Astra J 1.4t Dipgaz İvmelenme Sorunu

DesertEagle67

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
16 Kas 2021
Mesajlar
34
Tepki puanı
5
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Bakımları serviste yapılmışsa ki benim ilk bakım servisteydi, 30.000 km bakımını dışarıda kendim liqui moly yağ ile yaptırdım. İvmelenmesinde bariz artış oldu. Tavsiye ederim
Hocam bakımları sürtaş ta yaptırıyorum ilk bakımını 7.500 km de ikinci bakımı 20.000km de yaptırdım.Map,maf,ekzantrik konum sensörlerini temizledim kontak sprey ile bariz daha iyi ivmelenmesi aracın.Tınaztepe rampasında 5. Viteste 110 115 hızlarda gaza bastığım zaman bile süratlanıyor.Bu sensörleri 10 bin km de bir temizlemek yada rutin bakım sonrası temizlemek gerekli sanırım.
 

cyrptoprogrammer

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
12 Eki 2023
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Hocam bakımları sürtaş ta yaptırıyorum ilk bakımını 7.500 km de ikinci bakımı 20.000km de yaptırdım.Map,maf,ekzantrik konum sensörlerini temizledim kontak sprey ile bariz daha iyi ivmelenmesi aracın.Tınaztepe rampasında 5. Viteste 110 115 hızlarda gaza bastığım zaman bile süratlanıyor.Bu sensörleri 10 bin km de bir temizlemek yada rutin bakım sonrası temizlemek gerekli sanırım.
Konuyu hortlatıyorum gibi duruyor fakat sonucu merak ettim. Bilgi verir misiniz ?
2019 modelini kullanıyorum.

Sürekli dizel kullanan ve ilk kez benzinli bir araca binen birisi olarak gazsız kullanmama rağmen çok hantal kalıyor.
İki ustaya gösterdim normal değil biri normal dedi ama bana aşırı yavaş geliyor : )
45.000'de araçta hiçbir sorun olmaz dendi.
Tüm testlerini yaptırdım hiç bir şey çıkmadı.
Bu aracı ivmeli kullanmak için devirli mi kullanmak gerekiyor ?

Teşekkürler.
 

Ersin_35

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
189
Tepki puanı
48
Puanları
11
Siteyi ziyaret et
Nisan gibi yapılan 45.000 km bakımında orjinal bujileri ngk iridyum buji ile değiştirdim. Çok net şekilde ivmelenme de fark oluştu. Araba atikleşti. Daha once bayıldığı yerde şimdi bayilmadan gidiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: cyrptoprogrammer

OKANCAANNN

Başkan
34-İstanbul
Katılım
19 Ağu 2020
Mesajlar
888
Tepki puanı
1,400
Puanları
93
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, 1 senedir Astra j 1.4t 2020 kullanıyorum.Şuanda farkına vardığım yada normal bir durum olup olmadığını merak ettiğim sorun var.Araba devirlenmesi çok ağır ve dipgaz yapınca arabada hiçbir değişiklik olmuyor. 5. Viteste 160 170km/saat yarım gaz ile giderken tam gaz bassam da araçta bir ivmelenme gercekleşmiyor, hız çok yavaş şekilde artıyor.Araçta bir arıza kodu yok daha 27 bin km de.Lpg de yok ,manuel sanzuman.Sanki 140 hp değilde 100 hp gibi performansı var.Boyle bir durumla karşılaşan var mı?
Merhaba dediğiniz çok normal şeyler. 2020 Model sıfır almıştım 2 sene kullandım ortalama 40.000km yaptım.Ben ilk aldığımda pandemi de olduğumuz için rahat rahat basma imkanım oluyordu, izinim olduğu için şehirlerarası yolculuk falan rahat rahat yapıyordum. Araç daha iyi bir ivme istiyorsanız yazılım attırmanız şart, ama burdaki önemli nokta yazılımı yapacak olan firma. Şahsen memnuniyetle YAZILIM ille ilgili bütün performansı vs. herşey bu konuda var. Linke tıklayarak YAZILIM FİRMASI nı öğrenebilirsiniz. Tavsiye ederim, sorunsuz sıkıntısız, kalkışlar özellikle arabanın performansına inanamayacaksınız. Zaten 15 gün bilidğim kadarıyla deneme süresi var memnun kalmasan para iadesi ve yazılımı eski haline getiriyorlar. 2 yıl sorunsuz kullandığımı söylebilirim. Derseniz ki şuanki aracımda var mı ? YOK Şuanki aracım BMW 1.5 140 bg turbo twinport tarzı motor olduğu için zaten fişek gibi o yüzden buna yaptırmadım, zaten genelde çokda önermiyorlar performansı iyi olduğu için bg yüklediğinde aşırı bir bg yüklmesini oluyor.

Ama Opel için çok keyifliydi özellikle son zamanlar çok da uğramıştım ilk sıfır arabam olduğu için çok farklıydı. Çok araç aldım bindim kullandım ama opeli özlüyor insan bazen. Birde keyif konfor işinde gerçekten çoğu markaya göre ideal hem fiyat hem performans hem servis anlamında. Tabi ki yerine zamanına ve özellikle servisin iyiliğine göre değişir.


1700463974338.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip

cyrptoprogrammer

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
12 Eki 2023
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
Nisan gibi yapılan 45.000 km bakımında orjinal bujileri ngk iridyum buji ile değiştirdim. Çok net şekilde ivmelenme de fark oluştu. Araba atikleşti. Daha once bayıldığı yerde şimdi bayilmadan gidiyor
Cevabın için teşekkür ederim. En son gösterdiğim usta bana 55.000 de gel söylediğin bujiler ile değiştirelim demişti. O günü heyecanla bekliyorum.

Merhaba dediğiniz çok normal şeyler. 2020 Model sıfır almıştım 2 sene kullandım ortalama 40.000km yaptım.Ben ilk aldığımda pandemi de olduğumuz için rahat rahat basma imkanım oluyordu, izinim olduğu için şehirlerarası yolculuk falan rahat rahat yapıyordum. Araç daha iyi bir ivme istiyorsanız yazılım attırmanız şart, ama burdaki önemli nokta yazılımı yapacak olan firma. Şahsen memnuniyetle YAZILIM ille ilgili bütün performansı vs. herşey bu konuda var. Linke tıklayarak YAZILIM FİRMASI nı öğrenebilirsiniz. Tavsiye ederim, sorunsuz sıkıntısız, kalkışlar özellikle arabanın performansına inanamayacaksınız. Zaten 15 gün bilidğim kadarıyla deneme süresi var memnun kalmasan para iadesi ve yazılımı eski haline getiriyorlar. 2 yıl sorunsuz kullandığımı söylebilirim. Derseniz ki şuanki aracımda var mı ? YOK Şuanki aracım BMW 1.5 140 bg turbo twinport tarzı motor olduğu için zaten fişek gibi o yüzden buna yaptırmadım, zaten genelde çokda önermiyorlar performansı iyi olduğu için bg yüklediğinde aşırı bir bg yüklmesini oluyor.

Ama Opel için çok keyifliydi özellikle son zamanlar çok da uğramıştım ilk sıfır arabam olduğu için çok farklıydı. Çok araç aldım bindim kullandım ama opeli özlüyor insan bazen. Birde keyif konfor işinde gerçekten çoğu markaya göre ideal hem fiyat hem performans hem servis anlamında. Tabi ki yerine zamanına ve özellikle servisin iyiliğine göre değişir.


Ekli dosyayı görüntüle 30690
Teşekkür ederim fakat buradaki çekincelerim normali dışında yükseltince motor ömrünü kısaltmıyor mu ? Dez avantajları ne olabilir.
 

turbo_j

Kayıtlı Kullanıcı
43-Kütahya
Katılım
1 Mar 2024
Mesajlar
120
Tepki puanı
46
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
1.4 t araçlarda kasıtlı performans düşürme söz konusudur. Piston kırma sorunu nedeniyle 2018 yılından beri servisler bakıma gelen araçlara SPS denilen yazılım güncellemesi yaparak her bakımda müşteri hissetmeyecek şekilde Kademeli olarak Torku kısmaktadır.

