corsa 1.7 dti hız sorunu

stan39

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba, aracımı alalı 4 -5 ay oldu. aldıgımda çok seriydi şimdi aracı arkadan biri çekiyor gibi hissediyorum. arabada neredeyse 3. ve 4. vitesler yok gibi bişey araç düz yolda 140-145 i yapamıyor. 5000 devire kadar devirli kullanmama ragmen araç 1 ve 2. viteste normal hızlanıyor. 3. viteste 100 4.te 120 - 125 , 5. viteste de maksimum 140 -145 km hız yapmaya başladı. arac boştayken gaza bastıgımda da devir saati çok yantal hareket ediyor. gazı yarım basıyorum. geç devir alıp geç devirden düşüyor. arabam çok hantallaştı. ustaya gösterdik. enjektor arızası olabileceğinden bahsetti fakat. aracı aldıgım eksi sahibi satmadan 1 ay önce enjektör bakımının yapıldığını söyledi. ilk arabam oldugu için arıza konusunda hiç bir bilgim yok. forumda bilgi sahibi olan arkadaşların fikir ve yardımlarının olabileceğini düşündüm. yardımcı olabilir misiniz ? :tesk:
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
demimetre soketini çek sür dene bence debimetrede sorun
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
işte aynı sorunu yaşayan bir arkadaş daha :) söylediklerinin bire bir aynısını bende yaşıyorum. debimetreyi söküp denedim ama hiçbir değişiklik olmadı. sanırım debimetreden farklı bir sorun var. bende injektörlere turboya baktırdım. mazot pompasıda iyi. ama sorunu dahada çözemedik. bakalım ne olacak burda çözeriz inşallah. işin en kötü yanı herhangi bir arıza ışığı yakmıyor.
 
Son düzenleme:

stan39

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben herhangi bir işlem yapmadım henüz, ama debimetreyi denemek lazım. Arıza falan göstermiyor. Araba tuhaf çalışmaya başladı. Boştayken bile gaza yüklenince araç toparlayamıyor kendini. Aşırı hantal burda çözüm bulamadılar. Oyüzden aynı sorunu yaşayan veya motor bilgisi olan arkadaşlardan yardım almak istedim.
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
dediğim gibi aynı sorun bendede var. bende burda antalyada sorunu çözemedim. araştırmalarım devam ediyor. bir arkadaş carbonclean yaptır dedi. sordum 150TL diyorlar. sorunumu çözmicekse yaptırmamın pek anlamı yok diye düşünüyorum
 

stan39

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
113
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dediğim gibi aynı sorun bendede var. Bende burda antalyada sorunu çözemedim. Araştırmalarım devam ediyor. Bir arkadaş carbonclean yaptır dedi. Sordum 150tl diyorlar. Sorunumu çözmicekse yaptırmamın pek anlamı yok diye düşünüyorum


carbonclean nedir ?
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şimdi araç güç kaybı ekseri debimetre kaynaklı, buna bağlı olarak rolantide dengesizliği, gaza basınca geç tepki verme 3500 devir üstü güç kaybı 2000 devir altı isteksiz gaza tepki gösterme,hızlanmada belli devierlerde isteksizlik ,son hıza çıkamama debimetre belirtileridir, tabii buna bağlı aynı arızaya sebep bağzen vakum hortumları kaçağı ve egr hatta hava filitreside sebep olabilir,boğaz kirliliği potensiometre,birde manifolt basıncı...buda bozuk veya kirli ise debimetre verilerini aşağı çeker çekiş kaybına sebep olur.
enjektör bağlantıları en son lambda sensoru
 
Son düzenleme:

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
peki bunun teşhisi ve tamiri için ne yapmamızı önerirsin selim abi? tüm bunları gerçekleştirmek baya masraflı gibi geliyor bana?!
 

semia

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2009
Mesajlar
7,097
Tepki puanı
3
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Tech2 ilie tüm sensor verilerine bakmak olacak en ucuz yol...
dediğim gibi bu sensorlar birbirlerine bağlı biri değerini değişse diğeri ona uymaya göre yakıt hava karışımı uyguluyor...yukarıda yadığım gibi manifolt basıncı demimreyi değerine göre ya alta yada yukarı çekiyor...mesela lamda sensoru??? onun için en güzel yol tech2
 

bymerthan

Kayıtlı Kullanıcı
Yurtdışı
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
2,479
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
anladım. cumartesi günü servise gidicem. değerlere bir baktırayım.
değerleri not etsem burda size yazsam düşük veya normel olduğunu sizin söyleme imkanınız varmı?
birde tam olarak nelere bakılmalı, hangi sensör değerlerine bakmalıyım. serviste bu değerlere bakanlar anormallik olduğunu acaba anlarlarmı? genelde arıza ışığı yanmıyorsa sorun yok deyip devam ediyorlar.
 
Üst