Devler üretimi durduruyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ERGÜ
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ERGÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Mar 2008
Mesajlar
1,464
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Otomotiv pazarlarındaki daralma ve siparişlerin azalması yüzünden OYAK Renault, bugün itibarıyla üretimini durdururken, Tofaş ve Bosch 27 Aralık Cumartesi günü üretime ara verecek. Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. de, 12 Ocak Pazartesi gününe kadar üretime ara verecek.

Otomotiv ihracatında önemli paya sahip OYAK Renault ve Tofaş'ta 12 Ocak, Bosch'ta ise 2 Ocak tarihlerinde işbaşı yapılacak.

"Megane II Sedan", "Symbol" ve "Clio III" üretip, bunun yüzde 80'inden fazlasını ihraç eden OYAK Renault, siparişlerdeki azalma yüzünden bugün üretimini durdurdu.

Fabrikada çalışan toplam 5 bin 300 işçinin büyük bölümü, ücretlerinin yüzde 76'sının ödenmesi kaydıyla 12 Ocak'a kadar zorunlu izne çıkarılırken, bazı birimlerde 500 kadar çalışan görevlerini sürdürecek.
OYAK Renault, saatte 60 otomobil üretiyordu.

Tofaş 27 Aralık'ta

Hafif ticari araç segmentindeki Doblo'nun yanı sıra Peugeot ve Citroen markalarını bünyesinde barındıran Fransız PSA Grubu ve Fiat için "Mini Cargo" ile "Fiat Linea" otomobil üreten Tofaş'ta global pazarlardaki daralma nedeniyle üretime 27 Aralık 2008 - 12 Ocak 2009 tarihleri arasında ara verilecek.

Fabrikada yaklaşık 7 bin işçinin çalıştığı, bu süreçte sınırlı sayıda çalışanın görevlerini sürdüreceği, zorunlu izne çıkarılanların ise ücretlerinin yüzde 76'sının ödeneceği öğrenildi.

Daha önce günde bin 100 araç üretim rakamını yakalayan Tofaş'ın, kriz yüzünden günde 750 araca kadar düştüğü bildirildi.

Ford 12 Ocak'a kadar üretime ara verdi


Ford Otomotiv Sanayi A.Ş'den İMKB'ye yapılan açıklamada da, global piyasalardaki olumsuz gelişmeler nedeniyle yurtdışı ve yurtiçi pazarlarda görülen talep düşüşü dikkate alınarak, Kocaeli ve İnönü fabrikalarında 20 Aralık 2008 Cumartesi gününden 12 Ocak 2009 Pazartesi gününe kadar araç üretimi yapılmamasının kararlaştırıldığı belirtildi.

Bosch bir hafta duracak


Dizel enjeksiyon sistemleri üreten Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş'de ise 27 Aralık 2008 - 2 Ocak 2009 tarihleri arasında üretime ara verilecek.
 
.

ABD'de otomotiv sektöründeki üç dev şirketin içinde bulunduğu kriz derinleşirken, Chrysler Kuzey Amerika'daki 30 fabrikasının tamamını 1 aylığına kapatmaya, Ford 10 fabrikasını 1 hafta daha kapalı tutmaya karar verirken, General Motors (GM) bir fabrikanın yapımını durdurdu.

ABD otomotiv sektörünün kalbi Detroit'deki üç büyük şirket küresel ekonomik krizin satışları düşürmesi nedeniyle çeşitli önlemlere başvuruyor.

Chrysler'ın yaptığı açıklamada, bayilerin, yeni araç satın almak için kredi sağlanamaması nedeniyle satışlarının yüzde 20 ila yüzde 25 azaldığı belirtilerek, "Finansal kriz sonucu otomotiv piyasasında, potansiyel alıcılar için tüketici kredisi eksikliğinin sürmesi yüzünden durgunluk sürüyor" denildi.

Chrysler, Jeep ve Dodge markalarının üretildiği ABD, Kanada ve Meksika'daki 30 fabrikasının yarından itibaren 19 Ocak'a kadar kapalı kalacağı belirtilen açıklamada, ABD'de Birleşik Otomotiv İşçileri Sendikası'na (UAW) üye 30 binden fazla Chrysler işçisinin fabrikalar kapalı olduğu dönemde ücretlerini almaya devam edeceği ifade edildi.

Şirketin ABD'deki satışları geçen ay yüzde 47 ve bu yılın ilk 11 ayında yüzde 28 geriledi.

Ford da Kuzey Amerika'daki 10 fabrikasının kapalı kalma süresini 1 hafta uzattı.

Ford sözcüsü Angie Kozleski, normal iki haftalık tatil nedeniyle kapalı kalacak fabrikalarda bu sürenin 1 hafta uzatılarak 12 Ocak'a çekildiğini açıkladı.

Şirketin ABD'deki satışları yüzde 31 ve bu yılın ilk 11 ayında yüzde 20 düştü.

Bu arada General Motors (GM), Michigan eyaletinin Flint bölgesinde yeni bir motor fabrikasının yapımını erteleme kararı aldı.

GM'nin yapımını erteleme kararı verdiği fabrikada, Chevrolet Cruze'un 1,4 litrelik motoru ile elektrikli araç Chevy Volt'un elektrikli motorunun üretimi planlanıyordu.
 
Dünyada birisi parayı sakladı ama kim?
 
parayı kimsenin sakladığı yok Şahin kardeş. Olmayan parayla iş yapınca bu tip krizler kaçınılmazdır. Buna aşırı üretim buhranı denir. Herkes piyasaya borçlanarak sanal bir para yaratılır, (çekler senetler ödeme taahütleri) 12 aylık sıralı çeki yazıp mal alanları bi düşünün. Bu ödeme sözlerinden doğan ek finansman kapasiteyi gereğinden fazla artırmaya iter üreticiyi. Satıcılarda bu fazla kapasiteyi satabilmek için tüketiciye taksit yapar, daha uzun vade, daha uygun fiyat. Sonunda bu iş son tüketicinin ödeme gücünü tüketmesiyle patlar.
Not: 1929 buhranına bi bakın, 2. dünya savaşı öncesi durum, daha iyi anlarsınız ne demek istediğimi.
Saklanan bi para yok, para basılı kağıttır. asıl olan üretimdir, kapasitedir.
 
parayı kimsenin sakladığı yok Şahin kardeş. Olmayan parayla iş yapınca bu tip krizler kaçınılmazdır. Buna aşırı üretim buhranı denir. Herkes piyasaya borçlanarak sanal bir para yaratılır, (çekler senetler ödeme taahütleri) 12 aylık sıralı çeki yazıp mal alanları bi düşünün. Bu ödeme sözlerinden doğan ek finansman kapasiteyi gereğinden fazla artırmaya iter üreticiyi. Satıcılarda bu fazla kapasiteyi satabilmek için tüketiciye taksit yapar, daha uzun vade, daha uygun fiyat. Sonunda bu iş son tüketicinin ödeme gücünü tüketmesiyle patlar.
Not: 1929 buhranına bi bakın, 2. dünya savaşı öncesi durum, daha iyi anlarsınız ne demek istediğimi.
Saklanan bi para yok, para basılı kağıttır. asıl olan üretimdir, kapasitedir.


+10 katılıyorum
 
Geri
Üst