- Katılım
- 22 Ocak 2008
- Mesajlar
- 231
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 0
Arkadaşlar büyük hevesle aldığım fakat nerdeyse beni değil opelden yada astradan araba kullanmaktan soğutmak üzere olan aracımla ilgili sıkıntılarımı bir bir yazmaya karar verdim.Tabikide arabayı görmeden dinlemeden ince arızalar hakkında yorum yapmak zor ama ben yinede farklı fikirler geleceğini düşünüyorum.
1.Aracın ön takımda Z rot kolu ve salıncak değişimi yapıldı yinede hafif bir tıkırtı var özellikle tümsek tarzı yerlerden geçerken ince bir vuruntu var gibi.
2.Aracı ilk çalıştırmada vuruntu yaparak çalışıyor (Aküsünü benden önceki sahibi değiştirmiş yuvasına göre küçük bir akü takmış bu etkenmidir bilmiyorum.)
2.Araç 1.ve 2. viteste 3000 devirden sonra hiçbir atakta bulunmuyor dolayısı ile son zamanlarda 2800-3000 devir civarında vites geçişi yapıyorum.
3.E-5 te yaklaşık 90-100 civarı giderken veya bunlara yakın hızlarda yanımdan daha hızlı bir araç geçtiğinde araç o aracın rüzgar boşluğunamı giriyor napıyor anlamıyorum,Normal seyreden araç sanki çok hafif duraksıyor sonra devam bazende hafif savrulma seziyorum.(Burda özellikle belirtmek istiyorumki lastiklerim sanırım pekte iyi değil bu not 1. soruya ne derece katkısı olur bilmiyorum,Çünki aynı araçtan var bir arkadaşımda yakın zamanda lastikleri değiştirip birde öyle deneyeceğiz vuruntu yol tutuş savrulma nedenlerini anlamak adına.
4.Aslında bu madde hakkında konu açmıştım ama cevap veren kimse olmadı 3.000 devirden sonra arabanın ciğerine basıyormuşcasına bağırmaya başlıyor bu durumu ben benzinli araçta yaşamıştım belli bir devirden sonra araç bağırır fakat arkadaşın aracı ile 4000-5000 devir yapıyoruz araç hızlandıkça hızlanıyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar arkadaşlar şimdi aracın genel durumu hakkındada bir kaç şey ekliyeyim.
1.Araç 100.000 Kmde en son bakımı 92.000 de yapıldı.
2.Triger seti değişmedi.
3.Volanttan hafif ses var.
4.Lastikler çok iyi değil.
5.Daha önce bir usta turbo yada selenoid valfinde sorun olabileceğini yalnız büyük ihtimalle turboda sorun olabileceğini söyledi.
6.Başka bir arkadaş enjektörleri kontrol etmek gerektiğini söyledi.
Şahsi düşüncem aracın turbosunda arıza olduğunu düşünürsek yapıldığında çekiş düzelecek,sonrasında volant değişecek ( Tamir konusunda fikrim yok) Lastikleride değiştirmek gerek.Triger seti değişmesi gerek o değiştiğinde yağda değişecek bakım şart olacak.Kaba bir hesapla 2500 lira civarında bir masraf var.Sizce bu arabayı piyasası iyiyken satmak dahamı mantıklı
Evet arkadaşlar durumu özetledim okuyan fikir belirten yardım eden emeği gecen tum arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.
1.Aracın ön takımda Z rot kolu ve salıncak değişimi yapıldı yinede hafif bir tıkırtı var özellikle tümsek tarzı yerlerden geçerken ince bir vuruntu var gibi.
2.Aracı ilk çalıştırmada vuruntu yaparak çalışıyor (Aküsünü benden önceki sahibi değiştirmiş yuvasına göre küçük bir akü takmış bu etkenmidir bilmiyorum.)
2.Araç 1.ve 2. viteste 3000 devirden sonra hiçbir atakta bulunmuyor dolayısı ile son zamanlarda 2800-3000 devir civarında vites geçişi yapıyorum.
3.E-5 te yaklaşık 90-100 civarı giderken veya bunlara yakın hızlarda yanımdan daha hızlı bir araç geçtiğinde araç o aracın rüzgar boşluğunamı giriyor napıyor anlamıyorum,Normal seyreden araç sanki çok hafif duraksıyor sonra devam bazende hafif savrulma seziyorum.(Burda özellikle belirtmek istiyorumki lastiklerim sanırım pekte iyi değil bu not 1. soruya ne derece katkısı olur bilmiyorum,Çünki aynı araçtan var bir arkadaşımda yakın zamanda lastikleri değiştirip birde öyle deneyeceğiz vuruntu yol tutuş savrulma nedenlerini anlamak adına.
4.Aslında bu madde hakkında konu açmıştım ama cevap veren kimse olmadı 3.000 devirden sonra arabanın ciğerine basıyormuşcasına bağırmaya başlıyor bu durumu ben benzinli araçta yaşamıştım belli bir devirden sonra araç bağırır fakat arkadaşın aracı ile 4000-5000 devir yapıyoruz araç hızlandıkça hızlanıyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar arkadaşlar şimdi aracın genel durumu hakkındada bir kaç şey ekliyeyim.
1.Araç 100.000 Kmde en son bakımı 92.000 de yapıldı.
2.Triger seti değişmedi.
3.Volanttan hafif ses var.
4.Lastikler çok iyi değil.
5.Daha önce bir usta turbo yada selenoid valfinde sorun olabileceğini yalnız büyük ihtimalle turboda sorun olabileceğini söyledi.
6.Başka bir arkadaş enjektörleri kontrol etmek gerektiğini söyledi.
Şahsi düşüncem aracın turbosunda arıza olduğunu düşünürsek yapıldığında çekiş düzelecek,sonrasında volant değişecek ( Tamir konusunda fikrim yok) Lastikleride değiştirmek gerek.Triger seti değişmesi gerek o değiştiğinde yağda değişecek bakım şart olacak.Kaba bir hesapla 2500 lira civarında bir masraf var.Sizce bu arabayı piyasası iyiyken satmak dahamı mantıklı

Evet arkadaşlar durumu özetledim okuyan fikir belirten yardım eden emeği gecen tum arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum.