Astra j Çiğ Yakıt Kokusu (P0171-Fakir karışım hatası) ve Stabilitrak Service

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan touch
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

touch

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Haz 2020
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli arkadaşlar yaklaşık iki aydır aracımla ilgili sıkıntılar yaşıyorum. Opel markasına yabancı olduğumdan dolayı sizlerin yardımınıza ihtiyacım var. Şimdiden Teşekkür ederim.

1- Aracım 2011 Astra 1.6 Benzin&Lpg 122000 km. Aracımı 3 aydır benzinde kullanıyorum. 2 ay önce Egzos Emisyon ışığı yandı. Aracın ilk çalışmasında ve sonrasında sürekli camlar açıkken aşırı derecede çiğ yakıt kokusu geliyor. Bulunduğum ilde ustaya gösterdim. Bilgisayara bağlandığında P0171-Fakir karışım hatası verdi. LPG den dediler ama 3 aydır LPG de kullanmadığımı söyleyince Bujileri kontrol etti ve değiştirdik. İşin garibi bujiler 4000 km önce değişmişti ama kurum bağlamış. Buji değişikliğinden sonra 3 gün çiğ yakıt kokusu gelmedi ve emisyon lambası yanmadı. Şuan tekrar arıza ışığıyla birlikte çiğ yakıt kokusu gelmeye başladı. Şunu farkettim aracın devri farketmeksizin gaza bastığımda demir sürtme sesi gibi Egzostan ses geliyor.

2- Araç çalıştıktan bir süre sonra Stabilitrak Service uyarısı veriyor ve ESP lambası sürekli yanık vaziyette kalıyor. İlk başlarda kontağı kapatıp açtığımda uzun süre 1 hafta 10 gün uyarı vermiyordu. Artık her çalıştığında belli bir süre sonra bu uyarıyı veriyor ve yokuş kalkış desteği vs devre dışı kalıyor. Araçta güç kaybı veya Çekiş kaybı olmuyor. Frenlerde problem yok. Sadece Uyarı lambası yandığında çok hissedilmiyor biraz sarsıntılı çalışıyor ve yokuş kalkış desteği devre dışı kalıyor.

Bulunduğum il küçük ve sanayide tavsiye edilecek usta olmadığı için arabayı oyuncak etmelerini istemiyorum. Yakın zamanda aracı Ankaraya götüreceğim. Orada tavsiye edeceğiniz Servis veya Usta varmı? Belki aynı sorunları yaşayan arkadaşlar olduysa çözüm noktasında yardım ve tavsiyelerde bulunursanız sevinirim.
 
Bujiler ateşleme ve yakıtı ayarlayamadığından öyle oluyor kurum yapar bozulur araçta tekleme yapmıyor sorun yok demektir buji bobin sağlamdır sonrasında araç cihaza bağlanır oksijen sensörlerinin belirli aralıklarda çalışması gerekli 1. Sensor sürekli yakıt düzeltme yapar afr dir 1v ile 9v aradı sürekli gidip gelmesi gerekli 2. Sensor yakıtı yandığını kontrol eder ve egzos sitemini kontrol eder 2. Sensor sürekli 4v 6v aradı sabit seyretmeli eğer 2. Sensor de 1. Sensörle aynı V üretiyorsa ya sensörler sorun var yada egzos ya kacak yada katın arızalanmış lpg age ayarın yoksa devirli de kullandıysan kat erir buda sürekli yakıt sarfiyatı yaptırır ve kokar veyahut senatörlerde V görmez isen sonsuz sayı verirse bozulmuştur
 
Espde bobin den yapar
 
Hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim dediğiniz şekilde kontrol ettircem.
 
Bunuda iyi ipekçi bul yoksa araçtan soğutur sürekli parca değişip durursun bu yol ile tespit yapan bulur yoksa biraz zor opel dışında ustaya yaptırma tavsiyemdir
 
Bunuda iyi ipekçi bul yoksa araçtan soğutur sürekli parca değişip durursun bu yol ile tespit yapan bulur yoksa biraz zor opel dışında ustaya yaptırma tavsiyemdir
Kaan hocam senin telefon kelimeleri baya düzeltmiş okuyunca gülüyor insan :D:D
*ipekçi=opelci
*lpg age ayarı= lpg afr ayarı
*senatörler=sensörler
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Kaan hocam senin telefon kelimeleri baya düzeltmiş okuyunca gülüyor insan :D:D
*ipekçi=opelci
*lpg age ayarı= lpg afr ayarı
*senatörler=sensörler
Yahu üstad bu beni öldürüyor yazıyorum yollarken yine düzeltme yapıyor yıldım artık ne yazıyorum neler diyor 😂😂
 
Yahu üstad bu beni öldürüyor yazıyorum yollarken yine düzeltme yapıyor yıldım artık ne yazıyorum neler diyor 😂😂
Otomatik düzeltmeyi devre dışı bırakırsan kurtulursun ancak kaan ustam...😊😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
  • Beğen
Tepkiler: omeroz
Geri
Üst