Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

wave61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
3,736
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

ben de 1.6 115 den çok memnunum.. kaliteli ve güvenilir istasyonlardan benzin alırım hep .. yani nazlı nazlı ivmelenmesi 3 bin devir sonrası da şaha kalkmasını seviyorum motorun homurtusunu da  ;)
 
G

Gkhnhdr

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

Harunhocam size hız konusunda katılıyorum hızlanma kalitesi daha önemlidir sonucta okkk
 

MuratS2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Mar 2014
Mesajlar
826
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

wave61 link' Alıntı:
ben de 1.6 115 den çok memnunum.. kaliteli ve güvenilir istasyonlardan benzin alırım hep .. yani nazlı nazlı ivmelenmesi 3 bin devir sonrası da şaha kalkmasını seviyorum motorun homurtusunu da  ;)

homurtuyu geçen 1967 model impala da duydum ve bütün araçlardan soğudum ondan istiyom ben :(
 

wave61

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
3,736
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

MuratS link' Alıntı:
homurtuyu geçen 1967 model impala da duydum ve bütün araçlardan soğudum ondan istiyom ben :(

kaç litre yakmıyor acaba onlar yakmadığı kısmnı hesaplamak lazım  :D
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

wave61 link' Alıntı:
kaç litre yakmıyor acaba onlar yakmadığı kısmnı hesaplamak lazım  :D

O araba beni yak, kendini yak, herşeyi yak şarkılarının esin kaynağıdır. Yakmadığı şey yok. (:)
 

mucahitduran

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ocak 2014
Mesajlar
5,207
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
www.facebook.com
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

GNSpower link' Alıntı:
O araba beni yak, kendini yak, herşeyi yak şarkılarının esin kaynağıdır. Yakmadığı şey yok. (:)

Alınca benzinlik hediye ediyorlarmış zaten öyle duymuştum :D o da 6 ay falan dayanabilir :)
 

GNSpower

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
3 Eki 2011
Mesajlar
12,968
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

mucahitduran link' Alıntı:
Alınca benzinlik hediye ediyorlarmış zaten öyle duymuştum :D o da 6 ay falan dayanabilir :)

Petrol kuyusu ruhsatıyla vermeleri lazım o arabayı. Hortumu da hep bağlı kalacak ama. (:)
 

cgr_ank

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2014
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Ynt:

1.3 dizel ekonomi araci oyle ucayim kacayim beklememek gerekiyor. Benzinliler icin de f=m.a formulunde m yani aracin kutlesi yuksek olunca a yani hizlanma degeri duser. Dolayisiyla 140 lik benzinli motoru pejo 206 ya takarsaniz kalkista koltuga yapisirsiniz astraya takinca biraz daha yavas hizlanir. Ama neticede agir araba her zaman iyidir kim ne derse desin hem konfor hem yol tutus hem frenleme esnasinda kaymama gibi faydalari nedeniyle agir araba cok cok daha guvenlidir.

Forumda hafif araclarin daha kisa mesafede durduguna dair yazilar okuyorum mesela. Bu yanlistir. Cunku frenleme esnasinda fren kuvveti arabanin yere saglam basmasindan alinir. Frenleriniz iyiyse agir araba daha guvenli ve kisa mesafede durur cunku kaymaz yere oturur.

Bu son hizlara bos yollarda mumkunse pistlerde ve cok dikkatli sekilde cikalim arkadaslar. Benim icin otobanda 150 - 160 in ustu gereksizdir.
 

evgin

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
568
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Ynt:

cgr_ank link' Alıntı:
1.3 dizel ekonomi araci oyle ucayim kacayim beklememek gerekiyor. Benzinliler icin de f=m.a formulunde m yani aracin kutlesi yuksek olunca a yani hizlanma degeri duser. Dolayisiyla 140 lik benzinli motoru pejo 206 ya takarsaniz kalkista koltuga yapisirsiniz astraya takinca biraz daha yavas hizlanir. Ama neticede agir araba her zaman iyidir kim ne derse desin hem konfor hem yol tutus hem frenleme esnasinda kaymama gibi faydalari nedeniyle agir araba cok cok daha guvenlidir.

Forumda hafif araclarin daha kisa mesafede durduguna dair yazilar okuyorum mesela. Bu yanlistir. Cunku frenleme esnasinda fren kuvveti arabanin yere saglam basmasindan alinir. Frenleriniz iyiyse agir araba daha guvenli ve kisa mesafede durur cunku kaymaz yere oturur.

