ÇOK ACİLL

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Rolanti dengesizli bircok sebepten olabilir, map sensoru maf sensoru, egr, buji, atesleme bobini gibi. Bu havalandirma valfinin testini yapsin calisiyorsa sorun yoktur. Kanister kutusuna vakum testi yapsin arizali olup olmadigi anlasilir.

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

umitmahir49

Kayıtlı Kullanıcı
49-Muş
Katılım
3 Tem 2019
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Rolanti dengesizli bircok sebepten olabilir, map sensoru maf sensoru, egr, buji, atesleme bobini gibi. Bu havalandirma valfinin testini yapsin calisiyorsa sorun yoktur. Kanister kutusuna vakum testi yapsin arizali olup olmadigi anlasilir.

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kanister kutusu zaten hava kaçırıyor dedi. Sensörlerin hepsi sıfır zaten çoğu yeni takıldı
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
O zaman kutuyu degistirmek gerek yada catlak varsa plasyik kaynagi ile onarilmasi gerekli

SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

umitmahir49

Kayıtlı Kullanıcı
49-Muş
Katılım
3 Tem 2019
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Aracta kontagi kapattigin zaman calismaya devam etme varmi
 

umitmahir49

Kayıtlı Kullanıcı
49-Muş
Katılım
3 Tem 2019
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Yok öyle bi sorunu yok abi
 

Korkmazoglu

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
17
Tepki puanı
5
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Depodaki benziz buharini depolayan ve emme monifolduna aktaran sistemin deposu, diger adi ile karbon kanister deposudur.

Benzinli motorların yakıt deposunda bulunan sıvı benzinin üzerinde her zaman bir miktar benzin (yakıt) buharı bulunmaktadır. Bu yakıt buharının depodan çekilip, geçici olarak depolanmasını ve emme manifolduna (gaz kelebeği boğazına) gönderilmesini sağlayan sisteme EVAP Sistemi - "Benzin Buharı Emisyon Kontrol Sistemi" denir. Benzin deposu hava tahliye sistemi olarak da belirtilebilir. Benzin buharını depolayan kutuya karbon kanister kutusu denir. Benzin buharının emme manifolduna gönderilmesi sayesinde, hem benzin deposundaki benzin buharı (hidrokarbonlar) doğaya salınıp havayı kirletmemiş, hem de benzine verilen para (yakıt) boşa gitmemiş yakıt tasarrufu sağlanmış olur.

Aktif karbon filtresinde depolanan benzin buharı, uygun zamanlarda elektronik kontrol ünitesinin (ECU) kontrolü altında, miktarı ayarlanarak, emme manifolduna (gaz kelebeğinin hemen sonrasına) gönderili ve motorda yakılması sağlanır.
EVAP: Evaporative Emission Control Canister : Buharlaşma emisyon kontrol kanisteri ya da Evaporative Emission Control System: Buharlaşma emisyon kontrol sistemi olarak da otomotiv literatüründe geçer. Burada kastedilen benzi buharı geri kazanımı/yeniden kullanımıdır.
138828e7985323caac2378d541a3e084.jpg


SM-G970F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Elinize sağlık.
 

veccayip

Kayıtlı Kullanıcı
54-Sakarya
Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
27
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Anlatılan depo içindeki karbon kömürleri dağılıyor ve motor içine valf vasıtasıyla gitmeye başlıyor. Benzin buhar borusu tamamen tıkanıyor. Valf te bu nedenle görevini yapamaz oluyor.Zaten valfi sökünce içinden küçük karbon parçaları çıktığını göreceksiniz.Ben yaşadım boruları komple temizledim, valfide değiştirdim. Kontak kapatılınca çalışmaya devam etme sorunu var ise valf sürekli açık kalmış ve depodan benzin buharı emmeye çalışıyor demektir.
 

ali ayhan

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
1 Tem 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Hocam benim sorunumda araba sabahlari benzinde calismiyor. Ama calistiktan sonra benzinde gidiyor. Ve gun icinde araba normal calisiyor. Uzun sure calismadigi zaman bu sorun oluyor.
Anca lpg basili tutup mars yapinca calisiyor. Sizce sorun nedir?
Depodan gelen benzin buhar hortumu galiba icinde karbon parcalari gibi kurumlar vardi. Yardim lutfen

20201101_1221298ea7752030741767.jpg

Anlatılan depo içindeki karbon kömürleri dağılıyor ve motor içine valf vasıtasıyla gitmeye başlıyor. Benzin buhar borusu tamamen tıkanıyor. Valf te bu nedenle görevini yapamaz oluyor.Zaten valfi sökünce içinden küçük karbon parçaları çıktığını göreceksiniz.Ben yaşadım boruları komple temizledim, valfide değiştirdim. Kontak kapatılınca çalışmaya devam etme sorunu var ise valf sürekli açık kalmış ve depodan benzin buharı emmeye çalışıyor demektir.
çalışıyor demektir.
Hocam benim sorunumda araba sabahlari benzinde calismiyor. Ama calistiktan sonra benzinde gidiyor. Ve gun icinde araba normal calisiyor. Uzun sure calismadigi zaman bu sorun oluyor.
Anca lpg basili tutup mars yapinca calisiyor. Sizce sorun nedir?
Depodan gelen benzin buhar hortumu galiba icinde karbon parcalari gibi kurumlar vardi. Yardim lutfen
 

ali ayhan

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
1 Tem 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
1
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Hocam benim sorunumda araba sabahlari benzinde calismiyor. Ama calistiktan sonra benzinde gidiyor. Ve gun icinde araba normal calisiyor. Uzun sure calismadigi zaman bu sorun oluyor.
Anca lpg basili tutup mars yapinca calisiyor. Sizce sorun nedir?
Depodan gelen benzin buhar hortumu galiba icinde karbon parcalari gibi kurumlar vardi. Yardim lutfen

20201101_1145017ba127705c770481.jpg
hocam bu resimdeki hortumlardan birisi iste
 
Üst