Amerikan Rüyası Bitti Gm İflas Etti Devlet Satın Aldı..

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Zirveye çıkıp dibe inişin 100 yıllık öyküsü:
Sonunda beklenen oldu ve olmaz denilen oldu, yakın zamanlara kadar dünyanın en büyük otomotiv şirketi unvanını koruyan General Motors dün iflas koruma kapsamına alındı.
20. YY sanayi ikonu yerle bir oldu

555675063.jpg



02 Haziran 2009 12:30
ABD hükümeti 30 milyar dolar vereceği GM'in yüzde 60'ına sahip olacak.
Sonunda beklenen oldu ve ABD ekonomisinin güç ve ihtişamının bir sembolü olarak gösterilen bir asırlık otomotiv devi General Motors (GM) dün iflastan korunma başvurusunda bulundu. Böylece ABD tarihindeki üçüncü, imalat sektöründe ise en büyük iflas yaşanmış olacak.
İflas koruma süresinin 60-90 gün arasında sürmesi bekleniyor. Şimdiye kadar hükümetten 20 milyar dolar yardım alan GM 30 milyar dolar daha alacak ve şirketin 60'ının kontrolü hükümete geçecek. Otomobil İşçileri Sendikası (UAW) yeni GM'de yüzde 17,5 hisse sahibi olacak. Kanada hükümetinin yüzde 12, GM Tahvili sahiplerinin ise yüzde 10 hissesi bulunacak. Bu arada, GM kreditörlerinin çoğu, hükümetin 27 milyar dolarlık borca karşılık yeni GM'den hisse alma teklifini kabul etti. Uzmanlar, bu gelişmeyi GM'in iflastan korunma sürecinden çıkmasını hızlandıracak bir gelişme olarak yorumladı.
Hükümet, borçların azaltılması, istihdam maliyetlerinin düşürülmesi ve fabrika kapatmalar için şirkete düne kadar süre tanımıştı. Geçen yıl 30 milyar dolardan fazla zarar açıklayan GM, iflas koruma sürecinde, küresel işgücünün yüzde 34'ünü temsil eden 21 bin kişiyi işten çıkarmayı ve bayi sayısını da 2 bin 600'e düşürmeyi planlıyor. Sürecin başarılı olması durumunda, GM daha az işgücü, daha az fabrikayla daha küçük bir şirket kuracak. ABD'de 11 tesis kapatılacak, 3 fabrikada da üretim durdurulacak. Yeni şirket, 4 çekirdek birimi olan Chevrolet, Cadillac, Buick and GMC'ye dayanacak.Chrysler şu anda devlet satın almış durumdadır komple..

Rakiplerine gün doğdu
Bir diğer ABD'li otomotiv şirketi Chrysler da mayıs başında iflas koruma başvurusunda bulunmuş, daha sonra da İtalyan otomotiv devi Fiat ile ortaklık anlaşması imzalamıştı. Chrysler'in iflasının da ABD Hazinesi tarafından finanse edildiğini vurgulayan uzmanlar, GM'in yeniden organize edilmesinin çok daha büyük ve karmaşık sınav olacağını belirtiyorlar.

Tokyo merkezli CLSA kuruluşunun otomobil analisti Christopher Richter, Reuters'a yaptığı açıklamada, "Zor bölüm şimdi başlıyor. Bu aşamada GM ve Chrysler'in rekabet gücünün artırılmasına çalışılacak. Şirketler küçülecek. Toyota, Honda, Nissan ve Hyundai gibi rakiplerin pazar payları artabilir" dedi. Ortakları GM'le birlikte yürüttükleri projeleri devam ettirmek istiyor. GM'in en büyük rakibi olan ve dünya liderliğini kaptırdığı Toyota, Califonia'da ortak oldukları fabrikada GM ile birlikte çalışmaya devem etmek istediğini duyurdu.
Obama hükümetinin yeni GM'in yüzde 60 hissesini kontrol etmesi, borcunu yarı yarıya indiren ve sendika ile yaptığı anlaşmayla işgücü maliyetini azaltan Japon Toyota'nın rekabet gücü karşısında tam anlamıyla bir kumar olarak değerlendiriliyor.
Öte yandan, dün Çin ziyaretinde ABD otomotiv sektöründe yaşanan gelişmelere ilişkin açıklama yapan Hazine Bakanı Timothy Geithner, ABD'li otomotiv şirketlerinin devlet yardımı almadan iflastan korunma sürecinden çıkacağı konusunda iyimser olduğunu söyledi. Geithner, hükümet olarak otomotiv şirketlerinden hızlı ve temiz şekilde çıkmak istediklerini ifade etti. GM'in geleceğinin planlanmasıyla ilgili toplantılara katılan yetkililer de, Beyaz Saray'ın gönülsüz yatırımcı olduğunu belirtiyordu.
WAGONER GİTTİ AMA DERT BİTMEDİ
GM iflas aşamasına geldiğinde, CEO Rick Wagoner 29 Mart'ta istifa etmişti. Ancak Wagoner'in bu istifasının hükümet baskısıyla gerçekleştiği biliniyordu. Çünkü GM'in yaşadığı krizde yavaş hareket ettiği yönünde yoğun eleştiriler alan CEO Rick Wagoner o dönemde otomotiv çalışma komisyonu ile toplantı yaptıktan iki gün sonra görevinden ayrılmış, bu konuda otomotiv sektörü için kurulan özel görev gücünün başkanı Steven Rattner'in baskısıyla karşılaştığı dile getirilmişti.

