Mustafa hocam süper açıklamış teşekkürler hocam bilgilendirme için. Bu durum atmosferiklerde de meydana gelebiliyor ama tabii ki çok düşük oran. Astra K ya özel bir durum da değil. j kasaların da 1.4 lerinde duyuyoruz ara ara. Turbo-benzinli işini Opel tam anlamıyla oturtamadı sanırım.Yüksek basınçlı düşk hacimli motorlarda lspi diye bir sorun var. Youtub ta izleyebilirsiniz. Özellikle düşük devirde giderken aniden gaza yüklendiğinde (direk enjeksiyonlu motorlarda) yanma odasına gönderilen yakıt silindir duvarına çarpıyor. O esnada duvarda benzin ve yağ bileşiminde patlama meydana geliyor. Normalde piston yukarı çıkıp benzin hava karışımı oluşup bujiyle ateşleme sağlanır. Fakat lspi sorununda ateşleme kendiliğinden oluşup pistondaki segmanı kırıyor. Asta k larda ve özellikle vw cc lerin 160 lık tsi motorlarında oluyor. Dexos1 gen2 yağ ile böyle bir sorun aşılmaya çalışıldı ve yazılım güncellemesiyle araçlar birazcık kısıldı. Sürüş esnasında örneğin 1600 1700 devirlerde ani gaza yüklenmekten kaçının. Onun yerine bir vites küçültüp gaza öyle yüklenin.