boğaz kelebeğini temizlettikten sonra kalibrasyon şart mı?

bilal55b

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
45
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar.
gaz kelebeğini temizletmem gerekiyor. (muş)
temizlettikten sonra kalibrasyon yaptırmam gerekiyormuş. bulunduğum yerde opel servisi yok. ilçedeyim şuan. temizlemeden sonra kalibrasyon yaptırmazsam ne olur yada sonra yaptırsam ??? ne dersiniz?
 

reallaz61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eyl 2006
Mesajlar
789
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Astra G aracıma yaptırdım ama sonradan kalibrasyon felan kimse bişi demedi. Ustalar daha iyi bilir ama gerekeceğini zannetmem, en azından bana gerekmedi.
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eğer rolanti ayarlayıcı veya gaz kelebeği potansiyometresi (gaz kelebeği konum sensörü) kelebek gövdesi üzerindeki yerlerinden söküldü ise kalibrsyon (adaptasyon, sıfırlama, silme (hata kodlarının silinmesi değil)) gerekir. işlem açıklamaları aşağıdadır.

tis 2000'den

gaz kelebeği ayaralayıcısı veya gaz kelebeği potansiyometresinin sökülüp takılması veya değiştirilmesi durumunda, motor kumanda ünitesinde gaz kelebeğinin EPROM'daki adaptasyon (uyum) değerlerinin tech 2 ile silinmesi kesinlikle mecburidir. ilgili kontrol talimatına bakın.

1- IAC Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.

Açıklama:
Gaz kelebeği ayarlayıcısının kayması, bu test sırasında (gaz kelebeği kapalı) öğrenildi ve kumanda cihazına kaydedildi. Bu, kumanda cihazının, gaz kelebeği sensorunun, gaz kelebeği ayarlayıcısının ya da komple gaz kelebeği mahfazasının yenilenmesi ya da sökülmesi durumunda gereklidir.

İş talimatı:

•Kontak AÇIK
•Motor ÇALIŞMIYOR
•Gaz pedalına basılmamış
•İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
•Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.
•Ateşlemeyi AÇINIZ ve KAPAYINIZ

2- O2-Bukle Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.

•Motor rölantide çalışıyor, normal çalışma sıcaklığı
•Gaz pedalına basılmamış
•İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
•Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.

Açıklama:

Bu tarzda motor örnek parametreleri normale geri alınır. Örnek parametreler, ilgili ayar devresinin kısa ve uzun süreli davranışlarını gösterirler. Bu ayar devresinde bir arıza çıkarsa örnek değerler normal değerlerden sapma gösterir. Ayar devresi içindeki ilgili arızanın düzeltilmesinden sonra örnek parametreler otomatik olarak tekrar normal değerlere ayarlanırlar. Bu işlem hiç şüphesiz birçok dakika devam edebilir. Bu geri alma fonksiyonu çerçevesinde parametreler derhal normal değerlere geri alınırlar. Buna rağmen, hemen ardından ilgili ayar devresini test etmek için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.

Açıklamanın açıklaması:

Bu işlemler ile hava yakıt karışımını oluştumak için kullanılan ecu parametreleri standart ayarlara geri döndürülür. aracın kullanımı esnasında bu parametreler, hava yakıt karışımı sistemindeki kısa ve uzun süreli değişikliklere göre örnek değerler olarak sürekli yeniden oluşturulurlar. hava yakıt karışımı sisteminde bir arıza meydana geldiğinde, bu örnek değerler, standart ayarlara göre sapma gösterirler. hava yakıt sistemindeki arızanın düzeltilmesinden sonra, sonradan oluşturulmuş örnek değerler, otomatik olarak tekrar standart değerlere ayarlanırlar ama bu ayar uzun süre devam edecektir. bu geri alma fonksiyonu sayesinde örnek değerler derhal standart değerlere geri alınırlar. standart değerler geri dönüşün ardından, hava yakıt karışımı oluşturma sistemi örnek parametrelerinin elde edilmesi için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.

evet arkadaşlar bu konuya ilave edecek, anlaşılmayan ya da yanlış anlaşılanlara ek yapacak veya düzeltecek bilgisi olan var mı. tech 2 ile yapılan bu işlemi biz kendimiz nasıl yapabiliriz? fikri olan var mı? benim fikrimi sorarsanız, açmış olduğum ''Diagnostik Cihazı'' başlıklı konu http://www.ophell.com/index.php?showtopic=1283 yeter sanırırm.

yoksa boşuna uğraşmayalım mı? geaz kelebeği, potansiyometre ve rolanti ayarlayıcıyı söksek te boşver ayara gerek yok mu diyorsunuz. yoksa, ne yaparsa yapsın bir türlü dikiş tutturamayan (fazla yakma, rolanti gariplikleri, gaza tepki hassasiyeti vb) araç sahiplerinin sırrı burda mı yatıyor.

alıntıdır.
 

astracd_35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
merhaba arkadaşlar.
gaz kelebeğini temizletmem gerekiyor. (muş)
temizlettikten sonra kalibrasyon yaptırmam gerekiyormuş. bulunduğum yerde opel servisi yok. ilçedeyim şuan. temizlemeden sonra kalibrasyon yaptırmazsam ne olur yada sonra yaptırsam ??? ne dersiniz?
slm abi forum a hoşgeldin öncelikle bende kınıklıyım yakınlarda opel servis olmaması gerçekten kötü. ama bergama sanayide bi yer var adını hatırlamıyorum ama bi kez gitmiştim yağ değiştirdim opel ford gibi modellere bakıyolar bence onlar anlar bi sor istersen sanayinin girişinde solda...
 

