Tekrar merhaba ömer bey. Ya aslında sürünme demeyelim de, ben yol kenarında yürüdüm aracım beni takip etti öyle bir 500 km

Dpf temizliklerinin bitmesini beklemediyseniz derken birşeyleri beklemem gerektiğini bilmiyorum.
Bu güzelim arabada yok start stop.
Hatta geri görüş kamerası bile yok anca düdük öttürüyor
İbrahim bey sürünme dediysem, bu arabanın hakkı şehir içi sıkışık trafik değil, yoğun trafiğe sokarsak ne yapacağını şaşırır demek istedim yanlış anlamayın. Bu araba uzun yol sever, rampa sever ama durmayı hiç sevmez. Astra j'lerin 1.6 cdti otomatik viteslilerinde start stop olmadığını biliyordum ama s/s olmayan astra k olduğunu bilmiyordum.
Şimdi start stopu bir kenara bırakalım. Anladığım kadarıyla bir sorununuz yok ama bu şekilde kullanmaya devam eder ve aracınızdan gelen tepkileri takip etmezseniz ilerleyen zamanlarda sorunlar baş gösterebilir.
Her euro 5, euro 6 normlu dizel araçta olduğu gibi sizin aracınızda da dizel partikül filtresi denilen bir filtre var. Çevreye yayılan zararlı gazları azaltmak adına eklenmiş bir sistem.
Fabrika bacalarındaki filtreler gibi düşünün. Oluşan kurumlar eski sistemlerdeki gibi direkt dışarı atılmak yerine bu filtrede birikiyor.
Filtrenin doluluk oranı belli bir değere geldiği zaman aracın beynine bu kurumların yakılması emri veriliyor. Veriyor fakat kurumların yakılabilmesi için hararetin 90 olması yani motorun sıcak olması gerekiyor. (Edit: dpf temizliğinin başlaması için hararetin 90 derece olması gerekmiyor. Geçenlerde hararet 60 derece iken dpf temizliğine denk gelerek öğrendim.) Yani kısa mesafe gidip gelinirse motor o ısıyı hiç göremez, temizlik te yapamaz. Gerekli şartlar oluştuğunda motorun devri 1000'e çıkarak dpf temizliğini başlatıyor(Klima açıldığında devirin yükselmesine benzer). 4-5dk bu devirde motor çalışıyor. Ve temizliği bitirdiğinde tekrar normal devrini buluyor. Bu temizlikler atlanırsa, yani sonlanmadan motor stop edilirse dpf'deki kurum birikimi artar ve araç sürmeye devam edin uyarısı verir, 2500devirde ışık sönene kadar sürmeye devam edilir. Bu uyarı da dikkate alınmazsa bir süre sonra araç kendini korumaya alır. Turbo devre dışı kalır ve araç belli bir devri geçmez. Servise gidin uyarısı verir. Filtrenin değişmesine kadar gidebilir. Filtre de bildiğim kadarıyla çok pahalı. 5000-10000tl masrafı oluyor sanırım...
Şehir dışı yolda motor yüksek devirlerde çalıştığından farkedilmeden bu kurumlar yakılabiliyor.
@güven abinin aracı benim aracımın manueli astra j ikisi de
Bu da benim şehir içi tüketim değerim.
Sizin astra k ve bizim j'lerde bulunan B16DTH kodlu dizel motor aynı, şanzuman farkı, start/stop vb. Farklı Ekipmanlar aynı motorlu araçlarda tüketimi çok farkettiriyor.
Ama dediğim gibi aracınıza biraz nefes aldırmanız lazım arada şehir dışı yaparak ya da sakin yolları kullanarak...