Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

uzmj20031

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Mar 2011
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
benim aracım cosmo ben arabamı almadan önce çok araştırmıştım bütün özeliklerini öğrendim ancak bu trafik levhalarını okuma özelliğini kullanamadım. serviste türkiye de çalışmıyor ancak sistem olarak varmış dediler aracında bu özelliği çalışan arkadaşlarım yazarsa sevinirim
 
Ynt:Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

Bahsettiğiniz özelliğin adı Opel Eye ve ilk olarak Insignia'larda kullanıldı. Astra J'lerde de bu özelliğin olduğu doğrudur, en azından yurtdışındaki arabalarda var bu. Türkiye'deki Astra J'lerde ise sistem çalışmıyor ne yazık ki. Türkiye'deki Insignia'larda çalışıyor mu bilmiyorum; ama çok büyük bir ihtimalle onlarda da bu özellik yoktur.

Sistem azami hız limiti levhasını tanıdığında ekranda bunu gösteriyor; ancak bu hız sınırını geçtiğinizde sizi uyarıyor mu bilemiyorum, ki bence bunu yapması çok mantıklı. Zor olan kısmı levhayı tanımlamak ve üzerindeki rakamları algılayabilmek. Bunu yapabildikten sonra siz hız sınırını geçtiğinizde uyarması çok basit. Eğer bunu yapıyorsa bence çok güzel ve faydalı bir özellik.

Bu özelliğin ülkemizde neden kullanılamadığına gelince... Bir yerde bizim trafik levhalarının eski olduğundan ve genellikle temiz olmadığından, üzeri çizik ve boya dolu olduğundan sistemin Türkiye'deki birçok trafik levhasını tanımlayamadığını, bu yüzden de Türkiye'de satılan araçlarda bu sistemin devre dışı bırakıldığını okumuştum. Bana son derece saçma bir bahane gibi geldi, bence diğer birçok hususta olduğu gibi sebep yine maliyeti düşürmek. Bu yüzden de donanımın var olduğunu, yazılımsal olarak bu özelliğin kapatıldığını pek zannetmiyorum. Madem bu özellik kullanılmayacak, bence adamlar boş yere donanımını koymazlar arabaya.

Bu sistem için bildiğim kadarıyla dikiz aynasının arka tarafında küçük bir kamera var. Bu kamera saniyede 30 kareye kadar görüntü yakalıyor, yazılım da bu görüntüleri işleyerek bazı trafik işaretlerini tanıyor ve yol bilgisayarında gösteriyor. Levha tanımlama işlemi 100 metreye kadar uzaklıktaki levhalar için yapılabiliyor. Tanımlanabilen levhalar ise bildiğim kadarıyla hız limiti ve hız limiti sonu levhaları ile sollama yasağı ve sollama yasağı sonu levhaları. Türkiye'de satılan bazı araçların da dikiz aynasının arka tarafında kamera gibi birşey var açıkçası; ancak yağmur sensörü de aynı yerde bildiğim kadarıyla. Dikiz aynasının arkasındaki cihaz yağmur sensörü de olabilir yani.

Bizim araçların yol bilgisayarlarında ilgili menü yok ne yazık ki. Ben de aracı almadan özelliklerini araştırmış, lastik basınç sensörü, Opel Eye ve Flex-Fix özelliklerini çok beğenmiş, sınıfında sadece bu araçta olan bu orjinal özelliklerin alacağım araçta olacağını düşünmüştüm. Bu üç özelliğin Türkiye'de satılan araçlarda bulunmuyor olması bizim için büyük hayal kırıklığı bence. Ayrıca Opel Türkiye sitesi de nedenini anlamadığım bir şekilde bu tip özellikleri sanki araçlarda varmış veya opsiyon olarak alınabilirmiş gibi sunmaya devam ediyor. Hatta aracın Türkçe kullanım kılavuzundan bile kaldırmamışlar bunları. İnsan en azından "yahu adamlar kullanım kılavuzundan görüp de 'bu bizde neden yok?' diye sormasınlar" diye düşünür de sitesinden ve kullanım kılavuzundan kaldırır bu özellik ve opsiyonları.
 
Ynt: Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

Şimdi aklıma geldi, Türkiye'de satılan Astra J'lerde olmayan bir diğer özellik de şerit değiştirme uyarısı. Farkında olmadan, yani dalgınlıkla veya sürücünün direksiyon başında uyuklaması sonucu araç şerit değiştirirse sesli ve/veya görsel bir şekilde sürücü uyarılıyor. Benim tahminim bu özellik için de Opel Eye kamerasının ve yazılımının kullanıldığıdır. Dolayısıyla Opel Eye araçlarımızda neden yoksa, bu özellik de çok büyük bir ihtimalle aynı sebepten yok. Ayrıca bu özelliğin de Türkiye'de satılan araçlarda olmaması, araçlarımızda gerekli donanımın bulunmuyor olması ihtimalini kuvvetlendiriyor kanımca.
 
Ynt: Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

xylent'in yazdıklarına aynen katılıyorum, oldukça açıklayıcı bir yazı olmuş.

Benim bildiğim kadarıyla, Cosmolarda bu donanım var fakat yazılım yüklenmemiş. Sebebi de bizdeki trafik işaretleri ve şeritlerin belli bir standartta olmaması. Gerçekten de, şöyle bir düşününce bazı yerlerde sarı olan işaretler bir başka yerde mavi, bir başka yerde sulu boyayla boyanmış gibi :) Ayrıca, yine hak vereceğiniz gibi, ülkemizdeki bazı yollarda neredeyse yan yana ikişer üçer tane şerit var. Araç bunların hangisine göre karar verecek ki? Karar vereyim derken devreleri yakar garibim :)

Yoksa, tafik levhalarını okuma ve şerit değiştirme ikazları güzel olurdu bence. Bir de lastik basınç göstergesi :)
 
Ynt: Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

demircic link' Alıntı:
xylent'in yazdıklarına aynen katılıyorum, oldukça açıklayıcı bir yazı olmuş.