Maliyet kesintisi, kalite ve yakıt tasarruflu araç segmentine geçişte başarılı bulunan Wagoner, Duke Üniversitesi'nde ekonomi eğitimi aldıktan sonra Harvard Üniveristesi'nde İşletme yüksek lisansı yaptı. GM'e 1997 yılında katılan Wagoner, hızla finans yöneticiliğine terif ettti. Fiat'ın satın alınması ve Saab ile Hummer gibi iş yapmayan markaların öne sürülmesi ile başarısız adımlar atan Wagoner buna rağmen yönetim kurulunun desteğini sürekli arkasında hissetti.
GM'in iflası için Wagoner suçlansa da uzmanlar sorunların o göreve gelmeden çok önce başlamış olduğuna dikkat çekiyor. Dolayısıyla da Wagoner'İn tam bir günah keçisi ilan edildiğini belirtiyorlar.
31 Mart'ta Wagoner'in yerine gelen yeni CEO Fritz Henderson ise o günden bu yana sık sık alacaklılar ve işçi sendikaları ile anlaşılamazsa iflas seçeneğinin masada olduğunu dile getirmişti. Henderson'un hükümetin talimatıyla göreve geldiği iddia edilmiş, bu nedenle göreve geldiği günlerde oldukça fazla eleştirilmişti. Her ne kadar GM'i ayakta tutmaya çalıştığı görüntüsü verse de çok sayıda analiste göre Henderson GM'i iflasa hazırlamak için görevlendirilmişti.

General Motors'un künyesi

Merkezi: Detroit
Çalışan sayısı: 244 bin 500
Bulunduğu ülke sayısı: 140
Üretim yaptığı ülke sayısı: 34
Markaları: Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, HUMMER, Opel, Pontiac, Saab, Saturn, Vauxhall ve Wuling
Satış: 2008'de 8.35 milyon adet otomobil ve kamyon sattı.
Pazar: En büyük pazarı ABD. Onu Çin, Brezilya, İngiltere, Kanada, Rusya ve Almanya takip ediyor.
İşbirlikleri: Chrysler, Daimler, BMW ve Toyota ile ileri teknoloji alanında işbirliği var. Toyota, Suzuki, Çin'den Shanghai Automotive Industry, Rusya'dan AVTOVAZ ve Renault ile ortak araç üretiyor.

Zirveye çıkıp dibe inişin 100 yıllık öyküsü

16 Eylül 1908: Buick ve Oldsmobil'in katılımıyla GM kuruldu. Bir sonraki yıl Cadillac da bu şirkete katıldı.

1910: Şirketin kurucusu William Crapo Durant, bankacılardan oluşan bir komitenin zorlamasıyla şirket başkanlığından ayrılmak zorunda kaldı.

1912: Cadillac elektrikle çalışmaya başlayan modeli geliştirdi. Tüketiciler büyük kolaylık sağlayan bu modeli çok sevdi.

1915: Düşük maliyetli modelleriyle Ford'la çekişen Chevrolet, GM ile birleşti.

1921: GM'in Amerikan otomobil pazarındaki payı yüzde 12'ye ulaştı.

1923: Alfred P. Sloan Başkan oldu. Şirket 1920'li yıllarda farklı tüketici grupları için farklı üretim stratejileri geliştirdi.

1925: İngiliz Vauxhall Motors'u aldı. Almanya, Fransa, Brezilya ve Arjantin'de operasyonlara başladı.

1929: Alman otomobil üreticisi Opel'in yüzde 70'i satın alındı. İkinci Dünya Savaşı'nda Alman hükümetinin ele geçirdiği Opel sonradan tekrar GM'e devredildi.

