Bu Adamları Kim Durduracak?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
iyi canım sizde servis yasaklansın minibüs yasaklansın o yasaklansın bu yasaklansın. kim yapacak mahalle aralarına servisi. hanginiz sabahın yedisinde evinizden alıp okula bırakacak ? o kadarda değil kusura bakmayın. minibüscüleri zerre kadar sevmem ama bunca insan ekmek parası kazanıyor o arabalardan. sabahtan akşama kadar direksiyon sallıyor. binbir çeşit insan biniyor o arabalara. tinercisi delisi manyağı hepsi o arabalara biniyor. kimse kusura bakmasın bir çoğumuz iş yerinde 1 2 tane bile insanı çekemezken binlerce insanla uğraşanlar kolay değil.
servisciler minibüscüler dünya kadar belge alıyorlar. psikoteknik src falan filan. her ay kan testi yapıtırıyorlar. eniştem ve kuzenim servisci oradan biliyorum. doğrudur önceden psikoteknik src belgesini bir top kağıda veriyorlardı ama şimdi öyle değil. src belgesini bugün benim diyen adam kolay kolay alamıyor.ehliyeti herkese veriyorlar src alamayan dünya kadar servisci tanıyorum safranboluda ;) bende kuzenim olan abimin arabasına sıklıkla giderdim çocuğu hastaydı bir ara işi oluyordu vs. acayip sorumluluk isteyen bir iş. sadece kendin gitmiyosun içinde çoluk cocuk yeri geliyor annesi babası bile gidiyor seninle. bunu sadece o aracı kullanan insanların bilmeside birşeyi ifade etmiyor. biz hususi oto sahipleri olarak o araçlarda çoluk cocuk olduğunu kabul ederek ona göre o araçlara dikkat etmemiz gerekiyor. safranboluda bir defasında minibüs yan yatıp 2 kişinin canına mal olmuştu ama o zaman babam esnaf olduğu için biliyorum herkes yavaş gitseydi birşey olmazdı gibi yorumlar yapıldı ama kazaya bizzat şahit oldum. kadının biri minibüsün önüne daldı birde frene asıldı adam kurtarcam diye sola çekti e birde magirus olunca minibüs yan yattı. yani hep hırsızın suçu yok. onların başına bir koardine merkezi kurmaları lazım. 1 dakika arayla aynı güzergaha minibüs çıkarsa yolcu kapmak için savaşırlar tabi...

Kardeşim yolcu kapma, ekmek yeme olayı falan değil. Ne ekmeğinden bahsediyorsun sen ya...O hatlar milyon liralara satılıyor, onlar ekmek değil kaymak yiyor. En gariban minibüsçünün kazandığı para şirket CEO su kadar. Ben kendi arabamla bile rahat dolanamıyorum o minibüsçülerin yanında, önüne kırmalar, 40km ile sağ şeritten ilerlerken dibine girer selektör yapar, yol verirsin camı açar küfür eder, alttan alırsın ezik sanar " çek lan kenara in aşşa.." diye atar yapar. Çekersin kenara ağzını yüzünü darmaduman edersin, bir anda 10 kişi olup üstüne saldırırlar, çok delikanlıdırlar. Velhasıl bildiğim birkaç minibüs şöförü hariç(yevmiyeli şöför, hat sahibi değil) canı cehenneme, beş para etmez insanlar.
 

ben valla gayet rahat binerim minibüse he bir hatamı yaptım üzerinde hat numarası araba numarası yazıyor arıyorum 155 veriyorum onlar gereğini yapıyorlar zaten.
he servis araçlarınıda savunmuyorum var yok değil daha geçen sene tecavuzden bir tane adamı içeri attılar denetim yok ama benim kız kardeşimde servisle gidiyor geliyor işini adam gibi yapanları seçmek lazım ;)
minibüscüleri adam gibi koardine etmek lazım işin özü bu yoksa adam yolcu kapmak için savaşmayacak trafiğide katletmeyecek...;)

Fatih her meslek gurubunda işini iyi yapan da vardır yapmayan da. Ben genele odaklı bir açıklama yaptım. Bütün şoförler kötüdür demedim, diyemem de, ama maalesef büyük bir çoğunluğu aynı. Neden eşimize, kızımıza, bacımıza "boş dolmuşa binme, dolmuşta müşteri kalmazsa sen de hemen in başka bir dolmuşa bin, her taksiye binme, taksiye bineceksen durağı belli olan bir taksiye bin " diyoruz, peki aynı şeyleri neden belediye otobüsleri için demiyoruz? Sonuçta bu araçları da şoförler kullanıyor, üstelik aynı hizmet sektöründe çalışıyorlar. Hele hele belediye otobüslerini yoğun trafikte kullanmak daha zorken kimse onlara maganda demiyor. Demek ki minibüs/taksi şoförleri için akıllarda kalan genel intiba bu şekilde, burada vurgulanmak istenen konu bu ;)
 
Bir dolmuşcunun gozunden bakabılırız , arkadasım sayesınde bende girdim bu işe geçen yaz bornova-altındağ da , bu sene de kısmen bornova-karşıyaka (evka3-karşıyaka) seferlerine cıktım , denedım ama ınanın bana o kadar zorlu bir iş ki inanamazsınız , normal kosullarda 1 milyon TL ye aldıgınız hattınızın parasını cıkarmak hatta karnınızı doyurmak bıle ımkansız hale gelıyor , kurallara uydun , her koltuga 1 kısı oturdu ayakta yolcu almadın vs gunluk kazancın 250 TL yi geçmez , kaldı ki depo 230 TL ye doluyor... Şofor parası , yıyecegı ıcecegı sıgarası falan ee , eksiyemi işliyecek , hem o kadar zor bir iş ki öndeki arabayı ıteleyeceksın , arkandakı dolmusu gözeteceksin , aynı seferı yapanlara yolcu vermeyeceksın bi elın bas konuşta bir elın kişisel telefonunda birileri para uzatıyor ustunu verıyosun , ıncekmıs , degnekcıye dakka takarsan en az yarım saat yatarsın , falan filan bir ton muhabbet , aslında oyle bınınce kolay gelıyor ama cıdden denedım ve bir tekte pertim çıkıyor ve arkadasım sabahtan aksama kadar (yaklasık 14 tek) atıyor...
Bence hatayı dolmus soforlerınde falan degılde sistemde arayalım , yoksa onlarda razılar mazot ucuz olsun rahat calıssınlar ;)
Sanayıden tutunda kabzımanlık, garsonluga kadar birçok meslek içinde bulundum ve calıstım ama ınanın dolmuş işi cidden çok ama çok zor...
 
İlahi Olcay, olayı sanki büyük bir şirket yönetiyor gibi anlatmışsın :) . Bu gün bir milyon dediğin rakam eski parayla bir trilyon değil mi? Kaç kişi de trilyon vardır? İş ticaret yapmaksa bu kadar sermaye ile başka işler yapılmaz mı? Bir trilyon para yatır günde 250 TL kazan, bunun da 230 TL sini yakıta ver. Bir trilyonum olsa elimden hiç bir iş gelmese gider 5-6 tane daire alır kiraya verir daha fazla gelir elde ederim. Demek ki kazanılan para daha fazla ki taksi/dolmuş plaka ücretleri rekor üzerine rekor kırıyor. Ayrıca o anlattığın riskler her türlü ticarette fazlası ile var ;)
 
Bir dolmuşcunun gozunden bakabılırız , arkadasım sayesınde bende girdim bu işe geçen yaz bornova-altındağ da , bu sene de kısmen bornova-karşıyaka (evka3-karşıyaka) seferlerine cıktım , denedım ama ınanın bana o kadar zorlu bir iş ki inanamazsınız , normal kosullarda 1 milyon TL ye aldıgınız hattınızın parasını cıkarmak hatta karnınızı doyurmak bıle ımkansız hale gelıyor , kurallara uydun , her koltuga 1 kısı oturdu ayakta yolcu almadın vs gunluk kazancın 250 TL yi geçmez , kaldı ki depo 230 TL ye doluyor... Şofor parası , yıyecegı ıcecegı sıgarası falan ee , eksiyemi işliyecek , hem o kadar zor bir iş ki öndeki arabayı ıteleyeceksın , arkandakı dolmusu gözeteceksin , aynı seferı yapanlara yolcu vermeyeceksın bi elın bas konuşta bir elın kişisel telefonunda birileri para uzatıyor ustunu verıyosun , ıncekmıs , degnekcıye dakka takarsan en az yarım saat yatarsın , falan filan bir ton muhabbet , aslında oyle bınınce kolay gelıyor ama cıdden denedım ve bir tekte pertim çıkıyor ve arkadasım sabahtan aksama kadar (yaklasık 14 tek) atıyor...
Bence hatayı dolmus soforlerınde falan degılde sistemde arayalım , yoksa onlarda razılar mazot ucuz olsun rahat calıssınlar ;)
Sanayıden tutunda kabzımanlık, garsonluga kadar birçok meslek içinde bulundum ve calıstım ama ınanın dolmuş işi cidden çok ama çok zor...

valla ben işin mazot parası ile çözüleceğini sanmıyorum. tamam mazot pahalı tamam şoföre az kalıyor ama onlarda insan taşıdığını unutuyor! kazanacağı 3 kuruş fazla ama kaç insanın hayatını tehlikeye atıyor. izin verilmiyorsa bir nedeni var güvenlik için değil mi. bizim şoförlerimiz balık istifi yapıyorlar malesef.
 
170bin nüfuslu Afyon'da çarşı-kampüs arası binip-inen toplamda 80 civarı, kaldı ki kampüsten çarşıya inerken daha bir dolu oluyor araçlar, çarşı içinde de binip-inenleri dersen 10+10 git gel güzergahta en azından 150 kişilik ücret toplanıyor. 150x1.40tl = 210 lira. O minibüs 20kmde ne kadar yakıt tüketiyo da bu kadar acınası duruma düşüyor gariban minibüsçüler :( İçim parçalandı yemin ediyorum, o aç karınlarını nasıl doyuracak gariban minibüsçüler :( 1 milyon lirayı eşten dosttan toplaya toplaya hat aldılar, onların çektiği sıkıntıyı allah kimseye vermesin :(
Asgari ücret 800 lira civarındayken adamlar bin mislini minibüs hattı almak için trink veriyorlar, ben hayatta acımam bu adamlara, sistemde de sorun yok, serbest piyasa kör tuttuğunu öper misali tuttuğunu öpebildiğin bir sistem, işin en garibi de bu sistemin değişmeyecek olması. Minibüsçünün yaptığı işten sadece para toplama kısmını çıkarırsak trafikte araba kullanan herkes aynı işi yapıyor, sadece minibüsçüler yolcu ararken biz normal şöförler aynaları güvenlik amacıyla kullanıyoruz. Uzar gider...
dipnot: binip-inen yolcu sayısını yarıya indirsek bile çok felaket paralar çıkıyor, piyuf minibüsçü olmak lazım :D
 
Son düzenleme:
İlahi Olcay, olayı sanki büyük bir şirket yönetiyor gibi anlatmışsın :) . Bu gün bir milyon dediğin rakam eski parayla bir trilyon değil mi? Kaç kişi de trilyon vardır? İş ticaret yapmaksa bu kadar sermaye ile başka işler yapılmaz mı? Bir trilyon para yatır günde 250 TL kazan, bunun da 230 TL sini yakıta ver. Bir trilyonum olsa elimden hiç bir iş gelmese gider 5-6 tane daire alır kiraya verir daha fazla gelir elde ederim. Demek ki kazanılan para daha fazla ki taksi/dolmuş plaka ücretleri rekor üzerine rekor kırıyor. Ayrıca o anlattığın riskler her türlü ticarette fazlası ile var ;)

Savaş abi yanlız arkadasım sadece sofor , gunluk kazancı uzerınden para alıyor , parayı kazanan da sonucta hat sahıbı , ama ustune yuk bındırılen kişiler şoforler , o duraktakılerden daha fazla yolcu kapmalısın ki işine son verilmesin ;) Bu yuzden hepsı yarış halindeler.
Ayrıca Fatih arkadasımızın dedıgı gıbı binbir çeşit insan biniyor , haplananmı ararsın , para uzatmayanmı , inecegı yerı soylemeyıp azarlayanmı , insanın ister istemez sinirleri bozuluyor , ha bunun ıcın ıllakı bırılerı ölmesi kesinlikle gerekmıyor yanlıs anlamayın kesınlıkle kasap şoforlerı savunuyor degılım sonucta o dolmusta bende olabılırdım..
sadece zor bir meslek oldugunu soyledım .
Savaş abi farkettinmi bılmıyorum, İzmirde domuşcular (izmir-menemen hariç) trafikte pek saygısız davranmıyorlar yada bana denk gelmiyor...
 
para kazanmıyor değil mert kazanıyorlar ama devamlı kazıyarak. pendik kadıköy hattını bileniniz vardır. topunun allah cazasını versin dediğim çoktur. annemin dayısıda aynı hatta çalışıyor hiç sevmem kendisini :D kendisine inanın zerre inanmam ama yengemiz anlatıyorda gece bile eller ayaklar ayrı oynuyor diyo kadın. sabahtan akşama kadar 20 30 lira ile bile geldiği oluyomuş. sigorta yok birşey yok 20 30 lirada çok para değil yani empati meselesi biraz...
 
adamlar para kazanmazmı allah askına ben sadece ayakta yolcu alınmazsa sıkısık trafıkte dolmusun kapanırsa herseyı kuralına gore yaparsan falan diye 250 TL yazdım , yoksa hat sahıbının gunluk kazancı yakıt sofor parası bakım masrafları hariç 300-400 TL cıvarında bir rakam (mevcut sistemde)...
Ama burada ceza yıyende şofor , ehlıyetı kaptırıp 2 ay calısamayanda... Bir soforun ortalama ucretide 1.500 TL civarında diye biliyorum. Tabı bu mal sahıbıyle sofor arasındakı pazarlıga baglı.
 
...............
Savaş abi farkettinmi bılmıyorum, İzmirde domuşcular (izmir-menemen hariç) trafikte pek saygısız davranmıyorlar yada bana denk gelmiyor...

Hepsi bir başka alem :). Karşıyaka'daki ilk duraktan kalkan dolmuşlar Anadolu caddesine çıkana kadar müşteri bulacağız diye devamlı 1 nci bazen de 2 nci viteste ağır ağır gidiyorlar, o sıkışık trafikte arkaları kuyruk oluyor ama gene de hiç tınmıyorlar, onların bir başka özelliği de her yerde durup yolcu indirip bindirmektir, köşe başıymış, kavşak içiymiş, yol ortasıymış, otoyol bağlantı yoluymuş hiç farketmiyor :).
 
Geri
Üst