Corsa 1.0 Yakıt Tüketimi;

mpuza

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
10 Şub 2008
Mesajlar
31
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba,

Bir konu hakkında fikirlerinizi almak istiyorum. Yazın arabamla 1 depo ile 775 km gidyordum. Şimdi iste yarım depo ile 260-270 km anca gidebildim. Yani toplamda 550-600 km gidecek gibi görünüyor. Sürüş tarzım çok fazla değişmedi. Acaba yakıt tüketiminin artması hava şartlarından mı yoksa bir problem mi var? :confused: Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Saygılar
 

caglar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2007
Mesajlar
225
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Kışın %10-%15 civarı fazla yakması normal diye düşünüyorum.Bu da menzilin bu civarlarda düşmesi demek.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
hava filitreni kontrol edebilirsin yakışta %10 fark eder
 

az_ti_layk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
de arkadaşalr aradaki km baya çok ya 600 gitse 125 km ne demek yaa yakıt filtresiylen olacak iş deyil bana kalırsa
 

meftunn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
3,000
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
yazın 550 km de ışık yanıyo ortalama... kışın 500 de falan
yani benimkinde %10 daha az yol yapabiliyorum.. girdiğim trafik hemen hemen aynı..
sizde niye o kadar çok fark var anlamadım
 

cem_utku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
bujiler hava filtresi ve yağı değiştirdinmi bakıma soktunmu? bunlar aracın yakıtını etkileyen etmenler
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
araç normal çalışma sıcaklığına geldikten sonra kışın aracınız yaza göre anlık olarak daha az yakıt tüketecektir.daha az soğutma yapılacak ve ortama atık ısı atılmayacak elektrik aksamları daha az çalışacak ve akü,dolayısıyla alternatör daha az zorlanacaktır.
ama... en önemli faktör soğuk hava daha yoğun olacağı için birim zamanda silindir içine giren oksijen miktarı görece olarak daha fazla olacak ve yakıt hava oranı değişecek,buna bağlı olarak da daha performanlı çalışma sağlanacaktır.

ECU ya sahip sistemlerde havanın sıcaklık ve yoğunluğuna göre yakıt püskürtülür. bu sebeple ilk çalıştırma ve çalışma ısısına gelene kadar yakıt sarfiyatı artacaktır, optimum motor sıcaklığına gelene kadar rölantide çalıştırmak her ne kadar çoğu kişinin uyguladığı bir şey olsa da teorik olarak yanlış bir uygulamadır. bu şekilde motor ömrünü de kısaltmış olmak, ayrı bir püf noktadır. ancak soğuk havada direkt olarak yola çıkmanın da yakıt sarfiyatını azaltacağı düşünülmemelidir. motor çalışma sıcaklığına gelene kadar her şekilde de yakıt sarfiyatı artacaktır. düşük viteste maks. devir ve min. mesafe prensibini göz önüne alırsak ilk hareket ve hızlanma esnasında yakıt sarfiyatı yüksek değerlerde olacaktır.

tüm bu etkenler göz önüne alındığında soğuk havada daha fazla yakıt tüketimi olacağını söylemek doğru olacaktır. günlük kullanım koşulları göz önüne alınarak;gün doğumu ve gün batımı saatlerinde ort. 40+40 km lik güzergah data alınarak yapılan testlerde de sonuç genel olarak soğuk havada(0-4 C) sıcak havaya göre (28-32 C) %12-%18 daha fazla yakıt tüketimi olduğudur. (V -W - boxer - wankel motorlar hariç)

testlerdeki kullanımda da uygulanan, ideal olan yöntem şu şekildedir:

motor çalıştırıldıktan sonra araç hareket ettirilmeli, olabildiğince çabuk bir şekilde üst vitese geçilmeli, (2 ve sonrasında 3.vites) sabit ivme ile hızlanılmalı; motor ideal çalışma sıcaklığına gelene kadar ivme maks. 40 km/h hız değerinde sıfırlanmalı ve sabit hızda sürüşe devam edilmelidir..
 

az_ti_layk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2008
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
umutkaragun ya arkadaşım iyi güzel diyorsunda bizdeki dizell bir üst vitese geçme o kadar da kolay deyil mesela bnzinli bir arabada 2bin devirde at vitesini bunda o yok min 3 bn devir bulmalı aksi taktirde vites geçişleri çok zor oluyor sana titrediğini resmen hissetiriyor devrini bulmak lazım ee ben 3 vitesde de 2 bin devirlen gidemem ki 3 bin yapsam rahat 90-100 km bulacakk yüksek vites düşük devir olayına girmeyelim bu mantığa uymuyor bana göre aracada cok zararı var kulandığımız şehir içi deyil mi devirli kulan normal vitesinde zaten 200 m sonra ışık var duracannn :):):)):
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
yavuz dizel motorların çalışma prensibi tabiki farklı.. dikkat etmen gereken nokta şu.. zaten açıklamada da belirttiğim gibi olabildiğince mümkün olan en ideal devirde vitesi değiştirmek gerektiğidir.
burada bir diğer konu ise şudur ki rölantinin üzerinde kaldığı sürece düşük devir çevirmesi motora zarar vermez aksine ömrünü uzatır.. ayrıca atladğın başka bir nokta bu yöntemin motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşıncaya kadar uygulanması gerektiği.. devamında hızını 80 km/h sabitleyerek seyir etmen 30 km/h ile ilerlemene göre daha az yakıt tüketecektir... çalışma sıcaklığına ulaşmış bir motorun çok düşük hızlarda (0 - 30 km/h)ilerleyerek çalışması sanıldığının aksine daha fazla yakıt tüketimine yol açmaktadır. buradaki püf ise soğuk motor ile motor ısınıncaya kadar bu şekilde sürmeniz gerektiği ve bu şekilde mümkün olan en az yakıt sarfiyatını sağlayabileceğinizdir.
 

cem_utku

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
29
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
bence kışın daha az yakar araba sıcaklıkta oksijen yoğunluğu az olur ve motor yakıta yüklenir
 
Üst