bunu izlemeden çin arabası almayın!!!

punisher

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
362
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
72
Siteyi ziyaret et
Recep bey,

Şahinler, Doğanlar, namı diğer Fiat Regetta'lar, 80'lerin otomobiliydi. Şu an Şahin mi satılıyor? Kuş serisinin Türkiye'de en çok satışlara sahip olduğu 80'ler ve 90'larda, diğer otomobil üreticilerinin de güvenliğe verdikleri önem fazla değildi.

Şu "millet güvensiz, teneke Fiat'lara bindi yıllarca" genellemesine katılmıyorum. Aynı millet Renault'lara da bindi, parası olan Opel'e de bindi, Mercedes'e de, BMW'ye de..

Öyle bir konuşuluyor ki, sanki Kuş serisi hala üretiliyor. O zamanlar kuş serisine, Renault'ya binildi çünkü;

- TR'de üretildikleri için uygun fiyatlıydılar.
- Yedek parça ve servis problemleri yoktu.
- Yurt çapında yaygın satış ağına sahiptiler.

Ha sonra ne oldu, otomobil ithalatına sınırlama kalktı, otomobil markaları satış ve servislerini arttırdılar, bu arada insanların alım güçleri arttı, farklı markalara yöneldiler. Yani insanlar sadece ucuz diye Kuş serilerine binmediler, o dönem zaten alınacak başka araba yoktu, kaldı ki güvenliğe zaten Kuş serisi değil, hiç bir üretici zaten çok önem vermiyordu.

Ama bugünün şartları belli. Bugün güvenlik ve emniyet teknolojisi oldukça ilerde. İnsanlar da artık Kuş serilerine falan binmeyi bıraktılar.Böyle bir ortamda, tabii ki Çin otomobillerinin bu zayıf güvenlik sonuçları eleştirilecektir.

Sonuç olarak 1987'de yaşamıyoruz ki, o tarihlerde kullandığımız Murat 131 ile 2008 model Chery'yi karşılaştıralım.
kusura bakma ama yazdıkların bana saçma geldi.şahinler 2 binli yıllarda lpg li olarakda üretilmeye devam etti.üstelik güvenliği yok dediğiniz 80 ve 90 lı yıllardaki araçlardan bihabersiniz sanırım.siz hiç 91 model vectra,95 model astra,ve sayabileceğim birsürü markayı atlamışsınız yada görmemişsiniz.bende 98 astra var ve eski muamelesi yapılmakta bu yıllara.2 airbag abs hidrolik diraksiyon klima koltuk kafalıkları merkezi kilit otomatik cam çelik cant standart.bilmem anlatabildimmi konfor ve güveliği.şahinle asla kıyaslama.üstelik reno toros ve reno txe vb reno modelleri hala kullanımda.renoyla aynı yaşta kaç şahin var piyasda.saygılar.
 

emrastra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2008
Mesajlar
1,953
Tepki puanı
4
Puanları
38
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
kusura bakma ama yazdıkların bana saçma geldi.şahinler 2 binli yıllarda lpg li olarakda üretilmeye devam etti.üstelik güvenliği yok dediğiniz 80 ve 90 lı yıllardaki araçlardan bihabersiniz sanırım.siz hiç 91 model vectra,95 model astra,ve sayabileceğim birsürü markayı atlamışsınız yada görmemişsiniz.bende 98 astra var ve eski muamelesi yapılmakta bu yıllara.2 airbag abs hidrolik diraksiyon klima koltuk kafalıkları merkezi kilit otomatik cam çelik cant standart.bilmem anlatabildimmi konfor ve güveliği.şahinle asla kıyaslama.üstelik reno toros ve reno txe vb reno modelleri hala kullanımda.renoyla aynı yaşta kaç şahin var piyasda.saygılar.
abiler sizlere neler oluyor fazla tartışmaya gerek yok görünen köy kılavuz istemez tartışmanıza gerek yok her arabanın kendine göre iyi bir yanı vardır.toros da olsa tofaş kuş serisi de olsa onlar araba sonuçta kıyaslama zaten yapılamaz reno 12 1969 senesinden beri aynı kasayı üretmiştir.sadece 1989 son aylarında toros adında piyasaya sürülmüştür.tek farkı 5 vites ve ek tamponlarının olması gibi bi kaç değişiklik vardır.1969 senesinde üretilmiş ve 2000 e kadar dewam eden bir araçtır.bu arabanın 2000 e kadar gelmesi bir mucize:D o arabayı alan adamlar binmek için almıyor zaten,eşya taşımak için ,hale gitmekiçin vb...
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
olay 90 lı yıllardaki kuş serisi vs değil ki. bakın bir kaç örnek tarihten...

1924—Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti

1938—Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti

1957—İlk hız sabitleyicisi ( cruis control ) Imperial marka araçta kullanıldı.

1958—İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.

