- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 16
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 36
Merhaba arkadaşlar,
Foruma bir süre önce üye oldum ama çok fazla takip imkanım olmadı.
Çalışmanın başında özel mesaj yoluyla veridği destek için "cihanakdemir" hocama çok teşekkür edeirm. Onun yardımı ile bu noktalara gelebildim.
2004 de sıfır aldığımız Corsa C için hız sabitleme uygulamasını başlattım.
Kendim Peugeot ve Citroenlerin hız sabitleme işlerini yapıyorum. 2004 ve sonrası araçların çoğunda çalışıyor. Opel de debriyaj müşürü eksikliği varken Pejoda fren müşüründe eksiklik oluyor. Fren pedali ECU ve BSi(opeldeki BCM) farklı sinyaller gönderiyor. Fren müşürü Pejolarda, pedal basılı değil iken müşür içeri konumda yani basılı oluyor. Bu halde iken ECU ya sürekli 12v akım gönderiyor BSi a akım göndermiyor. Frene bastığınızda müşür sertbest kalıyor ve BSi a akım gönderip fren lambalarının yanamsını sağlıyor aynı zamanda ECu ya giden 12v akımı kesiyor bu şekidle ecu frene basılı algılıyor. Pejoların bir kısımlarında ECU ya giden tesisat olmadığı için 12v akım gelmiyor ve beyin sürekli frene basılı algılıyor.
Neyse gelelim opele,
Geçenlerde sipariş verdiğim OP-com geldi. Diyagnostik için kullandığım bilgisayarda iki iletim sistemi var. Sağlama almak için opcom u xp de çalıştırdım. Aktivasyon v.s. hallettim ve araca bağlandım.
ilk ECu ya (enjection) bağlandım burada aktivasyonu yaptım.
BCM ye girdiğimde varyant konfigurasyona tıkladıktan sonra benden aracın kodunu istiyor doğru kodu giriyorum ama açılan pencere de değiştirecek bir parametre açılmıyor. İleri yapınca da bişi değişmiyor geri yapınca hata verip o küçük pencereyi kapatıyor. Bu konu hakkında düşünceleriniz nedir ? BCM den aktif etmek gerekiyor mu ?
Gelelim alt yapıya,
Müşürler tamam ECu dan kontrol ettiğimde baskıyı algılıyorlar.
Kolu sanayide parçacıdan sıfır aldım. Maalesef 4. pin boşta. Onun için gerekli kablo terminalini buldum. sadece kaboyu çekip terminalleri takıp soketlere takmak kaldı.
Öğrendiğim kadarı ile BCM 2 numaralı pin aşağıdaki fotoğraftaki yerde. O kısmı nasıl çıkarıp terminali takacağım bilmiyorum.
Sonrasında geriye göstergedeki smd direnç ve led kalıyor. Onun içinde direç değerini buldum ama ledin boyutu hakkında fikir sahibi olamadım.
5050 mi 3528 mi çözemedim. Galiba göstergeyi söküp öyle anlayacağım.
Aşamaları çok detaylı olmasada fotoğraflamaya çalışacağım ki yapmak isteyenler rahatça bilgiye ulaşabilip yapabilsin. Okumaya çalıştığım çoğu konuda resimler uçmuş yada tam teknik detaylar yok.
Teşekkürler.
(alt bir iki yazıyı reserve ediyorum çünkü gelişmeleri ilk sayfadan paylaşacağım aralarda kayboluyor. teşekkürler)
Foruma bir süre önce üye oldum ama çok fazla takip imkanım olmadı.
Çalışmanın başında özel mesaj yoluyla veridği destek için "cihanakdemir" hocama çok teşekkür edeirm. Onun yardımı ile bu noktalara gelebildim.
2004 de sıfır aldığımız Corsa C için hız sabitleme uygulamasını başlattım.
Kendim Peugeot ve Citroenlerin hız sabitleme işlerini yapıyorum. 2004 ve sonrası araçların çoğunda çalışıyor. Opel de debriyaj müşürü eksikliği varken Pejoda fren müşüründe eksiklik oluyor. Fren pedali ECU ve BSi(opeldeki BCM) farklı sinyaller gönderiyor. Fren müşürü Pejolarda, pedal basılı değil iken müşür içeri konumda yani basılı oluyor. Bu halde iken ECU ya sürekli 12v akım gönderiyor BSi a akım göndermiyor. Frene bastığınızda müşür sertbest kalıyor ve BSi a akım gönderip fren lambalarının yanamsını sağlıyor aynı zamanda ECu ya giden 12v akımı kesiyor bu şekidle ecu frene basılı algılıyor. Pejoların bir kısımlarında ECU ya giden tesisat olmadığı için 12v akım gelmiyor ve beyin sürekli frene basılı algılıyor.
Neyse gelelim opele,
Geçenlerde sipariş verdiğim OP-com geldi. Diyagnostik için kullandığım bilgisayarda iki iletim sistemi var. Sağlama almak için opcom u xp de çalıştırdım. Aktivasyon v.s. hallettim ve araca bağlandım.
ilk ECu ya (enjection) bağlandım burada aktivasyonu yaptım.
BCM ye girdiğimde varyant konfigurasyona tıkladıktan sonra benden aracın kodunu istiyor doğru kodu giriyorum ama açılan pencere de değiştirecek bir parametre açılmıyor. İleri yapınca da bişi değişmiyor geri yapınca hata verip o küçük pencereyi kapatıyor. Bu konu hakkında düşünceleriniz nedir ? BCM den aktif etmek gerekiyor mu ?
Gelelim alt yapıya,
Müşürler tamam ECu dan kontrol ettiğimde baskıyı algılıyorlar.
Kolu sanayide parçacıdan sıfır aldım. Maalesef 4. pin boşta. Onun için gerekli kablo terminalini buldum. sadece kaboyu çekip terminalleri takıp soketlere takmak kaldı.
Öğrendiğim kadarı ile BCM 2 numaralı pin aşağıdaki fotoğraftaki yerde. O kısmı nasıl çıkarıp terminali takacağım bilmiyorum.

Sonrasında geriye göstergedeki smd direnç ve led kalıyor. Onun içinde direç değerini buldum ama ledin boyutu hakkında fikir sahibi olamadım.
5050 mi 3528 mi çözemedim. Galiba göstergeyi söküp öyle anlayacağım.
Aşamaları çok detaylı olmasada fotoğraflamaya çalışacağım ki yapmak isteyenler rahatça bilgiye ulaşabilip yapabilsin. Okumaya çalıştığım çoğu konuda resimler uçmuş yada tam teknik detaylar yok.
Teşekkürler.
(alt bir iki yazıyı reserve ediyorum çünkü gelişmeleri ilk sayfadan paylaşacağım aralarda kayboluyor. teşekkürler)
Son düzenleme: