Chiptuning devir saati

umut__

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2010
Mesajlar
187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Chiple %30 verim alınabilceğini mi söylüyorsunuz yani?örneğin 100 hp lik arabamız var 130 hp mi olabilir yanlış mı anladım acaba?
 
Son düzenleme:

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
turbo dizellerde mümkün turbo benzindede
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Chiple %30 verim alınabilceğini mi söylüyorsunuz yani?örneğin 100 hp lik arabamız var 130 hp mi olabilir yanlış mı anladım acaba?


Motorun karakteristik özelliklerine göre değişiklik gösterir. %30 güç %40-50 nM de tork sağlar. Yani sizin de söylediğiniz gibi 100 hp'lik araç 130 hp ye çıkmış olur. Standart torkuna da 240 nM dersek chip tuning uygulamasıyla 290 nM'lere kadar çıkar. Yalnız bu değerler turboşarjlı motorlar için geçerli, özellikle turbo dizel motorlarda tork değerleri daha yüksektir.

Atmosferik motorlarda %7 güç artışı sağlanıyor. Yalnız bu değerler daha büyük hacimli daha çok silindirli motorlarda farklılık gösterir. Aslında chip tuning uygulamasıyla gelen güç ve tork bir mucize değildir,araçta var olan gücü ortaya çıkarmaktır. Bakmayın Euro normlarına göre egzos gazının değerlerini,Co2 emisyonlarını düşük tutmak için, otomobil üreticileri turbo basıncı,yakıt değerlerini düşük tutmak zorunda kalıyor, bu yüzden dolayıda maksimum gücü 130 hp olan bir motorun gücünü 100 hp de sınırlı tutuyor.

Piyasaya bakarsanız yeni nesil turbo dizel motor olup atmosferik motordan bile zayıf motorlar vardır. Örneğin Kangoo'da kullanılan 1.5 dCI 65 hp'lik direkt enjeksiyonlu Common Rail turbo dizel motor. Bu araçlarda chip tuning uygulaması ile güzel sonuçlar alınmakta ki; bu motorlarda ki amaç Co2 emisyon değerlerini standarta indirmek değil, piyasada üstünlük sağlamaktan başka birşey değildir. Nitekim aynı motora sahip 80 hp'lik versiyonu mevcuttur.

Son olarak şunu da unutmayın, Chip tuning işleminin hiç bir garantisi yoktur, chip tuning uygulamasından sonra turbonun arıza görmesi,motorun ömrünün kısalması da mümkündür. Co2 emisyonlarından başka fabrikalar biraz da kullanıcıları düşünerek aracın maksimum güç ve torkunu biraz daha aşağılarda tutar. Çünkü devirsiz kullanım,bakımları zamanında yapmamak,kötü akaryakıt kullanım sonucu meydana gelecek arızalar,motor ömrünün kısalması söz konusudur.

Burada esas önemli nokta; chip tuningden sonra aracı profesyonelce kullanmak,bakımlarını zamanında yaptırmak. Çünkü artan güç ve torktan dolayı motora daha fazla yük binecek, eğer siz aracınıza iyi davranmazsanız sonuçlarına da katlanmak zorunda kalırsınız. Şunu da unutmayalım chip tuning uygulamasından sonra sorunlarla karşılaşanların sayısını %'lik dilimlere bölersek;

%40'ı yerli yazılım (ucuz yazılım)dan kaynaklanan sorunlar
%10'u ise bakımları zamanında yaptırmamak,kötü kullanımdan dolayı kaynaklanan sorunlar.

Yukarda da görüldüğü gibi eğer doğru yazılım,bakımları da zamanında yaptırırsanız hiç bir sorun yaşamayacağınız aşikardır.
 
Son düzenleme:
Üst