Calibra SFI için Prins mi BRC mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sasuta
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sasuta

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
200
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Arkadaşlar ayda en az iki sefer uzun yol yapacağım için LPG taktırmayı düşünüyorum ama tam karar vermiş de değilim. Gösterdiğim motor ustalarının bu kadar temizlikte ki bir motora LPG takıp ziyan etme demeleri aklımda soru işareti oluşturuyor.

BRC ve Prins bayileri ile yaptığım telefon konuşmalarında ise yeni gelişen teknolojilerin motora artık pek ziyan vermediği özellikle magnezyum alaşımlı motorlarda sıkıntı çıkarttığı bizim motorlarda pek sorun olmayacağınıu belirttiler lakin halen daha kararsızım.

Şimdi BRC 1600TL Prins 2400TL ikisi de 10 takiste bölüyorlar. BRC ile Prins arasında ne gibi farklar var? Prins yetkilisi bir usta yüksek devirlerde Prins'in motoru daha rahat beslediği diğer sistemler gibi benzine geçmeyeceğini belirtti ama sonuçta Prins yetkilisi işte güven vermiyor. BRC yetkilisi de aynı şeyi BRC için söylüyor dolayısı ile bu konudaki en tarafsız yorumu kullanıcılar verecektir diyerekten sizden fikirlerinizi bekliyorum.

Sizce Prins mi yoksa BRC mi taktırmalıyım? Prins'in BRC'ye göre aradaki fiyat farkına değecek bir özelliği var mı? Ayrıca Turbo sistemler için Prinste 500TL farkla yağlama sistemi takıyorlarmış bizim motorlara bunlara gerek yok dediler ama yine de taktırmak gerekir mi?
 
sen gel onu bana ver üstünü veriyim tigrayı al bu işini görür lpg de istemez mundar etme güzelim arabayı...
 
sen bu arabayı bi sene olmadı 2 sene bineceksin sonra hevesini alınca illa satılığa çıkaracaksın .
2400 lirayı ne kadar zamanda amorti edeceksin ne kadar kilometre sonra kara geçeceksin . yaptığın kar arabanın orjinalliğini bozmaya değecekmi...LPG aynı keyfi verecek mi .sonra bu lpgnin arızası var vs vs ...
bunları düşünüp öyle karar ver bence
ama benim teklifim baki : :)
lpg de 300 yaksın benzinde 500 yaksın arada var 200 2400/0,2 desek 12000 km sonra amorti eder 2 yılda 20.000 yapsan 800 lira kar olur ... değmez bence ...
15000 km/yıl yapacaksan ve 2 yıldan uzun süre saklayacaksan arabayı o zaman düşünülebilir...
 
Son düzenleme:
Ben de taktırma taraftarı değilim işin aslı. Yalnız çevremden baya bi baskı olunca bi araştırayım dedim nedir ne değildir. Kullananlar benzinle aynı performansı veriyor deyince insan da ister istemez bi durup düşünüyor. Öyle böyle değil yani iki katı fark oluyor yakıtta diyenler var. İşi hesaba dökünce matematiksel olarak da aslında o kadar da cazipliği kalmıyor. Bu nedenle bir de sizlerin görüşleri ne alemde onu duymak istedim.
 
uzun süre aktif kullanıcaksanız aracı ben taktırın derim. brc mi prins mi sorusuna gelince ben olsam brc ile prins i aynı kefeye koymam bile. İşçilik ne kadar önemli olsa da bana göre brc, atiker, lovato vb. kitler 2. sınıf; prins, teleflex vb. kitler 1. sınıfdır. O yüzden prins taktırmanızı öneririm. Bu arada aracınız hayırlı olsun. Maşallah çok güzel bi calibra. İlanı benim de gözüme takılmıştı. :D
 
Valla ben de bilmiyorum. Şu anda taktırmamak daha ağır basıyor ama ciddi veriler elde edersem LPG'nin hem performans hem de fiziki anlamda sorun çıkarmadığına dair işte o zaman taktırabilirim.
 
benzinde binip g gözün ibrede olacağına taktır lpgyi ayağın gaz pedalına rahat varsın... ikisi arasında hangisi dersen brc derim. zira prins taktıracaksan teleflex tarktır. aşağı yukarı aynı para.
 
Teleflex prinsten daha mı kaliteli? LPG ile daha önce hiç işim olmadığı için bu konularda çok cahilim. Prins ile GFI Teleflex arasından hangisi iyidir, farkları nelerdir?
 
Son düzenleme:
sırasıyla

teleflex, prins, BRC, zavoli, landi renzo, lovato...

diye devam ediyor marka güvenilirliği ve malzeme kalitesi. maddi durumuma göre soldan sağa doğru tercih ederdim.


ben olsam calibra'ya LPG taktırmazdım. hatta calibra ile uzun yola gitmeyide düşünmezdim.
 
BRC ve Prins bayileri ile yaptığım telefon konuşmalarında ise yeni gelişen teknolojilerin motora artık pek ziyan vermediği özellikle magnezyum alaşımlı motorlarda sıkıntı çıkarttığı bizim motorlarda pek sorun olmayacağınıu belirttiler lakin halen daha kararsızım.

onların dediğine bakılırsa magnezyum alaşımlı subaplara sahip araç sahibi olarak gitseydiniz ona da zarar vermez diyeceklerdi. (ki diyorlar zaten)

ben lpg konusunda objektif olamıyorum, lpg'ye karşıyım. şuan kullandığımız araba 2.0 otomatik, ayda genellikle 1 sefer şehirdışı yapıyoruz onun harici sürekli şehiriçinde ve ortalama tüketim 11-12 litre arasında geziniyor, pompaya yanaşınca cebi biraz zorluyor ama kafamız rahat keyfimiz yerinde, motor her an bir patlak verecek diye korkumuz yok, bakımını yapmak rahat ve lpg'liye göre masrafsız (lpg'li aracın bakımı da farklı olur)

kaldı ki bizimki aile aracı sürekli kullanıyoruz arabayı. ama sizinki zevk aracı, yazık olur öyle bir arabaya.

ayrıca benim bir prensibim var:D araba almak kolay, önemli olan binebilmek diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst