bu arabada dünyanin en pahali benzini kullanilmaktadir...

tehlikeli foto:) valla okadar pahalı olmasına rağmen kimse aracını bırakıpta yürüdüğünü yada toplu taşıma araçlarına bindini görmedim zengin bi ülkeyiz :)
 
isterse ltresi 100 tl olsun o resmi asmam arabama ne o töbe töbe
 
bence bunlar daha güzel
 

Ekli dosyalar

  • arabastickerfa5.webp
    arabastickerfa5.webp
    24.1 KB · Görüntüleme: 69
  • benzinmz2.webp
    benzinmz2.webp
    13.6 KB · Görüntüleme: 65
tehlikeli foto:) valla okadar pahalı olmasına rağmen kimse aracını bırakıpta yürüdüğünü yada toplu taşıma araçlarına bindini görmedim zengin bi ülkeyiz :)

var var toplu taşımaya binen çok kişi var.
 
başka bir resim koyalım burya sadece delikanlıyı değil her insanı bozar bu.
 
benzin2pb8.jpg


benzin.jpg

bence bunlar daha güzel

Bunlar daha namuslu :). Özellikle Natsukai arkadaşın ilk önerisi stiker olarak yaptırılıp araçlara yapıştırılabilir.
 
Benzin niçin pahalı

spacer.gif
http://javascript<b></b>:popuparkadas();
spacer.gif
spacer.gif
Şükrü KIZILOT 12.11.2009
spacer.gif
Hürriyet Gazetesi

BENZİNİN rafineri çıkış fiyatı 84 kuruş.
Motorinin rafineri çıkış fiyatı 86 kuruş.
Kırsal motorinin rafineri çıkış fiyatı da 86 kuruş.

Peki.. benzin niçin diğerlerinden pahalı?

Yukarıdaki tabloya göre, satış fiyatı bakımından, benzinin diğer ikisinden biraz daha ucuz olması gerekmez mi?
NİÇİN PAHALI?
Birlikte bakalım;
Benzinin pompa satış fiyatı 3,35 TL.
Motorinin pompa satış fiyatı 2,80 TL
Kırsal motorinin pompa satış fiyatı ise 2,66 TL.

Peki.. benzinin rafineri çıkış fiyatı daha ucuz olduğuna göre, pompa satış fiyatı niye diğerlerinden pahalı?

Onu da açıklayalım;
- Benzinin Özel Tüketim Vergisi (ÖTV’si) 1.691,50 TL/m3
- Motorinin ÖTV’si 1.154,50 TL/m3
- Kırsal motorinin ÖTV’si 1.084,50 TL/m3

Buna göre;

Benzin ÖTV’si motorinden 53,7 kr/lt, kırsal motorinden ise 60,7 kr/lt daha yüksek.

Bitmedi..
Bir de ÖTV’nin yüzde 18 KDV’si yani verginin de vergisi var.
Bunu da eklediğimizde;
Benzinin vergisi; motorinden 63,4 kr/lt, kırsal motorinden ise 71,6 kr/lt daha yüksek!..
Sonuçta; benzinin rafineri çıkış fiyatı, KDV, ÖTV, ÖTV’nin KDV’si, nakliye, bayi kârı derken Türkiye’de “dünya rekoru” vergi ve satış fiyatları ortaya çıkıyor.
ÇELİŞKİLER ZİNCİRİ
Düşük vergi avantajının da etkisiyle, motorinde ülke talebinin yüzde 45’i, ithalatla karşılanıyor.
Daha yüksek ÖTV uygulanan benzinde ise, üretimin yüzde 50’si tüketilemediği için, yurt dışına 84 kuruşa benzin ihraç ediyoruz!
Motorin lehine olan vergilendirmeden kaynaklanan pompa fiyat dengesizliği nedeniyle, yüksek oranda ithal edilen motorinin tüketimi son iki yılda yüzde 14,7 artarken, benzinin tüketimi yüzde 12,3 azaldı.
NE YAPILABİLİR?
Çözüm çok basit.
Benzinin ÖTV’si indirilip, motorinin ÖTV’si ile eşitlenir.
Böyle olunca, benzinin pompa satış fiyatı düşer. Buna bağlı olarak da benzin tüketimi yavaş yavaş artar. Yurt dışına 84 kuruşa sattığımız benzin, yurt içinde motorin fiyatına örneğin 2,80 TL’ye satılır. Sonuçta ÖTV hasılatı azalmadığı için devletin geliri de artar.
Bitmedi, başka olumlu etkileri de var;
- Azalan motorin ithalatı, cari açığın gerilemesine katkıda bulunur.
- Nispeten daha pahalı olan motorinle çalışan araçlar ve yedek parçalarının ithali azalmış olur. Bu da cari açığı olumlu yönde etkiler.
- Benzin tüketimi arttıkça, çevre kirliliği azalır.
- İç piyasadaki ürün pompa fiyatları tamamen uluslararası piyasaya paralel hale getirilerek arz/talep dengesinin piyasa koşullarında oluşması sağlanır.
Sonunda kazanan ülke ekonomisi ve vatandaş olur.
 
Geri
Üst