1937: Ülkedeki en büyük işverenler arasına girince sendikaların da hedefi oldu. Büyük bir grev sonrası UAW sendikası ile ilk anlaşmasını imzaladı.

1937: Tasarım biriminin başına getirilen Harley J. Earl, Amerikan otomobillerinin görünümünü değiştirdi.

1942: İkinci Dünya Savaşı nedeniyle sivillere yönelik üretimini durdurdu ve ordunun kullandığı araçları üretmeye başladı.

1948: Cadillac modellerinde kanatçıkları ilk kez kullanmaya başladı.

1954: Amerikan otomobil pazarındaki payı yüzde 54'e ulaştı. 50 milyonuncu otomobil üratildi.

1959: Tasarımın başına geçen Bill Mitchell keskin kenarlı modellerle yeni bir çağ başlattı
.

1962: Otomobil ve kamyon pazarında payı yüzde 51'de kaldı. Şirketin bölünmesi için çağrılar yapıldı.

1964: V-8 motorlu Pontiac Tempest'in GTO versiyonu kaslı otomobil dönemini başlattı. Ford ve Chrysler de kendi kaslı otomobillerini üretmeye başladı.

1965: Güvenlik açıklarından bahseden bir kitap yazarı hakkında araştırma yaptırdığı ortaya çıkan şirket başkanı kamuoyu önünde özür diledi.

1975: GM, emisyonu azaltan katalitik dönüştürücüleri kullanan ilk otomobil üreticisi oldu.

1977: Enerji krizi tüketiciyi küçük arabalara yöneltti. GM de Sedan modellerini küçültse de 1980'lerde pazar payı da gerilemeye başladı.

1980: Pazar payı 10 yılda yüzde 45'den yüzde 35'e geriledi. İç pazardaki düşüş nedeniyle 59 yılda ilk kez zarar etti.


1985: Toyota ile kurulan ortaklık doğrultusunda Califonia'da Chevrolet Nova ve Toyota Corolla'nın üretimi başladı.

1989: Avrupa'da genişleme planları doğrultusunda Saab hisselerinin yüzde 50'sini satın aldı. Ancak marka sayısını artırmanın maliyeti giderek büyümeye başladı.


1990: UAW sendikası ile imzalanan yeni sözleşmeler işgücü maliyetlerinin artmasına neden oldu.

1995: GM Başkanı John G. Smile, GM'in idari yapısında değişiklikler yapmak üzere çalışma başlattı.

1996: 1 milyar dolar harcanan elektrikli EV1 modelleri sonradan geri çağrıldı ve imha edildi.

1998: 7 hafta süren geniş çaplı grevler şirketin kârını ve pazar payını olumsuz yönde etkiledi.

1999: Hummer markası satın alındı. H1 modelinin yanı sıra 2002'de H2 ve 2005'te H3'ten oluşan daha küçük modeller çıkarıldı.

2002: SUV modellerine yatırıma hız verildi. Satışların düşmesi sonrasında bile yeni modeller çıkarıldı.


2005: Yatırımcıların emeklilik ve sağlık sigortası yükümlülüğü endişeleri nedeniyle Ford ve GM'in yatırıma ilişkin kredi notları düşürüldü.

2008: Hazine 19 Kasım'da GM'in kurtarma planını reddetti. Bush yönetimi aralıkta GM'e 13.4 milyar dolarlık kredi verdi.


2009: GM nisan ayında ABD'deki işgücünü 38 bine indireceğini duyurdu. Yeni CEO Fritz Henderson iflasın büyüyen bir olasılık olduğunu söyledi.

JAPON TOYOTA'NIN BAŞARI SIRRI
1937 yılında Kiichiro Toyoda tarafından kurulan Toyota Motor'un orijini bir tekstil şirketine dayanıyor. Şirket otomotiv endüstrisine, rakiplerine nazaran geç girdiği için yükselişi her zaman ilgiyle karşılandı.

