Astra J Manuel Vites ile Triptonik Farkı Nedir? Triptonik Çalışma Prensibi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan CANERHAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

CANERHAN

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Kas 2011
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar merhaba. Yeni astrada triptonic vites seçeneği nasıldır. Manuelle kıyaslama fırsatı bulan oldumu



Admin edit: lütfen başlıkta büyük karakter kullanmayınız..
 
Ynt: ASTRAJ MANUEL VITES ILE TRIPTONIC FARKI NEDIR. TRIPTONIC ÇALIŞMA PRENSİBİ

otomatik vites Konfor-rahatlık--  tabi istanbul ıcın konusuyorum
 
Ynt: ASTRAJ MANUEL VITES ILE TRIPTONIC FARKI NEDIR. TRIPTONIC ÇALIŞMA PRENSİBİ

alışkanlık meselesi bir yerde,  otomatik kesinlikle pratik ama manuel keyifli bana göre.
 
Ynt: ASTRAJ MANUEL VITES ILE TRIPTONIC FARKI NEDIR. TRIPTONIC ÇALIŞMA PRENSİBİ

otomatik vites her zaman rahatlıktır.. ama manuelde başka bir zevktir, bazen çok sıkışık trafikte can sıksada:) bu arada manuel biraz dahaz az yakıt tüketiyor opelde.. ama vw ve renaultta artık durum tam tersi
 
Ynt: Astra J Manuel Vites ile Triptonik Farkı Nedir? Triptonik Çalışma Prensibi

kesinlikle manuelciyim.otomatik araç kullanırken aracı kullanmaktan hiç bir zevk almıyorum şahsen.tabi zevk meselesi
 
Ynt: Astra J Manuel Vites ile Triptonik Farkı Nedir? Triptonik Çalışma Prensibi

Tiptronik Vites Nedir?

Tiptronik vites bize debriyajsız elle vites değiştirmemizi ve aynı zamanda aracı otomatik viteste kullanmamızı sağlayan şanzıman tipidir. Aracın orta konsolunda veya direksiyon arkasında bulunan tiptronik viteste aracın devrine ve vites büyüklüğüne siz hükmedersiniz. İstediğiniz zaman düşürüp yükseltebilirsiniz bu sebeple tam otomatik vitesli araçlara göre hem daha fazla yakıt tasarrufu hemde daha çok performans kazanmış olursunuz. Tiptronik vitesli araçlar da yol bilgisayarının içerisinde genellikle bulunduğunuz vites yazar. Siz de buradan takip edip vites küçültme veya büyültme işlemini gerçekleştirirsiniz. Çoğu araç firması artık tiptronik vitesli araçlara ağırlık vermekte ve bu teknolojiye yatırım yapmaktadır. İki ayrı modu olan tiptronik vitesin birincisi yarı otomatik vitestir. Bu modda aracın vites değiştirilmeye gerek duyulmadan seyir edilmesi sağlanır. İkinci modda ise tiptronik mod denen vites değiştirme sistemi mevcuttur. Vites topuzunu ileri götürerek azaltıp, aşağı çekerek arttırarak vites değişimi sağlanır. Bazı araçlarda ise F1 modu denilen direksiyon arkaası vites kullanılır bunlarda da vites topuzundan değil direksiyon arkasında bulunan sağ ve sol kulakçıklardan azaltılıp çoğaltılır. Kullanıcıya büyük rahatlık sağlyan tiptronik vites aynı zamanda debriyaj yükünden de kurtarıyor. Manuel kullanıcılar için bir zorluk yaratan debriyaj tiptronikte bulunmamakta. Kullanıcıları her ne kadar vites değişimlerinin çok düşük saniyelerde gaz kesmeden gerçekleşebileceini söyleselerde uzmanlar vites aralarında ufakta olsa gaz kesmeyi tavsye ediyorlar hem vites kutusu hemde motor ömrü için. Zorlanan dişliler gaz kesme ile birlikte rahatlayaraksorunsuz geçiş sağlanır. Son olarakta yarı otomatik moddan bahsetmek istiyoruz. Bu mod tam otomatik vitesli araçlarla karıştırılmamalı. Yokuş yukarı duran bir aracı frenden çekersiniz tam otomatiğin aksine araç geriye kayacaktır. Devir sabit olmadığından gaza yüklenmeniz ve araca güç vermeniz gereklidir.

Tiptronic vites nedir? - 8. ETAP

http://www.uzmantv.com/tiptronic-nedir
 
Geri
Üst