kusura bakma ama yazdıkların bana saçma geldi.şahinler 2 binli yıllarda lpg li olarakda üretilmeye devam etti.üstelik güvenliği yok dediğiniz 80 ve 90 lı yıllardaki araçlardan bihabersiniz sanırım.siz hiç 91 model vectra,95 model astra,ve sayabileceğim birsürü markayı atlamışsınız yada görmemişsiniz.bende 98 astra var ve eski muamelesi yapılmakta bu yıllara.2 airbag abs hidrolik diraksiyon klima koltuk kafalıkları merkezi kilit otomatik cam çelik cant standart.bilmem anlatabildimmi konfor ve güveliği.şahinle asla kıyaslama.üstelik reno toros ve reno txe vb reno modelleri hala kullanımda.renoyla aynı yaşta kaç şahin var piyasda.saygılar.Recep bey,
Şahinler, Doğanlar, namı diğer Fiat Regetta'lar, 80'lerin otomobiliydi. Şu an Şahin mi satılıyor? Kuş serisinin Türkiye'de en çok satışlara sahip olduğu 80'ler ve 90'larda, diğer otomobil üreticilerinin de güvenliğe verdikleri önem fazla değildi.
Şu "millet güvensiz, teneke Fiat'lara bindi yıllarca" genellemesine katılmıyorum. Aynı millet Renault'lara da bindi, parası olan Opel'e de bindi, Mercedes'e de, BMW'ye de..
Öyle bir konuşuluyor ki, sanki Kuş serisi hala üretiliyor. O zamanlar kuş serisine, Renault'ya binildi çünkü;
- TR'de üretildikleri için uygun fiyatlıydılar.
- Yedek parça ve servis problemleri yoktu.
- Yurt çapında yaygın satış ağına sahiptiler.
Ha sonra ne oldu, otomobil ithalatına sınırlama kalktı, otomobil markaları satış ve servislerini arttırdılar, bu arada insanların alım güçleri arttı, farklı markalara yöneldiler. Yani insanlar sadece ucuz diye Kuş serilerine binmediler, o dönem zaten alınacak başka araba yoktu, kaldı ki güvenliğe zaten Kuş serisi değil, hiç bir üretici zaten çok önem vermiyordu.
Ama bugünün şartları belli. Bugün güvenlik ve emniyet teknolojisi oldukça ilerde. İnsanlar da artık Kuş serilerine falan binmeyi bıraktılar.Böyle bir ortamda, tabii ki Çin otomobillerinin bu zayıf güvenlik sonuçları eleştirilecektir.
Sonuç olarak 1987'de yaşamıyoruz ki, o tarihlerde kullandığımız Murat 131 ile 2008 model Chery'yi karşılaştıralım.