corsa 1.2 lpg yardım!!

hunter03

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2013
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
selamlar. 94 model opel corsa 1.2 city aracım var motoru c12nz karbüratörlü düz motor. aracı yaklaşık 2 3 ay önce aldım lpg hiç takılmamış. şehir içinde 39 40 kuruş şehirler arası 25 26 kuruş yakıyordu. kış şartları tabi şimdi 45 kuruş falan oldu. acaba lpg taksam bana ne kadara mal olur? masrafımı kurtarmam için yılda kaç km yapmam lazım. karbüratörlü olduğu için sıralı sistem olmuyor bildiğim kadarıyla karbüratörlülerde gaz ayarında sıkıntı olur mu? zaten seri bi araç değil permormans iyice perte çıkar mı ? :D çok soru sordum ama şimdiden cevaplarınız için teşekkürler :)
 

Astra Maniaa

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2006
Mesajlar
1,768
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bence taktırın karbüratör sistemler 500tl civarıydı atikerde sanırsam çok rahat amorti edersiniz yani. Performansta bir miktar düşüş olacak garanti ama aracınız zaten performansa yönelik bir araç değil. Düzgün bir motajla başınıza iş çıkarcağını sanmıyorum eski motorlar şimdikiler gibi hassas değil. Yanlız unutmayın LPG sistemi motor suyu sıcaklığınız 30derecelere gelene kadar aktif olmaz. Yani soğuklarda LPGye geçmesi zaman alacaktır kısa mesafelerde pek yararı olmaz.
 

hunter03

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2013
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
hergün sabah 9 km akşam 9 km gidip geliyorum sanırım kısa mesafe dediğiniz bu değildir çünkü araç ısınıyor
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Karbüratörlü araçlara sıralı sistem olmadığından dolayı motor suyu sıcaklığı gibi bir derdiniz olmuyor,mehmet kardeşim sanırım sıralı sisteme göre düşünerek söyledi sıcaklık konusunu,karbüratörlü sistemde zaten direk lpg ile dahi çalıştırabilirsin fakat sana tavsiyem atiker taktırma,100-150 fazla ver brc yada diğer italyan kaliteli sistemlerden taktır,hatta nette biraz araştır atikeri sebebini anlarsın,sonra sanayide ustalarla kanka olursun 3-5 ay sonra,normal şartlarda %40 civarı tasarruf söz konusu derler ama şuan ki fiyatlar ve sıralı sistem olmadığını düşünürsen sanırım maximum %30 tasarruf sağlarsın,performansa gelince %10 civarı beygir kaybın olur yine sıralı sistem olmadığı için yaptığın km ye bağlı olarak manuel ayar yaptırmak durumunda kalırsın,genellikle karbüratörlülerde yada şöyle izah edeyim sıralı sistem olmayan lpg kitlerinde zengin yada fakir karışımda kullanırsın aracını,tam ortasını tutturanı pek görmedim,benim aracım şuan 36 kuruş yakıyor lpg de,bende kısa mesafe kullanıyorum sabah hava soğuk oluyor 5-7 derece arası ve akşamda aynı şekilde yani hep soğuk havada ve kısa mesafede kullanıyorum ş.içi. ve aylık 500km yol yaparsanız ortalama 30 krş yaksanız 150 tl tutsa bunun %30 u 45 tl si size avantaj sağlar ve bu kaba hesabıma göre 1 yılda kendini amorti eder.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Tek nokta araçlarda bir halta yaramıyor benim aracım örnek. LPG taktırdıktan sonra sorunların başında aracın ateşleme sistemi hakkın rahmetine bir güzel kavuşuyor. Sonra top oynar gibi bir LPG ustasına bir motor ustana gidip geleceksin en sonunda cinnet aşamasına dayanacaksın...

Ben benzin ile keyfine bak. %30 anca tasarruf sağlıyor. Bunu da benzinli kullanımlar da sakin kullanır ise bu oran %15-10 kadar düşer..

Kafanı ağrıttıgına değmez...
 

göksel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Şub 2013
Mesajlar
107
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
lpg sistemi aslında çok fazla sorun yaratmaz araçlarda ama bunu takan ustalar sorunluysa eğer o zaman başınız ağrır gerçekten,işin ehli insanlara sistemi kurdurun,mesela aracınızın bobinlerinden lpg tesisatı çektirmeyin,kullanılan malzemelere dikkat edin,orjinal beyin takıp kalan bütün malzemeleri yan sanayi kullanabiliyorlar,yine uzun olacak yazım ama mesela benim aracın sistemi brc herşey orjinal olsun diye kontrol edip takılacak boruların milimetresine kadar incelememe rağmen adamlar regülatörün içindeki sıcak su sensörünü yan sanayi takmışlar,nereden anladın derseniz işte bu noktada ''aracınızı çok iyi tanımaya çalışın'' sözlerimi hatırlatmakla devam edeyim,normal şartlarda kışın -1 derecede dahi maximum 1.5 km sonra lpg ye geçen aracım 1 ay öncesinde sıcaklıklar 8 derece iken 3 km sonra lpg ye geçmeye başladı,başka bir bayiye giderek durumu izah ettiğimde regülatör kablosuna baktı ve yerine tam oturmadığı için gevşemiş olduğunu,yuvasına oturmama sebebi olarak sensörün plastiğinin uzun kaldığını söyleyerek ucundan bir miktar kesip tam oturmasını sağladılar ve şuan ilk haline geri döndü aracım,yine soğuk havalarda aynı noktada lpg ye geçmiş oluyor,birde aracınıza sistem taktıracağınız zaman ustaya arabaya bindirin,mümkünse 2-3 km yüksek hız normal hız ve yükte aracınızda sorun olmadığını gösterin,sonra şark kurnazlığına kaçıp lpg sisteminden kaynaklı sorun olduğunda servise gidin bizimle alakalı değil diyebilirler,bunu önlemek için baştan masaya elinizi vurun,ve kullanılacak parçaları sizin gözünüzün önünde açtırın orjinalliklerini tespit edin,bunları yaptırmıyorsa gittiğiniz yer,haydi eyvallah deyip farklı bir yere gidin en azından baştan niyetinizi belli edin ustaya saygılar.
 

ahmet28

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
kardeşim hiç bulaşma ekstra bir sürü masraf verdiğin parayı çıkarana kadar araç zaten pert olur
 

hunter03

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2013
Mesajlar
26
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
cevaplarınız için çok teşekkürler. gerçekten çok yardımcı oldu. yaptığım kmyi aracı ne zaman satacağımı düşünüp bir de piyasa araştırması yapıp lpg masrafı için ona göre bi karar vereceğim. teşekkürler. :)
 
Üst