eğer rolanti ayarlayıcı veya gaz kelebeği potansiyometresi (gaz kelebeği konum sensörü) kelebek gövdesi üzerindeki yerlerinden söküldü ise kalibrsyon (adaptasyon, sıfırlama, silme (hata kodlarının silinmesi değil)) gerekir. işlem açıklamaları aşağıdadır.
tis 2000'den
gaz kelebeği ayaralayıcısı veya gaz kelebeği potansiyometresinin sökülüp takılması veya değiştirilmesi durumunda, motor kumanda ünitesinde gaz kelebeğinin EPROM'daki adaptasyon (uyum) değerlerinin tech 2 ile silinmesi kesinlikle mecburidir. ilgili kontrol talimatına bakın.
1- IAC Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.
Açıklama:
Gaz kelebeği ayarlayıcısının kayması, bu test sırasında (gaz kelebeği kapalı) öğrenildi ve kumanda cihazına kaydedildi. Bu, kumanda cihazının, gaz kelebeği sensorunun, gaz kelebeği ayarlayıcısının ya da komple gaz kelebeği mahfazasının yenilenmesi ya da sökülmesi durumunda gereklidir.
İş talimatı:
Kontak AÇIK
Motor ÇALIŞMIYOR
Gaz pedalına basılmamış
İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.
Ateşlemeyi AÇINIZ ve KAPAYINIZ
2- O2-Bukle Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.
Motor rölantide çalışıyor, normal çalışma sıcaklığı
Gaz pedalına basılmamış
İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.
Açıklama:
Bu tarzda motor örnek parametreleri normale geri alınır. Örnek parametreler, ilgili ayar devresinin kısa ve uzun süreli davranışlarını gösterirler. Bu ayar devresinde bir arıza çıkarsa örnek değerler normal değerlerden sapma gösterir. Ayar devresi içindeki ilgili arızanın düzeltilmesinden sonra örnek parametreler otomatik olarak tekrar normal değerlere ayarlanırlar. Bu işlem hiç şüphesiz birçok dakika devam edebilir. Bu geri alma fonksiyonu çerçevesinde parametreler derhal normal değerlere geri alınırlar. Buna rağmen, hemen ardından ilgili ayar devresini test etmek için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.
Açıklamanın açıklaması:
Bu işlemler ile hava yakıt karışımını oluştumak için kullanılan ecu parametreleri standart ayarlara geri döndürülür. aracın kullanımı esnasında bu parametreler, hava yakıt karışımı sistemindeki kısa ve uzun süreli değişikliklere göre örnek değerler olarak sürekli yeniden oluşturulurlar. hava yakıt karışımı sisteminde bir arıza meydana geldiğinde, bu örnek değerler, standart ayarlara göre sapma gösterirler. hava yakıt sistemindeki arızanın düzeltilmesinden sonra, sonradan oluşturulmuş örnek değerler, otomatik olarak tekrar standart değerlere ayarlanırlar ama bu ayar uzun süre devam edecektir. bu geri alma fonksiyonu sayesinde örnek değerler derhal standart değerlere geri alınırlar. standart değerler geri dönüşün ardından, hava yakıt karışımı oluşturma sistemi örnek parametrelerinin elde edilmesi için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.
evet arkadaşlar bu konuya ilave edecek, anlaşılmayan ya da yanlış anlaşılanlara ek yapacak veya düzeltecek bilgisi olan var mı. tech 2 ile yapılan bu işlemi biz kendimiz nasıl yapabiliriz? fikri olan var mı? benim fikrimi sorarsanız, açmış olduğum ''Diagnostik Cihazı'' başlıklı konu
http://www.ophell.com/index.php?showtopic=1283 yeter sanırırm.
yoksa boşuna uğraşmayalım mı? geaz kelebeği, potansiyometre ve rolanti ayarlayıcıyı söksek te boşver ayara gerek yok mu diyorsunuz. yoksa, ne yaparsa yapsın bir türlü dikiş tutturamayan (fazla yakma, rolanti gariplikleri, gaza tepki hassasiyeti vb) araç sahiplerinin sırrı burda mı yatıyor.
alıntıdır.