Cut-Off Konusu Burada!

ceyhunyazar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2008
Mesajlar
226
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Araçlarımızın coğunda bulunan cut-off sisteminin nasıl çalıştığı, ne gibi faydaları olduğu ; yakıt tasarrufu, performans gibi şeyleri nasıl sağladığını netleştirmek adına bu konuyu sabit konu haline getirmek için bilgilerimizi paylaşalım.

Öncelikle ben bir kaç soru ile başlayayım..

Forumdada inceledim ancak cut off un bayır aşağı çalıştığı gibi bir izlenim edindim. Kimi yerde aracın kitapçığında da yazan 1500 devir sonrası işleme girdiği yönünde bilgiler sunulmuş. Kimisi, katedilen mesafenin tamamının bayır bir satıh olması halinde benzin tüketmeden yol alınabileceğini yazıyor.

Bu varsayımlardan yola cıkarak, yokuş cıkan bir aracın, rampadaki bir lambaya yaklaşırken vites küçültüp gaza basmadan devirin yükselmesiyle yakıt tasarrufu saglayabilir mi? Ya da bu 1500 devir (eger öyleyse tabi) için bir de üst aralık var mı? Bir diğer sorum ise, motorun aşırı devir yapması, misal; aracı yokuş aşağı 2.viteste 5000 devire kadar bagırtmak motor ömrü için ne kadar uygun bir davranış olur. Bu yüzden bi de üst limit var mı diye soruyorum...

Tabi artık boşa atılmaması gerektiğini herkes biliyordur umarım..

Bir diğer konu ise lpg kullanıcıları açısından cut off un nasıl çalıştığı. Cut off u çalışmayan sıralı sistem bir aracın sorunu lpg montajında mıdır mesela?

Ve burada yazamadığım aklıma gelmeye n, siz degerli opel kullanıcılarının da ekleyeceği detaylı bir bölüm olması dileğiyle...

Saygılar...
 

Keepwalking

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
414
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
vites küçültmek için boşa geçirdiğin anda rolanti benzinini çeker araç. vitese geçince de benzini kesse bile bi miktar çekmiş olur.

dolayısıyla bu yöntem max. kazanç sağlamaz. bence.
 

Keepwalking

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
414
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
benim düşünceme göre lpg'li araç her daim yakıt çekmeli motora az veya çok. gaza basıldığında motorda gazı çekip yanma ve verim gerçekleşene kadar motor afallar bu da parçaları zorlar die düşünüorum.
 

Keepwalking

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
414
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
bi de cutt off bayır aşağı çalışmaz. gazdan ayağını çektiğinde söylendiği gibi devir saati 1500ün üzerindeyse devreye girer ve motora giden benzini keser.
bu sistemin sebebi de kazalarda benzinden meydana gelen patlama yanma vs tür olayları engellemek.
özellikle de, frene basıldığında kesio zaten. motor beyni, frene yapan aracın kaza yapabileceğini hesaplıo die duymuştum.
 

Keepwalking

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
414
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
özellikle küçük viteslerde yüksek devir motora zarar verir. bu yıllardan sonra anlaşılır. motor ömrü kısalır.

Ama mekanik motor aksamı başka sebepten kaynaklanan (piston tepesinde çatlama, yarılma, çukur izi, sekman yuvasında bollaşma, pistonun yandan çatlaması, piston pimlerinin oynaması, krank kolunda eğilme vs) hasarlar almışsa o tür bi yüksek devirde dönme - moment ve momentum değerleri tehlike arz eder. hareketli aksam bunu kaldırmayabilir.
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
cut-off un bayır aşağı ile ilgisi yok. denildiği gibi 1500 devirden yüksek ise eğer gaza ve debriyaja basmazsanız yakıtı keser. frene basabilirsiniz. ama bir arkadaş frene basınca devreye giriyor demiş o yanlış bilgi. frene ister basın ister basmayın. şart şu: araç 1500 devirin üstündeyse ayağınızı gazdan çekince yakıt kesilir. eğer debriyaj veya gaza tekrar basarsanız tekrar yakıt vermeye başlar. o kaza anında yakıtı kesen sistem başka, ve her araçta olmayabilir. çarpma anında devreye giriyor ve manuel olarak açılmadıkça bir daha yakıt vermiyor. ister yokuş aşağı ister düz ister yukarı normal araçları 5000 devire çıkarmak hiç iyi birşey değildir. ancak zorunluluk halinde olur. mesela polis olarak suçluyu kovalarken:D özellikle düşük viteste yüksek devir, parayı nereye harcıyacağınızı sapıttıysanız yapılır:D
 
S

selocan77

Bilgi Girilmemiş
Arkadaşlar bi araya girsem.Bu cut-off nedir.Önce onu açıklayıp konuya başlasak.
 

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bi araya girsem.Bu cut-off nedir.Önce onu açıklayıp konuya başlasak.
cut-off bir yakıt tasarrufu sistemidir. normalde siz ayağınızı gazdan çekince araç yakıt harcamaya devam eder. ancak yukarıda söylediğim şartlar oluşunca sistem yakıt göndermeyi keser ve araç kendi kinetik enerjisi ile gider. aracı boşa bile atsanız yakıt harcar. onun için aracı boşa atmayın. vitesle gidin derler.
 

emp:)

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
535
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
vites küçültmek için boşa geçirdiğin anda rolanti benzinini çeker araç. vitese geçince de benzini kesse bile bi miktar çekmiş olur.

dolayısıyla bu yöntem max. kazanç sağlamaz. bence.

benim düşünceme göre lpg'li araç her daim yakıt çekmeli motora az veya çok. gaza basıldığında motorda gazı çekip yanma ve verim gerçekleşene kadar motor afallar bu da parçaları zorlar die düşünüorum.

bi de cutt off bayır aşağı çalışmaz. gazdan ayağını çektiğinde söylendiği gibi devir saati 1500ün üzerindeyse devreye girer ve motora giden benzini keser.
bu sistemin sebebi de kazalarda benzinden meydana gelen patlama yanma vs tür olayları engellemek.
özellikle de, frene basıldığında kesio zaten. motor beyni, frene yapan aracın kaza yapabileceğini hesaplıo die duymuştum.


Hepsi yanlış!:rolleyes: Özelliklede frene bastığında yakıtı kesme, beyin, güvenlik felan güzel senaryo, yazar olmalıymışsınız:good:
 
Son düzenleme:

yeniceri

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
340
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
+1 katılıyorum
 
Üst