Benzin tasarrufu için bunları yapın!

bende 3000 rpm gecmıyourm rodaj bıtmedı daha :D
 
valla ben denedim çok dendim:D hız sabitleyiciyi 80 e sabitliyorum vites 5 de gerçekten inanılmaz tasarruf yapıyorum vitesleride erken atmakta fayda var:D
 
BURAK 3000 DEVRİ GEÇERSEN ZATEN 100 110 U GEÇERSİN ideali 90 110 arası en az ozman harcıyor
 
bencede kalkışlarda sakin fazla gaza yüklenmeden kalkmak,şehir dışında 3000 devirin üzerine çıkmadan yüksek vites düşük devir işe yarar...

bilgilerde yanlışım var ise lütfen uyarınız belki yanlış biliyorumdur...
 
Petrol fiyatları tavan yapınca İngiliz otomotiv kurumu What Car, aracı tasarruflu kullanmanın yollarını sıraladı.Petrol fiyatları her geçen hafta tavan yapıyor. Son olarak petrolün varili 150 dolara kadar dayandı. Dünyanın her yerinde sürücüler depolarını geçen yıllara nazaran daha kolay dolduramamaktan şikayetçi. İngiliz otomotiv kurumu What Car, tüketiciler ve sürücüler için tasarruflu araç kullanma yollarını bulmak için mühendisler ve ileri sürücülük tekniği uzmanları ile biraraya gelerek bir araştırma yaptı. Araştırmaya göre tasarruf yolları şöyle:
-Yolda saatte 40 ile 60 kilometre hızla gitmek yılda 500 litre daha az benzin tüketimine neden oluyor.
-Belli bir uzunluktaki yolu saatte 112 km hızla gitmek yerine saatte ortalama 80 km ile gitmek, yüzde 38 daha az benzin tüketimi sağlıyor.
-Saatte 60 kilometrenin üzerine çıkıldığında benzin tüketimi artmaya başlıyor. Saatte 144 kilometre hızdan sonra kilometre başına litre tüketimi iki katına çıkıyor.
bu yazılanları uygulasak benzın malıyetı duser ama cebimize kalan parayı da bakırköy ruh ve sınır hastalıkları ya da ıllere gore muadili hastanelerde harcarız sanırım bahsedılen kılometrelerde hız yapmak insana kafayı yedırır amıyane tabırle....
 
herzaman da sakin kullanılmıyo ki
 
kalkışlarda sakin kalkın,sabit hızla gitmeye özen gösterin...
:good::alkis:

En doğru ve ekonomik kullanış stili budur. Duran arabayı hızlandırmak en fazla yakıt tüketiminin yapıldığı zamandır. Bu nedenle yavaşça hızlanın ve yol durumuna göre kendinize bir hız seçip sabit olarak o hızda ilerleyin. Bu kimi yolda 50 olur kimi yolda 80 olur. Mümkün olduğunca sabit hızı koruyun. Uzun yokuşlar öncesinde biraz hızlanın. Mesela ortalama 80 ile gidiyorsanız, yokuş öncesi hızınızı 100-110 yapın, yokuşun tepesinde 60-70 e kadar düşmesi normaldir. Önemli olan vites küçültmemek. Eğer aracınız 5. vites 2000 devirde çekiyorsa, devir düştü diye 4. vitese atmayın. Motorunuzu her zaman yolun ihtiyacına yetecek Tork seviyesinde tutun. Gereksiz elektrik aksamını kullanmayın. Gereksiz sis farı, klima kullanmak, camları gereksiz açıp-kapatmak gibi.

Bir de TV de izlediğim bir teste göre 75km hızın altında camları açmak klima kullanmaktan daha ekonomikmiş. Ancak yüksek hızlarda klima açmak cam açmaktan daha ekonomik oluyormuş. Kaynak: MythBusters Discovery Channel :D

Bir diğer teste göre de (yine discovery channel da izlemiştim sanırım), hızlanıp boşa atıp tekrar hızlanmaktansa sabit sürekli hızda gitmek daha ekonomik oluyor.
 
bende 3000 rpm gecmıyourm rodaj bıtmedı daha :D


rodaj bi bitsin diyosun yani melii:D

şaka bi yana 2500 ü geçirmeden ani fren ve hızlanmadan kaçınınca az yakıo
 
Geri
Üst