Astra h motor üst kapak yağ sızıntısı

Umits

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar herkese merhaba,
2009 model Astra h kasa aracım var. Bakım öncesi motor üst kapağında yağ sızıntısı gördüm. Servis conta eskimiş değişmesi lazım dedi yansanayi olmaz orjinal takicaz dediler 200 kusurden fazla işçilikle beraber ödedim değiştiler . Araç işim gereği 4 gün falan yatıyor, bindikce yağına bakıyorum. 1 ay içinde sızıntının tekrardan başladığını gördüm.Servise yine götürdüm tekrardan orjinal conta değiştiler bazen coktalar hatalı olur dediler. Ve değişirken sadece köşe taraflara az slikon sıktılar dedim komple silikon çeksek daha garanti olmazmi ? Gerek yok dedi usta. Aradan 1 hafta geçmedi yine sızıntı başladi. . Motordan aşağı damlamaya başladı hatta, ve yanık yağ kokusu geliyor içeri. Tekrar götürdüm busefer üst kapak değişecek dediler. Tahmini 1000 TL masrafı var dediler.
Bu olaylardan oncce bakim yapılırken Castrol yağdan mobil 1 e geçmiştim sonrasında belli süre sonra sızıntı oldu ama alakası yoktur diye düşünüyorum. Eski ustami aradım üst kapağı değişmeye gerek yok yarın getir silikon çeker hallederiz dedi.
Başına böyle bir olay gelen varmı ?
Yada bilgisini önerisini paylaşacak biri varsa çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim. yag sızdıran kısmı resimde isaretledim
IMG_20200705_212224.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20200705_212224.jpg
    IMG_20200705_212224.jpg
    44.4 KB · Görüntüleme: 27

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Benim basima geldi buna benzer birsey
Corsa d kullaniyorum, benden onceki sahibi 10w40 yag kullaniyormus haliyle ben araci aldiktan sonra arabada 5w30 kullanilmasi gerektigini ogrendim, yag viskozitesi inceldigi icin dogal olatak kulbutor kapagindan yag sizintisi oldu, benimde elim yatkin oldugu icin internetten kulbutor kapak contasi aldim victor reinz marka idi, sirasiyla akunun kutup basini cikardim, atesme bobin kapagini cikardim atesleme bobinini soktum, tabi bunlari yaparken motor soguk olmali, kulbutor kapagini tutan e10 yada e8 saplamalari soktum kapagi hafifce salladim ve cikardim birde ne goreyim adamlar hem sivi conta sikmislar hem kulbutor kapak contasi var, sonra kapak contasini kontrol ettim ozelligini yitirmis, sivi contayi maket bicagi ile silindir kapagini cizmeden ve motora sivi conta kalintisi dusurmeden temizledim, sonra kulbultor kapagini balata spreyi ile temizledim, ve kapak contasinin takilacagi kanallarda hasar olup olmadigini kontrol ettim, neyseki kapak hasarsizdi, contayi yerine taktiktan sonra kulbutor kapagini yerine taktim, silindir kapagi sikar gibi bastan ortadan baslayip saplamalari caprazlayarak bor duzende sıktım ve diger atesleme bobini ve kapaklari yerine taktiktan sonra marsa bastim, motor isindiktan sonra tekrar elimle kacak olup olmadigina baktim kacak kesilmisti ortalama 10 bin km oldu henuz kacak yok, bu kaucuk esasli contalar bir zaman sonra ozelligini yitirdigi icin sizdirmasi normal, eliniz yatkinsa sizde yapabilirsiniz

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,475
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Kapağı söktür üstad orj. Conta var ise hem kapak kısmını hem külbütör kapağı kısmını contanın oturduğu gerileri iyice temizle ama bir göz bile kalmasın sonrasında triger olan kısmı oval dır o kısımlara çok ama çok ince hem üst kapağa hem külbütör kapağına wurth sıvı conta sür çok ince ama çünkü çok sürer ise mutlak motora girer yağ kanallarini tıkar mutlak olur ama hu çok az bu şekilde destekle ve cıvataları 8nm torkla sık kapat dene gelmemesi lazım temizlik güzel olduysa genelde 1.4 astra j ler 1.4 motorlar da bu kenarlardan sızar buda 40 50 binde bir külbütör kapağı contası değişir 1.4 lerde eskiyor
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Umits