Teşekkür ederim sayın demircic.

demircic link' Alıntı:
Benim bildiğim kadarıyla, Cosmolarda bu donanım var fakat yazılım yüklenmemiş. Sebebi de bizdeki trafik işaretleri ve şeritlerin belli bir standartta olmaması. Gerçekten de, şöyle bir düşününce bazı yerlerde sarı olan işaretler bir başka yerde mavi, bir başka yerde sulu boyayla boyanmış gibi :) Ayrıca, yine hak vereceğiniz gibi, ülkemizdeki bazı yollarda neredeyse yan yana ikişer üçer tane şerit var. Araç bunların hangisine göre karar verecek ki? Karar vereyim derken devreleri yakar garibim :)

Söylediklerinize katılıyorum :), ne yazık ki başkentimizin göbeği sayılabilecek bazı yerlerde bile şerit çizgileri hiç yok veya bozuk, düzensiz bir şekilde çizilmiş, trafik levhaları eski, kimisi paslanmış, kimisinin üzeri çizilmiş, boyanmış, kimisi de hasar almış tamir edilmemiş vs. Türkiye'nin daha küçük şehirlerini ve ücra köşelerini düşünemiyorum bile. Eminim bazı yerlerde aracımızı iyi kötü sürebilecek bir yol bulabiliyorsak buna bile şükretmemiz gerekiyor. Tabii ki temennimiz yanlışlarla dolu olan bu durumda mümkün olan en kısa sürede iyileştirmelere gidilmesi. Her genel/yerel seçim öncesi göz boyamak için asfalt yıkıp yapmaktan vazgeçersek bunlara da sıra gelecektir eminim. madd

Katılmadığım nokta ise şu ki bence bunlar bu özelliğin kaldırılması için yeterince kritik bir sebep oluşturmuyor. Ben hala, en azından Ankara, İstanbul, İzmir gibi büyük şehirlerin şehir merkezlerinde, birçok otobanda ve şehirlerarası karayolunda trafik işareti tanıma ve şerit algılama sistemlerinin yeterince iyi çalışacağını düşünüyorum. Eğer Opel sizin bahsettiğiniz kaygılardan dolayı bu yazılımı devre dışı bıraktıysa, bence aynı şekilde navigasyon özelliğini de Türkiye için opsiyon olmaktan çıkartmalıydı. Zira Ankara, İstanbul gibi şehirlerde bile ne kadar başarılı çalıştığı forumumuzda ve başka birçok platformda tartışılmakta.
 
Ynt: Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

Aslında kamera AFL far sistemi olan araçlarda var , uzun far asistanı bu kamera sayesinde çalışıyor.
Bu kamera karşıdan gelen yada sizi sollayan aracı fark edip uzunları söndürebiliyor yada araç yok ve ışık yetersiz ise uzunları açabiliyor ise trafik levhaları ve yol çizgilerinide okuyabilir diye düşünüyorum.
Türkiyede neden kapalı bende anlamış değilim okuyabildiğini okusun okuyamadığını okumasın ama olsun..
Opel türkiyenin stratejisi bana göre oldukça yanlış örneğin direksiyon ısıtma ve ön yolcu koltuğu altındaki cep te gelmiyor..
Bana AFL far sistemi olan araçlarda yazılım ile bu özellik aktif edilebilir gibi geliyor.
 
Ynt: Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

zaten bence berbat bir sistem... düşünsenize saatte 140 km/h ile yol alıyorsunuz, yolda 70 km/h gösteren levha var diye, araç uyarı verecek :) ben şahsen gıcık olurdum.. tcde ki levhalar olmadık şeyler söylüyorlar bir çok yerde... :) tabi bu bana göre böyle, bilmem katılır mısınız?
 
Ynt: Astra J Cosmo Trafik İşaretlerini Okuma Özelliği....

onderak link' Alıntı:
zaten bence berbat bir sistem... düşünsenize saatte 140 km/h ile yol alıyorsunuz, yolda 70 km/h gösteren levha var diye, araç uyarı verecek :) ben şahsen gıcık olurdum.. tcde ki levhalar olmadık şeyler söylüyorlar bir çok yerde... :) tabi bu bana göre böyle, bilmem katılır mısınız?

Bence "Fazla mal göz çıkarmaz" :)

Bununla ilgili yine bu sitede bir video izlemiştim yanılmıyorsam. Sesli uyarı veriyor muydu hatırlamıyorum ama bilgi ekranında görüntülü uyarı veriyordu. Ve tahminimce, nasıl ki ayarlardan bazı özellikleri devre dışı bırakmak mümkün, bunu da devre dışı bırakmak mümkündür. En azından öyle olması gerekir :)

Sn. TOGI'nin dediği de mantıklı. AFL'lerde uzun var asistanı devredeyken aracın önündeki bir kamera çalıştığına ve duruma göre kısa ve uzun farlara otomatik geçebildiğine göre, aynı kamera tabelaları ve şeritleri de rahatlıkla okuyabilir. Zira, gece 50-60 metre önde giden bir aracın stop lambalarını bile farkederek far ayarını yapabiliyorsa oldukça hassas olsa gerek...
 
Geri
Üst