Birkaç sıkıntılı problem

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
sa aracımda bir kaç canımı sıkan problem var

aracım opel astra g 1.6 otomatik benzinli
2004 model 98 bin kmde

birincisi sabahları soğukken ilk çalıştırmada bazen devir 3 bin devire kadar çıkıyor ve hemen ardından tak tak tak diye motordan sesler geliyor ve baya ürkütücü bir ses bu ses araç ısınınca gidiyor herhangi bir şekilde ses duyulmuyor.

ikincisi benim aracın performansını pek beğenmiyorum bağırıyor bağırdığı kadar da gitmiyor özellikle yokuşlarda. bundan önce yine aynı araç ama manuel modeli vardı o çok daha seriydi ve motor sesi çok daha azdı

üçüncüsü benzin lambası yanınca yakıt alıyorum 100 tl lik benzin lambası yine yandığında geçilen mesafe 150 km

100 tl lik yakıtla 150 km şaka gibi

son olarak ta ilk kalkışlarda ön taraftan tak diye bir ses geliyor direksiyonu sola çevirdiğimde de oluyor ses sol tekerin oralardan geliyor gibi ama tam emin değilim.
fikirleriniz için şimdiden teşekkürler iyi forumlar.
 

echoes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Kalkislardaki bahsettiginiz sesi dreksiyonu cevirdiginizde yapiyorsa z rot veya amortisor bilyasidir, ust amortisor takozunda bosluk varsa ondanda yapabilir. 100 tl lik yakitin 150 km de bitmesi zor ihtimal samandirada problem olabilir diye dusunuyorum isik tekrar yandiginda aracinizi duz bir zemine stop edip 1-2 dk bekleyip tekrar calistirmayi deneyin isin sonuyorsa samandra seyir halindeyken fazla dibe iniyor olabilir. Yokus yukari performanstan dusuyorsa baski balataya bakilabilir. Ilk calistirmada 3 bin devire cikmasi akla bogaz kelebegini getiriyor ama bunun benzin pompasiylada alakasi olabilir, eger oyle ise benzin isigida bununla baglantilidir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Kalkislardaki bahsettiginiz sesi dreksiyonu cevirdiginizde yapiyorsa z rot veya amortisor bilyasidir, ust amortisor takozunda bosluk varsa ondanda yapabilir. 100 tl lik yakitin 150 km de bitmesi zor ihtimal samandirada problem olabilir diye dusunuyorum isik tekrar yandiginda aracinizi duz bir zemine stop edip 1-2 dk bekleyip tekrar calistirmayi deneyin isin sonuyorsa samandra seyir halindeyken fazla dibe iniyor olabilir. Yokus yukari performanstan dusuyorsa baski balataya bakilabilir. Ilk calistirmada 3 bin devire cikmasi akla bogaz kelebegini getiriyor ama bunun benzin pompasiylada alakasi olabilir, eger oyle ise benzin isigida bununla baglantilidir.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Direksiyonu cevirdigimde yapıyor tık sesi dikkat ettim sola cevirdigimde oluyor sol tekerin oralardan geliyor gibi ses ayrıca emin değilim ama aracim otomatik vites bunlarda baskı balata var mi son olarakta benim aracimda lpg de var ben kullanmıyorum kullanınca belli zaman sonra arıza lambası yanıyor usta baktı makineyle bobin arizasi veriyormuş ben benzinde binince bu lamba sönüyor bir daha da gelmiyor bundan dolayı da performans düşüklüğü var midir acaba
 

echoes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Eger bobin arizadi varsa benzindede performans dusuklugu olur. Astra g otomatiklerdeki baski balada manuellerinki gibi dgil. Kavrama seklinde calismiyor , cift tarafli disli var onlarda ters yonlere donen. Yag basinciyla dislileri cevirerek donduruyor. Bunun hidroliginde problem olabiliyor. Ama siz simdi lpg de var deyince is degisti baska sebeplerde aramak lazim. Bobininize baktirin


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Eger bobin arizadi varsa benzindede performans dusuklugu olur. Astra g otomatiklerdeki baski balada manuellerinki gibi dgil. Kavrama seklinde calismiyor , cift tarafli disli var onlarda ters yonlere donen. Yag basinciyla dislileri cevirerek donduruyor. Bunun hidroliginde problem olabiliyor. Ama siz simdi lpg de var deyince is degisti baska sebeplerde aramak lazim. Bobininize baktirin


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kontrol eden usta bobinin arızalı olduğunu söylemişti benzinde binince arıza lambası yanmiyordu bende degistirmedim belkide problemler bundan kaynaklı oluyor değiştireyim ben en iyisi 150 200 liraydı en son baktığımda yardımın için sagolasin
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
tak tak sesi dış aks kafasından geliyor olabilir.vites sistemi elden geçirilmeli ses içinde en azından üst kapak açılıp bakılabilir ama bütçe meselesi tabi
 

echoes

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2009
Mesajlar
242
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Kontrol eden usta bobinin arızalı olduğunu söylemişti benzinde binince arıza lambası yanmiyordu bende degistirmedim belkide problemler bundan kaynaklı oluyor değiştireyim ben en iyisi 150 200 liraydı en son baktığımda yardımın için sagolasin


Lpg zaten bobine ariza yaptiriyor genellikle. Benzinin yanmasiyla lpgninki ayni olmadigi icin bunda bujininde etkisi var tabi. Benzindeki arizayi lpg de daha cok hissedersiniz. Vites sisteminden once bence bobini bir deneyin zaten arizaliymis. Insallah sorununuz boyle cozulurde baska masraf acmaz


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
tak tak sesi dış aks kafasından geliyor olabilir.vites sistemi elden geçirilmeli ses içinde en azından üst kapak açılıp bakılabilir ama bütçe meselesi tabi

Benim anlamadığım vites sistemiyle bu durumların nasıl ilgisi olur ayrıca üst kapak açmak ne kadar bir maliyet tutar sunu da belirteyim araç otomatik vites ve hiç problemi yok gibi sarsıntısız vites geçişleri var ve problemsiz gibi duruyor bilemiyorum tabi
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Lpg zaten bobine ariza yaptiriyor genellikle. Benzinin yanmasiyla lpgninki ayni olmadigi icin bunda bujininde etkisi var tabi. Benzindeki arizayi lpg de daha cok hissedersiniz. Vites sisteminden once bence bobini bir deneyin zaten arizaliymis. Insallah sorununuz boyle cozulurde baska masraf acmaz


Sent from my iPhone using Tapatalk

yarın sabah ustaya götürücem bakalım ne çıkacak bu sorunları çözdükten sonra da bu aracı satıp bir daha opel almayacam net.
 

patates

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
311
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Aracı bugün 2 farklı ustaya biri özel servis olmak üzere gösterdim namussuz benim araç ustaların yanında en ufak problem ses seda çıkarmadı ama ortak karar fincanların iticilerin yapacağını söylediler benimde tahminim o yönde ama şimdilik problem yok ileride çok daha fazla arıza yapıp sesi kesilmesse değiştirme yoluna gidilebilir dendi. bende böyle bineceğim sabahları ilk çalıştırmada ses çıkartıyor soğuk motorda 1 dakika sonra ses seda kalmıyor ilginç. Ayrıca iticilerin ve açılmışken trigeri de değiştirirsek 750 tl gibi bir masraf çıkartıyorlar.
 
Üst