Bugün dünya otomotivinin kalbinin attığı ABD pazarında bile liderlik koltuğuna oturan, dünyanın bir numaralı otomobil üreticisi olan Toyota, üretim sürecine "Toyota Üretim Sistemi" adı altında üretim maliyetlerinin azaltıldığı, hataların en aza indirildiği ve araçlarda kalitenin artırıldığı bir model kazandırdı. Aynı zamanda hibrid otomobillerin üretiminde öncülük yaptı.
Bugünkü CEO'su Kiichiro'nun torunu olan Akio Toyoda. Ancak en büyük hamlesini 2005 yılında şirketin başkanlık koltuğuna oturan Katsuaki Watanabe döneminde yaptı, 31 Mart 2006'da sona eren mali yılda 8 milyondan fazla araç satarak GM'i ABD pazarının liderliğinden etti. Şimdi de, GM'in iflas başvurusunun ardından dünya otomotiv sektöründe sözü Toyota'nın söylemesi bekleniyor. "Toyota Nasıl 1 Numara Oldu" kitabının yazarı David Magee'ye göre Toyota'nın pazar liderliğine ulaşma sürecinin 5 sırrı var:

1. Uzun dönemli planlama: Kısa vadeli trendlere ya da verilere bakmak yerine Toyota uzun süre ses getirecek ürünlere odaklanıyor. Bunun en büyük örneği ise petrol ucuzken geliştirdiği ve ABD'lilerin o dönemde çok önemsemediği hibrid otomobili Prius.

2. Planlı hızlılık: Kimi zaman tedarikçiler Toyota'nın bir konuda karar vermesinin uzun sürdüğünden şikayet eder. Ancak Toyota uzun çalışmalar sonucu birotomobili üretme kararı aldı mı o ürünü piyasaya tüm rakiplerinden hızlı sürer.

3. Açık fikirlilik: Toyota ilk başlarda Amerikalı rakiplerinden, örneğin Ford'un üretim hatlarından ve yönetim gurusu W. Edwards Deming'den çok şey öğrendi. Böylece dünyanın en büyük otomobil pazarında kendine yer açtı ve şimdi de Amerikan tarzını Detroitli üreticilerden daha iyi biliyor.

4. Boşa harcamama takıntısı: Toyota'nın "sürekli gelişim" ilkesi sektörde efsaneleşmiştir. Bir diğer sırrı ise zamanın, fazla malzemenin ya da fabrikada yerde duran herhangi bir çöpün boşa harcanmaması da önemlidir.

5. Alçakgönüllülük: Hemen bir Toyota yöneticisinin ismini veremezsiniz çünkü Toyota'nın kurum kültürü her zaman takım çalışmasını öne çıkarır, bireysel yıldızları değil. Toyota yöneticileri kendilerini şirketten, tüketiciden ya da üründen üstün görmezler.





Alıntı : rotahaber.com cnn turk
 
Son düzenleme:

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ev1 modelini yoket, satılmayacağını bile bile suv tarzı araçlara dünyanın parasını yatır sonrada "aaa noldu lan,niye battık" diye hayret et.. beter ol gm.
 

ilkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
1,333
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hayırlısı Olsun
 

BiRiL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
584
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
www.facebook.com
Opellerin fiyatı şimdi artarmı azalırmı bakalım ne olacak piyasa göreceğiz hayırlısı... Yedek parça sıkıntısıda yaşanmaz umarım =)
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
herşeyin ilkini bulan, sektörü zengin işi olmakdan çıkaran, geliştirdikleri ile tüm otomotiv dünyasında başı çeken ve benim en büyük aşkımı yaratan böyle bir devin hayırsız evlat diye tabir edebileceğim bir şekilde bu hale gelmesi çok üzücüdür.

markayı bu hale sokan çalışanlarından başlayarak, amerikan halkına, hükümetine ve nihayetinde bize kadar uzanan suç zincirinin utancını uzun bir zaman taşıyacağız.

birgün yapılan hataların bedeli çok ağır ödenecek.

GM FOREVER...
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opeli ruslar alıyor
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
boyu devrilesiceler,

en iyi manitaları almışlar, nazımı almışlar, petrolüde almışlar daha niye uğraşıyolar GM ile.
 

Kaanka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
1,838
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
www.unicef.org
boyu devrilesiceler,

en iyi manitaları almışlar, nazımı almışlar, petrolüde almışlar daha niye uğraşıyolar GM ile.

Birincisi " Manita" degil, bayan. O senin dedigin kizilderililerde olurdu ulu manitu diye ( Bkz: Zagor) Ikincisi Nazimi onlar almadi, biz kacirttik memleketten, ucuncusu Amerika gibi kimsenin petrolunu aldiklari yok, kendi topraklarindakini satiyorlar, dorduncusu GM i degil, opelin %30 hisselerini aldilarki buna bu kriz zamaninda dunya ekonomisi adina tesekkur etmek gerekir.
 

turgutoprak

Kayıtlı Kullanıcı
17-Çanakkale
Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
herşeyin hayırlısı. bu arada kızılderillilerinde türk soyundan gelmiş olabileceği söyleniyor yani bizim manita dememizde bi sakınca yok sadece biraz daha modern
 
Üst