psidia

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Tem 2007
Mesajlar
109
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
boğaz kelebeğini,rolanti ayarlayıcısını temizlettim ama kalibrasyon dediğiniz şeyi duymadım o ne demek oluyor?Acaba önemli birşeydi de yapılmadımıki?Ustanın yaptıkları bunlar temizledi bilg. bağladı tamam ve sorun da kalmadı
 

cradances

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ağu 2014
Mesajlar
57
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
eğer rolanti ayarlayıcı veya gaz kelebeği potansiyometresi (gaz kelebeği konum sensörü) kelebek gövdesi üzerindeki yerlerinden söküldü ise kalibrsyon (adaptasyon, sıfırlama, silme (hata kodlarının silinmesi değil)) gerekir. işlem açıklamaları aşağıdadır.

tis 2000'den

gaz kelebeği ayaralayıcısı veya gaz kelebeği potansiyometresinin sökülüp takılması veya değiştirilmesi durumunda, motor kumanda ünitesinde gaz kelebeğinin EPROM'daki adaptasyon (uyum) değerlerinin tech 2 ile silinmesi kesinlikle mecburidir. ilgili kontrol talimatına bakın.

1- IAC Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.

Açıklama:
Gaz kelebeği ayarlayıcısının kayması, bu test sırasında (gaz kelebeği kapalı) öğrenildi ve kumanda cihazına kaydedildi. Bu, kumanda cihazının, gaz kelebeği sensorunun, gaz kelebeği ayarlayıcısının ya da komple gaz kelebeği mahfazasının yenilenmesi ya da sökülmesi durumunda gereklidir.

İş talimatı:

•Kontak AÇIK
•Motor ÇALIŞMIYOR
•Gaz pedalına basılmamış
•İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
•Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.
•Ateşlemeyi AÇINIZ ve KAPAYINIZ

2- O2-Bukle Blok Planı Tekrar Ayarlama Prosedürü.

•Motor rölantide çalışıyor, normal çalışma sıcaklığı
•Gaz pedalına basılmamış
•İlave fonksiyonları çağırmak için sistem ana menüsünde ilgili düğmeye bastırın, istenen testi seçin ve ENTER ile onaylayın. Teşhis test cihazının talimatlarına uyun.
•Haritayı sıfırlamak için ilgili dokunmatik tuşa basınız.

Açıklama:

Bu tarzda motor örnek parametreleri normale geri alınır. Örnek parametreler, ilgili ayar devresinin kısa ve uzun süreli davranışlarını gösterirler. Bu ayar devresinde bir arıza çıkarsa örnek değerler normal değerlerden sapma gösterir. Ayar devresi içindeki ilgili arızanın düzeltilmesinden sonra örnek parametreler otomatik olarak tekrar normal değerlere ayarlanırlar. Bu işlem hiç şüphesiz birçok dakika devam edebilir. Bu geri alma fonksiyonu çerçevesinde parametreler derhal normal değerlere geri alınırlar. Buna rağmen, hemen ardından ilgili ayar devresini test etmek için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.

Açıklamanın açıklaması:

Bu işlemler ile hava yakıt karışımını oluştumak için kullanılan ecu parametreleri standart ayarlara geri döndürülür. aracın kullanımı esnasında bu parametreler, hava yakıt karışımı sistemindeki kısa ve uzun süreli değişikliklere göre örnek değerler olarak sürekli yeniden oluşturulurlar. hava yakıt karışımı sisteminde bir arıza meydana geldiğinde, bu örnek değerler, standart ayarlara göre sapma gösterirler. hava yakıt sistemindeki arızanın düzeltilmesinden sonra, sonradan oluşturulmuş örnek değerler, otomatik olarak tekrar standart değerlere ayarlanırlar ama bu ayar uzun süre devam edecektir. bu geri alma fonksiyonu sayesinde örnek değerler derhal standart değerlere geri alınırlar. standart değerler geri dönüşün ardından, hava yakıt karışımı oluşturma sistemi örnek parametrelerinin elde edilmesi için motor bir süre daha çalıştırılmalıdır.

evet arkadaşlar bu konuya ilave edecek, anlaşılmayan ya da yanlış anlaşılanlara ek yapacak veya düzeltecek bilgisi olan var mı. tech 2 ile yapılan bu işlemi biz kendimiz nasıl yapabiliriz? fikri olan var mı? benim fikrimi sorarsanız, açmış olduğum ''Diagnostik Cihazı'' başlıklı konu http://www.ophell.com/index.php?showtopic=1283 yeter sanırırm.

yoksa boşuna uğraşmayalım mı? geaz kelebeği, potansiyometre ve rolanti ayarlayıcıyı söksek te boşver ayara gerek yok mu diyorsunuz. yoksa, ne yaparsa yapsın bir türlü dikiş tutturamayan (fazla yakma, rolanti gariplikleri, gaza tepki hassasiyeti vb) araç sahiplerinin sırrı burda mı yatıyor.

alıntıdır.

Mükemmel bir açıklama buradaki hassas bölge gaz kelebeği potansiyometresi ben boğaz kelebeğini söktürüp temizlettim o aklıma gelmedi mahvetti beni. akü kutup başlarını sökerek fabrika ayarlarına dönermi bilmem lakin bunu sökerseniz adaptasyon şart.
 
Üst