Bu son hizlara bos yollarda mumkunse pistlerde ve cok dikkatli sekilde cikalim arkadaslar. Benim icin otobanda 150 - 160 in ustu gereksizdir.
ekonomi motoru ile ilgili söylediklerinize katılmakla birlikte yazdıklarınızın bir kısmına katılmıyorum.
Ağır araba eşittir iyi araba demek değildir. f=m.a kadar iş basit değildir. makine mühendisi olmanız nedeniyle böyle diyorum. general_Shame_on_you


eğer işi sizin açıkladığınız şekilde f=m.a ile açıklamak gerekirse, bir aracın ivmelenmesi kütle ile ne kadar ters orantılı ise bu hızlanma için de durma için de geçerlidir. tek fark, yol sürtünmesi, hava sürtünmesi ve aktarma organlarındaki sürtünmeler hızlanmada olumsuz etki yaparken, yavaşlarken olumlu etki yapacaktır. 68lookk

astralarımızın sac aksamları karbon fiber olsaydı sağladığı güvenlik azalmazken ivmelenmeler kolaylaşacaktı. hem hızlanırken hem yavaşlarken. böylece ağırlık azalmasından kaynaklı yol tutuşunu farklı lastik gruplarıyla sağlayacaktık. önemli olan faydalı yüktür. aracın kütlesini artırmak için hep üç yolcu alın, bir de bagaja mermer kestirin. araba boşken heba olmasın. böyle bir şey kabul edilemez. araçlarımız ağır. çünkü hafif ve mukavemetli malzeme üretimi maliyetli bir iş.
yoksa maksat aracı mümkün olduğunca hafif ve sağlam yapmak olsaydı, camlarımız fiberglas, saclarımız karbon fiber, fren disklerimiz porselen olurdu. arka koltuklar olmazdı, şasi kısaltılır ve yanlara doğru genişletilirdi. tavan yüksekliği azaltılırdı. aracın önündedi hücum açıları daraltılır, firar kenarları uzatılırdı. jantlarımız döküm değil boşluklu olurdu. araç içi kafes kiriş sistemi ile donatılırdı, klima olmazdı. vesaire vesaire.

lütfen artık ağır araba iyidir yanılgısından uzaklaşalım. pazar günleri formula 1 izleyelim. biraz araştıralım. dinamik biliminin sadece f=m.a dan ibaret olmadığını, matematikte ve fizikte yalnız dört işlem formüllerinin olmadığını hatırlayalım. diferansiyel fonksiyonların varlığından, volümetrik verimden, akışkan mekaniğinden, aerodinamik kuvvetlerden vs. haberdar olalım. facebook yerine wikipediaya girelim arada. sonra forumlarda paylaşalım.

iletisinden alıntı yaptığım saygıdeğer forum dostum; maksadım muhalefet yapmak değil, yalnızca yanlış bildiğimiz gerçekleri bilgi paylaşımında bulunduğumuz bu forumda düzeltmek. 047shakee trafikteki herhangi biri değiliz, araçlarımızla ilgli bir topluluğumuz var çok şükür. burada çok güzel işler yapılıyor. bunu devam ettirelim. bravoo

hız konusuna gelince, bursa otobanında aracı yeni almıştım (1750 km) iki kişiydik 217 km/saat gördüm. 1.4t activeselect cosmo. yalnız şunu eklemek isterim. işari sürat (indicated speed) ile gerçek sürat aynı değildir. bu farkı radarlara yaklaşırken (hız tabelası) veya gps ile süratinizi ölçtüğünüzde anlarsınız. aracınızın hız göstergesi 120 gösterirken aslında 114~116 km/saat ile gidiyorsunuz. isterseniz deneyin. ya da en temizi 10 km boyunca hızınızı sabitleyin 100 km.ye 6 dakikada 10 km alamayacağınızı görürsünüz. aslında aracımın ulaştığı sürat 209~210 civarıydı. bu da fabrika değerinin biraz üzerinde zaten. o an rüzgarın gittiğimiz yönde esmesi bile bu sürati değiştirirdi.

demem o ki, başlık madem son sürat, sadece ulaştığımız sürati yazalım, yeter. diğer başlıklarda da defalarca tartışılan konuları tekrar burada gündeme getirmeye gerek yok. blahhh

lütfen altımızdaki araçların sürat araçları değil, binek otomobiller olduğunu unutmayalım. bu araçları ailelerimizle bir yerlere gitmek, ulaşmak ve keyif almak için aldık. hız yapılacak yer pisttir. daha düşük süratlerle yüksek G kuvvetini tatmak için Go-Kart öneririm. İzmir'de Pınarbaşında gayet yeterli bir pist var. İstanbul, Ankara ve diğer şehirlerde de gayet yaygın. Hız ve yarış tutkumuzu buralarda besleyelim.

Herkese güvenli sürüşler dilerim. steeringwheel
 
M

madmax50

Bilgi Girilmemiş
Ynt: Astra Sedan Ne Kadar Hızlı

@evgin bey çok güzel bir mesaj olmuş teşekkür ederim. Yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.

Ağır araç sağlamdır olgusu 90'lardan kalan bir halk efsanesi. Günümüz araçları çarpma şiddetini sönümlemek üzere ön kısımda akordiyon tasarım, yanlarda aktif güvenlik barları şeklinde tasarlanıyor. Otomotivde eskiden beridir yarış araçlarında olduğu gibi ağırlığın en aza indirilmesi için sürekli komponent tasarımlar geliştiriliyor. Aracın yol tutuşu ağırlıkla değil süspansiyon sisteminin başarısı, ağırlık merkezinin minimum yükseklikte olması ve %50-50 şeklinde dağılması gibi daha spesifik özelliklere göre değişir.
 
Üst