CoRsA TEAM

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

nakayama

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2008
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
turbo ıle ılgılı detaylı bır bılgı verıyım daha ıyı tanıyın
Turbo Çalışma Prensipleri
Turbonun görevleri nelerdir? Turbo nasıl çalışır?
Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.

Turboşarj
Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

Türbün dolar
Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.

Motor patlayabilir
Süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır. Aksi takdirde yüksek basınçtan dolayı motor çabuk yıpranacak ve hatta çok zorlandığı durumlarda motorun patlama riski ortaya çıkacaktır. Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer aksamının da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır. Gücün yüzde 50'lere varan artışına dayanma ihtimali zayıf olan şanzıman ve aktarma sisteminin de değiştirilmesi gerekebilir.

Kullanımdan sonra soğutulması şart
Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir. Aksi takdirde gazın sirkülasyonu esnasında türbün boşalmadan bir miktar gaz içerde hapsolacak ve zaman içinde turboyu ciddi şekilde yıpratacaktır. Turbo uygulamasının motorda çok daha fazla yük ve yüksek ısılara yol açacağı ve bunun için intercooler uygulamaları veya diğer soğutma yöntemleri gerektiği unutulmamalıdır.


Fabrika çıkışı otomobillerde kullanılıyor
Turbo uygulaması özellikle ülkemizdeki otomobil modellerinde süperşarjdan daha yaygındır. Bu uygulamanın bir çok zaman Avrupalı standart otomobillerde fabrika çıkışı uygulandığı da görülmektedir. Örnek olarak VW'nin 1.8 litre hacimli 125 beygir güç üretebilen motoruna uygulanan çok küçük türbünlü bir turbo ile 1.8T motorunu yarattığı ve 150 beygir güç ürettiği bilinmektedir.
 

aeroSOUL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
turbo her araca farkl bir kimlik kazandırır bir de yüksek barda çalışan büyük hacimli motorda olsa heralde turbo devreye girdiğinde süper olurdu heralde
çıldır çıldırr çıldırrr

http://www.youtube.com/watch?v=LXRamM1i-VE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=iSCMD722HRc&feature=mfu_in_order&playnext=1&videos=hG1lWOq1C1E
Abi valla bu vidyoları gördükçe delirmemek elde değil ne varki türkiyede taktırmak kolay değil :( Neden yeni motor istediğimi anlamışsındır abi bunlarla :cry:
 
Son düzenleme:

52 AY 370

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
309
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2005 opel corsa C 1.3 cdtı enjoy sport

Valla abicim çok kovaladık onuda bir çıkmadn bulamadıkya:)
 

falcon_78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2008
Mesajlar
4,327
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1. falcon_78
2. meftun
3. muebbet
4. fk_929
5. BY_Corsa
6. onur_35
7. 06volkan38
8. efedkr
9. okican (sosyal gruba üyelik daha yapılmamış ???)
10. 52 AY 370
11. browerdi
12. nuralk34
13. tolga gümüştekin
14. ELR
15. 06AT4002
16. laksu
17. okutlubay
18. Vladimir
19. ihsan_07
20. senturk35
21. 33tn145
22. aKSeL
23. CaN DemiR
24. cyberjack
25. doktorduran
26. TheAnswer
27. cisco
28. DeWİLmEnTt
29. enskpin
30. ergin.kilic
31. espanolun
32. Tilem
33. cenkkoban
34. meser70
35. mmpow3r
36. mustafamecit
37. aeroSOUL
38. telecaster52
39. tolga gsi
40. tello82
41. oğuz.tevfik

41 kere maşallah
 
Son düzenleme:

caglarrr

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2009
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
img1395e.jpg

img4013d.jpg

img4014g.jpg

img4015.jpg

img4016b.jpg

img4019.jpg

img4024h.jpg
 
Üst