coolant seviyesi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan garraro
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araç sürekli hararet yapıyordu.termostatı değiştirdik.arazı lambası söndü.ancak bu coolant:103 civarlarında seyrediyor.normal mi? coolant değerinin normali kaçtır?
devamlı 103 derecede durması normal değil,mesela yükte düşmesi gerek o dereceye ancak normal tempo veya kuyrukta gelmesi lazım..
 
Devirdaim sisteminin motor koduna göre ecu sıcaklık değerleri, fan açma vs ile ilgili bir tablo var mı aceba nedir bunun normali ?

Şimdi eskiden termostad su sıcaklığına göre açar kapatırdı veya tam açardı (iki kademeli)
şimdiki termostadlar merkezi kontrollü termostadlardır(yani beyin ecu verileri ile ortak çalışıyor)...bu sistemin amacı her devir ve gücde yakıt tasarufu ve egsoz emisyonunu azaltmak içindir.

motor harareti motor gücüne ve sağlıklı bir soğutma sistemine ve ateşlemeye bağlıdır.. bu termostad radyatör kireclenmesi hatta toz pislikten peteğin suyu soğutaması,termostad vs...bunlar etkenlerdir.
soğutma sorunu yoksa normalde hızlı gaz veya hızlı sürüşte 85-95 derece arası hareket etmesi lazım, sıkışık trafik veya normal hızda bu 95-110 derece arası oynar... eğer ateşleme veya soğutmada yukarıdaki yazdıklarımda hatta motor içi kurumlar varsa burda motor sağlıklı değil yüksek hararette çalışır yani kısaca motor hararetli çalışıyorsa hiç normal değildir...bu yukarıdaki değerleri aşıyorsa
 
Son düzenleme:
Evet arkadaşlar sonunda fan müşürü tablosunu buldum araçların her modeli için en verimli çalışacağı ısılara göre farklı müşürler yapılmıs tabloda marka model fan müşürü 1. devre ve 2. devre sıcaklıkları verilmiş.
Mesela ilk Audi 80/100 marka aracın sağdaki resımdeki müşürü 95 dereceyı gordugunde 1. kademede fan çalışır 85 derecede fan durur. Eğer 102 dereceye gelırse sıcaklık 2. kademeye gecerek calısır 92 derecede fan durur. Bu şekilde araçlarımızı kontrol edebiliriz.
http://www.adapart.eu/katalog/200.pdf
 
Ben gecen gun yetkili servise sordum, benımde senın gıbı sıcaklık degerı hep yuksekdı.. Servis dedı fan 109-110 da acar astra H kasalarda.. Dedım sıkıntı olmasın sonra hararet falan yok bsey olmaz dedıler.. Bır ıkı normal ustayada sordum opel motorları dıger motorlara gore bıraz daha yuksek sıcaklıkda calısır dedıler.. Devir dfaim hattında bı kacak sızıntı ne bılıyım bı sorun yoksa bsey olmaz.. Zaten tehlıkelı asamaya geldıgınde gostergedekı hararet ışıgı yanar..
 
astra h bezinlide fan tam 113 de aciyor, 113-117 diye bir aralik yok direk 113 de acar cunku ecu kontrolludur. Denemek isteyen ekrandan gizli menuyu acsin rolantide beklesin ekrandaki sicaklik 113 e geldiginde fan acacaktir.

Bu konuyu epey takip ettim Astra H z16XEP icin fan degerleri :

1. Sehir ici yogun trafikte : 113 de aciyor, 102-103 de kapatiyor.
2. Uzun yolda normal 90 km hizda : Hararet 100 un ustune cikmiyor
3. Uzun yolda 160 ve ustu hizlarda 90 ve altinda seyrediyor hararet
4. Klima acik iken fan 1. kademede surekli devrede. Diger degerlerde klima acikken fark yok yine fan devreye giriyor ayni degerlerde.
 
Geri
Üst