksiyonlarda da akü değişince canlanma olması normaldir.
 
arkadaşlar merhaba;

peki direksiyonun yüksek hızlarda mesela 80 km den sonra sertleşmemesi normal mi? ben araç 20 km de ne ise 100-140 km de o :(
Bu arada lastik havalarını kontrol ettirdim gayet normal. Akü canavar gibi. Ama bir arkadaşımız servo demişti. Bunun değişmesi uzun süren ve pahalı bişi mi?
 
bende akü değiştirdim direksiyon yumuşadı , ama bu hali korkutuyor , yetkili servise götürdüm önemli bir konu diye 400 - 500 ytl de para aldılar tamirat yaptık diye hiç bir şey değişmedi bu normal halidir diyorlar , arabayı bile satmayı düşünüyorum direksiyon bu hali ile ile bana güven vermiyor 80 km 'nin üstüne çıkınca . ustaların yorumunu bekliyorum.


metin iyigün
 
yaw biz sert die şikayet ediyoruz sen yumuşak die :D şaka bir yana bu direksiyon işine opel bi bakması lazım kamyonmu kullnaıyom yoksa taksımı anlamıyoz
 
:good: :alkis:
arkadasım amartisörun uzerınde takoz var bu takozda bılya var bu bılya zaman asımında parçalanıyor veya kuruyor o bılyalar sıkısmıstır ve kaldırınca kurtulmus olabılır dolasıyle dıreksıyonun dönmesını saglayan sıstem rahatladı. dusuncem bu yönde+ olarak o sekılde dıreksıyonu cevırmenın bı zararı olmaz
 
Geri
Üst