Corsa C klima problemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BY_Corsa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

BY_Corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2006
Mesajlar
8,347
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Araç harekete halindeyken, klima düğmesine basıldıgında, sürtünme sesini andıran carrt diye bir ses geliyor.Fan yada hareketli bir parca, bir cisme carparak dönüyormuş gibi bir ses. Bu ses , ilk açışta geliyor, bir daha çıkmıyor. Klima da sorunsuz çalışıyor ama bu sese anlam veremedim? Başına gelmiş olan yada yorumu olan varmı?
 
yolada seyir halinde iken sakın klımayı acıp kapatma.aracı yolda boşa al yada debriyaja bas motor rolantiye düşsün sonra ac veya kapa.yoksa klıma kopresörünün sıkışır.sen içerden düğmeye bastığın an kompresöre ani yük biniyo ve içerde ciddi aşınmalar meydana geliyo.kopresörün içinde aynı motor pistonları var ve aliminyum.rolantide calıştır şak diye ses gelmesi gerek yokdaha farklı sesler varsa servise gösterderim
 
setapxxx' Alıntı:
yolada seyir halinde iken sakın klımayı acıp kapatma.aracı yolda boşa al yada debriyaja bas motor rolantiye düşsün sonra ac veya kapa.yoksa klıma kopresörünün sıkışır.sen içerden düğmeye bastığın an kompresöre ani yük biniyo ve içerde ciddi aşınmalar meydana geliyo.kopresörün içinde aynı motor pistonları var ve aliminyum.rolantide calıştır şak diye ses gelmesi gerek yokdaha farklı sesler varsa servise gösterderim

valla ben bunu ilk defa duydum...
şimdiye kadar bu uygulamayı hiç yapmadım... :rolleyes:

Vay bizim arabanın haline :)
 
setapxxx' Alıntı:
yolada seyir halinde iken sakın klımayı acıp kapatma.aracı yolda boşa al yada debriyaja bas motor rolantiye düşsün sonra ac veya kapa.yoksa klıma kopresörünün sıkışır.sen içerden düğmeye bastığın an kompresöre ani yük biniyo ve içerde ciddi aşınmalar meydana geliyo.kopresörün içinde aynı motor pistonları var ve aliminyum.rolantide calıştır şak diye ses gelmesi gerek yokdaha farklı sesler varsa servise gösterderim

aynen katılıyorum bukadar guzel anlatılır
 
Ben de bunu Corsa'mı alırken ilk kez duydum. 7 yıldır Xsara kullanıyoruz ne zaman canımız isterse basıyoduk. Gerçi bi şey de olmadı ama demek harbi zararı war.
 
Bilgilerini paylaşan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Ne yalan soyliyeyim, yıllardır klimalı pek çok araç kullandım, böyle kullanılması gerektigini ilk defa ögreniyorum.Bundan sonra dikkat edeceğim.
 
birde klımayı her 15 günde bir yaz kış muhakkak 5&10 dakik calıştırmanız gerek sistemin içinde bulunan yağlı gaz sistemde dolaşmazsa bağlantı yerlerindeki lastik oringler ve kıvrımlı borular catlama yapıyor yani sistem kuru kalınka catlıyor aynı çildimiz gibi.bu nun sonucundada klıma gazı bitiyor ve bir ton masraf.(kışın kaloriferiniz sıcaktaykende calıştırabilirsiniz ecc klıma sistemli araclar haric sorun olmaz)
 
düşünsenize 3000 devirde giderken klıma düğmesine basyonuz ve o yük direk kompresöre gidiyo içerde neler olduğunu siz düşünün zaten arcın kasılmasından nekadar güc kaybı olduğunu hissetmemek imkansız
 
Bir sey daha ekleyeyim. G kasam varken klimanın gaz suzen filtresi oldugunu ve 2 yılda bir degismesi gerektigini ogrendim. Eger bu filtre degismez ise kompresor sarıyor. Diger konuda uzun sure kullanılmayan klima gazı cokuyor veya ek yerlerinden sızıntı yapıp eksiliyor. Yaz geldiginde kolay yontem olan gazı eksik denilip direkt gaz basılıyor soguk hava geliyor fakat cok onemli olan sistem yagı unutuluyor. Klima sistemi yagsız calısmaya baslıyor ve kompresor yine sarıyor. Klima gazı tamamlamak hatadır. Neden eksildigine bakılıp sonra kalan gaz tamamen bosaltılıp once yag sonra gaz basılmalıdır. Klima gazı normal sartlarda eksilmez.
Bazı modellerde yuksek devirlerde kompresor devre dısı kalır. Yuksek devirlerde klimayı acmayın. Aracı calıstırdıktan sonra klimayı acın, aracı stop etmeden oncede klimayı kapatın. Bunlar onemli.
 
hakkaten ben de hiç önemsemiyodum bundan sonra önemseriz artık
 
Geri
Üst