1967—İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS'yi otomobillerine uyguladı

1978—Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı

1987—Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürdü

1995—Bosch 1995 yılında FDR sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime aldı. ( ESP )

bu böyle gider... zamanında güvenlik adına birşeyler elbette vardı ancak güvenlik test kriterleri / piyasaya sunulacak aracın çeşitli kriterleri sağlaması gerekliliği gibi konulara çok önem verilmiyordu. dolayısı ile tüketici de çok bilinçli değildi bu konularda... günümüzde şartlar çok değişti :)


Cherry güvenlik konusunda sınıfta kalmış sonuç olarak...
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
bakın bunlarda çinlilerin taklit otolarından :)


image001ml2.jpg




image003gc8.jpg


image004rp7.jpg


image005ci0.jpg


image006rs3.jpg


image007gr5.jpg
 

HAGI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2006
Mesajlar
1,374
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
hakiki el yapımı :D
 

punisher

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
362
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
72
Siteyi ziyaret et
olay 90 lı yıllardaki kuş serisi vs değil ki. bakın bir kaç örnek tarihten...

1924—Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti

1938—Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti

1957—İlk hız sabitleyicisi ( cruis control ) Imperial marka araçta kullanıldı.

1958—İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.

1967—İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS'yi otomobillerine uyguladı

1978—Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı

1987—Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürdü

1995—Bosch 1995 yılında FDR sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime aldı. ( ESP )

bu böyle gider... zamanında güvenlik adına birşeyler elbette vardı ancak güvenlik test kriterleri / piyasaya sunulacak aracın çeşitli kriterleri sağlaması gerekliliği gibi konulara çok önem verilmiyordu. dolayısı ile tüketici de çok bilinçli değildi bu konularda... günümüzde şartlar çok değişti :)


Cherry güvenlik konusunda sınıfta kalmış sonuç olarak...
Size katılıyorum.ancak zaten çinlilerin hiçbir konuda güvenlik ve sağlık kriteri yokki.üstelik bunu bütün dünya biliyor.adamların çocuklar için üretiği oyuncaklardan zehirlendi çocuklar hatırlarsanız.bunu yapan adam araçda güvenliği nekadar düşünürki.benim söylemek isteiğim bilinçli tüketici zaten böyle şeylere inanıp prim vermez.ama biz bu arabalardan farkı olmayan kuş serisine senelerce binmedikmi.bunlarada rağmet ederiz demek istedim.kimse bu güvenlik kriterlerine bakmayacaktır.kaç kişi sıfır araç alırken bu kadar detayına bakıyoki maalefe.saygılar.
 

aga78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
2,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Doğanlar, Şahinler hele de Anadollar sözde güvenliksizken, aynı dönemde BMW'ler, Audi'ler, Opel'ler, Renault'lar çok mu güvenliydi acaba!!?? Elmalarla armutları toplamasak keşke..

Ki, Anadol'un karoseri sunta falan değil, sert bir fiberglas'tır, çok da güvensiz değildir, zira kaza anında karoserde sıkışma, deformasyon falan olmaz, komple yok olur zaten. Vakti zamanında fiberglas karoser kullanımı devrim gibi birşeydi.

Günümüz teknolojisi ve güvenlik sistemleri düşünüldüğünde, Çinliler sınıfta kalıyor.. Nokta..

Ha, 10 sene sonra o olayı da çözerler, cillop gibi otomobil üretirler, biz de hala eski üretimlerimize çamur atıp durmaya devam ederiz.


+100000 hepimizin olmasda bir çogumuz o begenmedigimiz kuş serisine bindik güzel yıllardı trafik daha sakin daha kolaydı tabi şimdi kaldırmıyor özellikle ist trafigini .
bu adamlara yapmışlar işte bişiy alan alıyor ful donanımlılarıda var he işe yarar yaramaz bilmem ama fiyatlar gerçekten iyi.
 

orcinus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
893
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
çin malı dandikdir diye bir şey yok. bize gelenler dandik. daha doğrusu bizimkilerin getirdikleri dandik. her mal parasına göre var. parasını verirsen en kalitelisi de var. bu araba içinde, oyuncak içinde herşey için geçerli. cherry vs hikaye. deli olmak lazım o arabaya binmek için. şahin doğan toros eskidendi. adam şimdi 9 modelim ncap testinden 5 yıldız aldı diye bangır bangır reklam yapıyor. yol alınıyor, zaman değişiyor, güvenlik kriterleri de değişiyor. 15 gündür yurtdışındaydım. almanya, belçika, hollanda. benimde beğenmediğim, önyargılı davrandığım renault deli gibi araba satıyor. sordum millere neden renault alıyorsunuz diye. ilk söyledikleri şey güvenli olduğu. espace modeli acayip tutmuş mesela. 7 kişilik. şık bir araç, burada satmıyorlar nedense.
 

punisher

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
362
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
72
Siteyi ziyaret et
Doğan görünümlü şahincilerin gözü aydın.birisi yazmış yeniden kuş serisi üretiliyor diye:Dhayret yetmedi demekki bu milleti sağdıkları.
 
Üst