- Katılım
- 26 Ara 2010
- Mesajlar
- 912
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
Chiptuning elektronik sistemli turbo dizellere ve enjeksiyonlu bazı benzinli araçlara ateşleme sistemi üzerinden yapılan elektronik düzenleme ile sağlanır..
Daha teknik olarak anlatmak gerekirse, ECU ünitesindeki varsayılan bazı değerleri araca uygun olarak değiştirerek tork ve beygir artışı almak mümkündür.
Chiptuning'i yapmanın çeşitli yolları vardır,
1- ECU'ya giden üniteye çip takılarak varsayılan map'lere farklı ateşleme haritası gönderilir..
2- Araçtan beyin sökülerek harici olarak map tanımlamaları yüklenir.. ve tekrar beyin monte edilir.
3- Aracın OBD portuna bilgisayar yazılımı ile erişilerek varsayılan map değerleri değiştirilir.. Ayrıca bu yönteme Soft Tuning'de diyebiliriz. 2nci yol ile aynıdır fakat beyin sökülmeden direk porttan yükleme yapılır.
Tuning yapmanın üstte 3 yolunu belirttim fakat 2nci ve 3ncü maddeler araç sahibinin seçimiyle değil aracın beyin yapısıyla ilgili olarak yapılabilir.
Bazı araçlarda henüz soft tuning yapılamayabiliyor ancak 2nci seçenekte anlattığım gibi beyin sökülerekte yapılabilir.
Garantisi devam eden araç sahipleri için 2nci ve 3ncü yol garanti dışı bıraktırmaz ancak yinede kuşkusu olanlar 1nci yolu tercih ederler çünkü ekstra takılan çipi istediğiniz zaman kendiniz çıkarabilirsiniz ve aracı tekrar çalıştırdığınızda orjinal kendi yazılımını kullanır.
Özellikle dizel araçlarda oldukça iyi derecede performans artışı mümkündür
Örnek vermek gerekirse, 75 beygirlik bir dizel aracı 90 beygire kadar.. veya 90 beygirlik bir aracı 110 beygirlere kadar çıkarmak mümkündür..
Daha teknik olarak anlatmak gerekirse, ECU ünitesindeki varsayılan bazı değerleri araca uygun olarak değiştirerek tork ve beygir artışı almak mümkündür.
Chiptuning'i yapmanın çeşitli yolları vardır,
1- ECU'ya giden üniteye çip takılarak varsayılan map'lere farklı ateşleme haritası gönderilir..
2- Araçtan beyin sökülerek harici olarak map tanımlamaları yüklenir.. ve tekrar beyin monte edilir.
3- Aracın OBD portuna bilgisayar yazılımı ile erişilerek varsayılan map değerleri değiştirilir.. Ayrıca bu yönteme Soft Tuning'de diyebiliriz. 2nci yol ile aynıdır fakat beyin sökülmeden direk porttan yükleme yapılır.
Tuning yapmanın üstte 3 yolunu belirttim fakat 2nci ve 3ncü maddeler araç sahibinin seçimiyle değil aracın beyin yapısıyla ilgili olarak yapılabilir.
Bazı araçlarda henüz soft tuning yapılamayabiliyor ancak 2nci seçenekte anlattığım gibi beyin sökülerekte yapılabilir.
Garantisi devam eden araç sahipleri için 2nci ve 3ncü yol garanti dışı bıraktırmaz ancak yinede kuşkusu olanlar 1nci yolu tercih ederler çünkü ekstra takılan çipi istediğiniz zaman kendiniz çıkarabilirsiniz ve aracı tekrar çalıştırdığınızda orjinal kendi yazılımını kullanır.
Özellikle dizel araçlarda oldukça iyi derecede performans artışı mümkündür
Örnek vermek gerekirse, 75 beygirlik bir dizel aracı 90 beygire kadar.. veya 90 beygirlik bir aracı 110 beygirlere kadar çıkarmak mümkündür..