Kendi aracım eski sahibinde piston kırma arızası yaşamış. 2019 senesinde blok değişmiş ve yazılımı güncellenmiş. Torku eksperde 169 nm çıkmakta. Muhtemelen 170 nm civarına çekmişler. Bu değeri ise fabrika verisi olan 1850 devrin çok yukarısında 3300 devirlerde verebilmekte.

Fakat beygir gücü tam çıkmakta. 140 HP gücü fabrika verisi olan 4900 devir yerine 6000 devirde elde etmekte. 0-100 km hızlanması tam 10 saniye araç otomatik vites.

Lakin alt devirlerde araç adeta kağnı gibi patinaja asla düşmemekte. 1.2 atmosferik Clio ile aynı diyebilirim.

Yakıt ise çekiş torku olmaması nedeniyle inanılmaz seviyelerde. Şehir içinde sakin sürüş 10 litre. Normal kullanımda 11,5 litre basayım dersen 12,5 litre üzerine çıkamıyor. Çünkü istese de yakabilecek oksijen gelmiyor turbo basıncı düşük.

İşin ilginç tarafı Chip tuning performans yazılımı Race chip cihazı gibi müdahalelere araç tepkisiz. Turbo basıncı 0,4 barı asla aşmıyor. ECU üzerinden bu değer değiştirilememekte.

Orjinal yazılım GM veritabanından kaldırılmış VCİ yapılamamakta. Tek çözüm yolu sağlıklı donör bir A14NET Astra bulup yazılım kopyalamak.

Boşu boşuna turbo'da egzoz manifoldu çatlağı aramayın yada map maf selenoid sensörü değiştirmeyin. Subaplarla kompresyonla bujiyle uğraşıp vakit nakit kaybetmeyin benim gibi.

Sorun Opelin bizzat kendisindedir malesef. LSPİ sorunun çözümü performans kısma olmamalıdır.

Piston kırmayı önleme amaçlı GM Dexos 1 yağ ve Yüksek Oktanlı yakıt tavsiye etmektedir.

Ancak Pandemi sürecinde Alkol krizi yaşanınca Benzin içerisindeki Etanol katkısı %4 oranından %2 seviyesine düşürüldü. Bu nedenle Benzinin Oktan sayısı azaldı hatta 98 Oktanlık Benzin piyasadan silindi.

Ayrıca LSPİ oluşumunun en önemli aşaması karterden gelen Yağ buharının Benzin içerisinde Çözünerek Mazot benzeri bir yakıta dönüşüp aynı Dizel gibi kendiliğinden tutuşmasıdır.

Bujiyi beklemeden henüz sıkıştırma aşamasındayken oluşan ani patlama basınç yükselmesine yol açarak vuruntu yapar ve pistonun en zayıf yeri olan sekman kanallarını kırar.

Burada çözüm Benzin gibi Yağ Çözücü olmayan ve zor tutuşan 105 Oktan değerine sahip LPG'dir.

Piston kıran 1.4 t araçların neredeyse hepsi Benzinlidir. Numunelik LPG'li bir kaç araç vardır onlara da subap Yağlamalı tip LPG takılmıştır.

Yağlamalı denilen saçma sistemin günümüzde artık montajı yapılmamaktadır. Subap uzaması sorunu 1.6 - 1.6 t motora özgüdür. 1.2 - 1.4 ve 1.4 t ünitelerde kronik değildir. Düzgün AFR ayarı ile gönül rahatlığıyla LPG kullanılabilir.

Özetle 1.4 t A14NET araçlar Opel servislerinden uzak durmalıdır.. Çözüm Dexos 1 gen 3 yağ ile sürekli LPG'de kullanmaktır.. Tabi ki Kurumsal bir firmada Performans Yazılımı şarttır..
 
  • Beğen
Tepkiler: Guven
Üst