Astra K 1.4T piston kırma

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Lpg takilan astra k 1.4 normaldir atmosferik motor, astra k 1.4 t lpg uyumlu degil karsimasin
birisi 100 hp birisi 150 hp
 

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepki puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Yüksek basınç ve hacim küçük. Hacmin yanma odasında üstündeki kuvveti verecek tek organ var o da pistonlar. Turbo nun mantığını düşünmek gerek. Kaba tabirle Yanma odasına fazladan soğuk oksijen veren bir sistem olarak düşünürsek yanmayı ve patlamayı düşünmek kolay olur. Bir ev yangını çıktığında yangının olduğu yerlerde camları açmayın derler çünkü yanma olan yere oksijen bir anda verilirse ki bu oksijen bir de soğuk olursa inanılmaz bir patlama olur. Şimdi bu patlamanın 1.4 ya da 1.2 gibi küçük hacimlerde olduğunu düşünürsek pistonun üstüne çok yük biner. Şahsi fikrim piyasada Turbo - benzinli motorlara aşırı ilginin olması sebepli firmalar AR-GE lerini hızlandırdılar ve bu olayların ana sorumlusu bu. Şimdi yukarda bazı arkadaşlarım "sakin kullanımda" kelimesini kullanmış. Ben ortalama 160 milyar verip güçlü ve düşük yakıtlı olsun diye Turbo bir araç alacağım ve "sakin kullanayım aman piston kırabilir !" mi diyeceğim? Her gaza bastığımda bu hissiyatı mı düşüneceğim? Ben aracı kullanıyorsam motorundan ve yürüyen aksamlarından emin olmak isterim. Sizlere "DEVRİM" filmini hatırlatmak istiyorum. Bu filimde en çok zaman harcanan konu neydi hatırlar mısınız? Mühendislerin en çok zorlandığı konu neydi hatırlar mısınız? Belki hatırlamayan arkadaşlarım olabilir ben cevap vererim " P İ S T O N " . Evet zaman o zaman değil. Evet teknoloji inanılmaz gelişti ama Turbo - benzin teknolojisinin pek bir geçmişi yok. Büyük firmalar Amerikan arabalarda yapıyordu ya da yarış araçlarında evet ama bu olayın halk arasına girmesi daha yeni. Bence bu sorunların oluşmasının ana sebebi bunlar.

Astra 1.4T lerde böyle sorunun konuşulması bana enteresan geliyor çünkü J kasalarda bu sorun yok. Neden K kasada var? Bu soruna millet ortaya laf atıyor olarak bakamıyorum çünkü gerçekten örnekleri var. Başına gelen ve sosyal medyada bunu anlatan insanlar var. Allah tan bir çoğunun aracı garantiden çözülmüş. Çözülse bile ne kadar içleri huzurlu bilemiyorum. Her aracın eksikleri hataları kronik sorunları vardır , olabilir de. Ben burada bu olayı firmanın sahiplenmesine ve çözüm odaklı olmasına bakarım. Müşterinin içine huzur veriyorsa ve olayı sahipleniyorsa hepimiz insanız ve insan yapımı her şey de hata olabilir. Burada sorun şu ki bu arabalar çok pahalı ve insanın başına böylesine ciddi bir sorunun gelme ihtimalinin konuşuluyor olması. Buna kimse gözünü kapatamaz kanımca. Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın :)
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
1.4 ecotec bir motora 140 beygir yuklemek gibi buyuk bir hata yapmislar bence bu motorun hakki 125 bg max. Bide ustune k kasada 10 bg daha yukleyince sorunun yasanilmasi normal. J lerin en buyuk skintisi turbo. turbo manifoldu catlak olmayan nerdeyse astra yok. Turbo arizalanmazsa baska biyerden mutlaka sorun verir. K lardaki skintida piston
 
Üst