Merhaba,
Araçlarımızın coğunda bulunan cut-off sisteminin nasıl çalıştığı, ne gibi faydaları olduğu ; yakıt tasarrufu, performans gibi şeyleri nasıl sağladığını netleştirmek adına bu konuyu sabit konu haline getirmek için bilgilerimizi paylaşalım.
Öncelikle ben bir kaç soru ile başlayayım..
Forumdada inceledim ancak cut off un bayır aşağı çalıştığı gibi bir izlenim edindim. Kimi yerde aracın kitapçığında da yazan 1500 devir sonrası işleme girdiği yönünde bilgiler sunulmuş. Kimisi, katedilen mesafenin tamamının bayır bir satıh olması halinde benzin tüketmeden yol alınabileceğini yazıyor.
Bu varsayımlardan yola cıkarak, yokuş cıkan bir aracın, rampadaki bir lambaya yaklaşırken vites küçültüp gaza basmadan devirin yükselmesiyle yakıt tasarrufu saglayabilir mi? Ya da bu 1500 devir (eger öyleyse tabi) için bir de üst aralık var mı? Bir diğer sorum ise, motorun aşırı devir yapması, misal; aracı yokuş aşağı 2.viteste 5000 devire kadar bagırtmak motor ömrü için ne kadar uygun bir davranış olur. Bu yüzden bi de üst limit var mı diye soruyorum...
Tabi artık boşa atılmaması gerektiğini herkes biliyordur umarım..
Bir diğer konu ise lpg kullanıcıları açısından cut off un nasıl çalıştığı. Cut off u çalışmayan sıralı sistem bir aracın sorunu lpg montajında mıdır mesela?
Ve burada yazamadığım aklıma gelmeye n, siz degerli opel kullanıcılarının da ekleyeceği detaylı bir bölüm olması dileğiyle...
Saygılar...
Araçlarımızın coğunda bulunan cut-off sisteminin nasıl çalıştığı, ne gibi faydaları olduğu ; yakıt tasarrufu, performans gibi şeyleri nasıl sağladığını netleştirmek adına bu konuyu sabit konu haline getirmek için bilgilerimizi paylaşalım.
Öncelikle ben bir kaç soru ile başlayayım..
Forumdada inceledim ancak cut off un bayır aşağı çalıştığı gibi bir izlenim edindim. Kimi yerde aracın kitapçığında da yazan 1500 devir sonrası işleme girdiği yönünde bilgiler sunulmuş. Kimisi, katedilen mesafenin tamamının bayır bir satıh olması halinde benzin tüketmeden yol alınabileceğini yazıyor.
Bu varsayımlardan yola cıkarak, yokuş cıkan bir aracın, rampadaki bir lambaya yaklaşırken vites küçültüp gaza basmadan devirin yükselmesiyle yakıt tasarrufu saglayabilir mi? Ya da bu 1500 devir (eger öyleyse tabi) için bir de üst aralık var mı? Bir diğer sorum ise, motorun aşırı devir yapması, misal; aracı yokuş aşağı 2.viteste 5000 devire kadar bagırtmak motor ömrü için ne kadar uygun bir davranış olur. Bu yüzden bi de üst limit var mı diye soruyorum...
Tabi artık boşa atılmaması gerektiğini herkes biliyordur umarım..
Bir diğer konu ise lpg kullanıcıları açısından cut off un nasıl çalıştığı. Cut off u çalışmayan sıralı sistem bir aracın sorunu lpg montajında mıdır mesela?
Ve burada yazamadığım aklıma gelmeye n, siz degerli opel kullanıcılarının da ekleyeceği detaylı bir bölüm olması dileğiyle...
Saygılar...