corsa 1.7dti çalışmama,çekiş düşüklüğü,arıza lambası vs.vs

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cinaru
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cinaru

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
180
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Arkadaşlar benim sorunlarım kronik hale geldi şu zamana kadar harcadığım para 5000 lira,kısaca bahsediyim sizlere...arabamdan cidden memnun olduğum bir dönemde triger kayışım attı sanayiye girdim,takım halinde değişti ancak arabayı aldığımda çekiş yok denecek kadar azdı geri gittim...usta bana egzantrik milini değiştiricez dedi ve değişti sonra usta elinde turbom yandı sonuçta motor yapıldı 2 hafta sonra arıza lambam yanmaya başladı gene düştü çekişim ...2 kere yolda bıraktı başka ustaya gittim mazot beyni dediler,tamir edildi ancak problem ana beyinde onun değişmesi lazım diyorlar...şuan arabadaki problemler şunlar...

arıza lambası sürekli yanıyor...
3-4 saat araba çalışmazsa en az 6 marşta çalışıyor
arabada berbat bir mazot kokusu var
2000 devirden sonra ciddi bir ses artması var
çekiş %50 oranında düşük...

ana beyin değişse sizce problemler bitermi?
fikir verirseniz çok sevinirim teşekkürler
 
Fazla bilgi sahibi değilim ancak başıma gelenler itibari ile cevap vereyim.
Aracın çalışmama sorunu ısıtma beyninden kaynaklı olabilir. Bende de aynı çalışmama sorunu vardı bu parça değişince halloldu.

Sağ taraftaki sigortaların olduğu kutunun yanında biyerde olacak bu ısıtma beyni, aliminyum bir parça 4x8x4 cm ebatlarında tahmini. Araç çalıştıktan sonra bu parça ısınıyorsa sorun var demektir.
Arıza lambası bende bu parça değişince sönmüştü.

Mazot kokusuda eğer mazot pompasından sızdırma yapıyorsa ve 5 6 kontakta araba çalışıyorsa bu yüzden olabilir.

Başıma gelenleri paylaştım fazla bilgi sahibi değilim :) umarım sorununuz kısa sürede çözülür.
 
çok teşekkür ederim umarım dediğiniz tarzda bir arızadır hemen bakıcam ilk iş olarak...
 
mazot pompasının üzerindeki müşür arızalı mazot kokosuda ordan geliyor sanırım.motor üzerindeki beyne giren fişleri bir kontrol edin.o kısma mazot gelmişmi gelmişse sadece müşür değicek ve arıza geçmiş olacak.arıza koduda P0216 olmalı.
burdan nasıl okuyabiliceğinizi görebilirsiniz
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=40335
 
uzun zamandır o kadar midem bulandıki bu arızalardan inanamazsınız...birazdan arıza koduna bakıcam burda yazarım...çok teşekkürler
 
sorun sente kaçıklığı bence çünki bu motorlarda sente çok hassas kayış takarken sente ayarı kayıyor ve buda çekiş düşüklüğü ayrıca gürültülü çalışma yapar bence baktırın veya başka servise gidip sente kontrolü yaptırın derim bide şu var mazot pompasının avans ayarı bozuk olabilir onuda pompacı bakması gerekir.
 
peki ustam bu işlem için motorun inmesine ihtiyaç varmı?


sorun sente kaçıklığı bence çünki bu motorlarda sente çok hassas kayış takarken sente ayarı kayıyor ve buda çekiş düşüklüğü ayrıca gürültülü çalışma yapar bence baktırın veya başka servise gidip sente kontrolü yaptırın derim bide şu var mazot pompasının avans ayarı bozuk olabilir onuda pompacı bakması gerekir.
 
peki ustam bu işlem için motorun inmesine ihtiyaç varmı?
hayır motor inmesine gerek yokk sen bence başka servise gitt ayrıca bu araçlarda eksantrik mili kolay bozulmaz saçma biraz bence senteyi kayık taktığı için motor düzensiz çalışınca milde sorun var dedi usta ama şuda var:)miller en üst kapakda yer alır ve arkada dişliler vardır onların üstünde noktalar vardır ve sente doğru olduğunda çakışmalıdır eğerki çakışmıyorsa sente %1000 kesinlikle kaçıktır,
 
şunuda sorayım size rolentide motor da alıp verme oluyormu sarsıntılı çalışıyormu ?
 
Arıza ışıgı yakarmıki ustam sente kaysa ? Ayrıca Mazot kokusu olduguna Göre bence mazotu pompa üzerinden veriyor gibime geldi.
 
Geri
Üst