Umits

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Benim basima geldi buna benzer birsey
Corsa d kullaniyorum, benden onceki sahibi 10w40 yag kullaniyormus haliyle ben araci aldiktan sonra arabada 5w30 kullanilmasi gerektigini ogrendim, yag viskozitesi inceldigi icin dogal olatak kulbutor kapagindan yag sizintisi oldu, benimde elim yatkin oldugu icin internetten kulbutor kapak contasi aldim victor reinz marka idi, sirasiyla akunun kutup basini cikardim, atesme bobin kapagini cikardim atesleme bobinini soktum, tabi bunlari yaparken motor soguk olmali, kulbutor kapagini tutan e10 yada e8 saplamalari soktum kapagi hafifce salladim ve cikardim birde ne goreyim adamlar hem sivi conta sikmislar hem kulbutor kapak contasi var, sonra kapak contasini kontrol ettim ozelligini yitirmis, sivi contayi maket bicagi ile silindir kapagini cizmeden ve motora sivi conta kalintisi dusurmeden temizledim, sonra kulbultor kapagini balata spreyi ile temizledim, ve kapak contasinin takilacagi kanallarda hasar olup olmadigini kontrol ettim, neyseki kapak hasarsizdi, contayi yerine taktiktan sonra kulbutor kapagini yerine taktim, silindir kapagi sikar gibi bastan ortadan baslayip saplamalari caprazlayarak bor duzende sıktım ve diger atesleme bobini ve kapaklari yerine taktiktan sonra marsa bastim, motor isindiktan sonra tekrar elimle kacak olup olmadigina baktim kacak kesilmisti ortalama 10 bin km oldu henuz kacak yok, bu kaucuk esasli contalar bir zaman sonra ozelligini yitirdigi icin sizdirmasi normal, eliniz yatkinsa sizde yapabilirsiniz

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çok teşekkür ederim üstat bugün goturecem servise dediğin gibi güzelce temizletip kontrol ettiricem
 

Umits

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Kapağı söktür üstad orj. Conta var ise hem kapak kısmını hem külbütör kapağı kısmını contanın oturduğu gerileri iyice temizle ama bir göz bile kalmasın sonrasında triger olan kısmı oval dır o kısımlara çok ama çok ince hem üst kapağa hem külbütör kapağına wurth sıvı conta sür çok ince ama çünkü çok sürer ise mutlak motora girer yağ kanallarini tıkar mutlak olur ama hu çok az bu şekilde destekle ve cıvataları 25 torkla sık kapat dene gelmemesi lazım temizlik güzel olduysa genelde 1.4 astra j ler 1.4 motorlar da bu kenarlardan sızar buda 40 50 binde bir külbütör kapağı contası değişir 1.4 lerde eskiyor
Çok teşekkür ederim bilgi için zaman ayırıp yazdiniz.
 

Alixxx

Kayıtlı Kullanıcı
20-Denizli
Katılım
27 Tem 2014
Mesajlar
121
Tepki puanı
47
Puanları
28
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Kaç torkla sıkılıyor bileniniz var mı acaba


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

zamorano007

Kayıtlı Kullanıcı
10-Balıkesir
Katılım
21 May 2019
Mesajlar
169
Tepki puanı
64
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
Kaan usta yazmis 25 torkla sıkılıyor diye

SM-M315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Alixxx

Kayıtlı Kullanıcı
20-Denizli
Katılım
27 Tem 2014
Mesajlar
121
Tepki puanı
47
Puanları
28
Yaş
39
Siteyi ziyaret et

Umits

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Tem 2020
Mesajlar
7
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bugün başka servisteki usta GM marka contayi yeniledi ve silikonu sıkarak kapağı kapattı 2 saat kurumasını bekledik motoruda güzelce temizledi ama sanki tekrarlicak gibi geliyor bana içime çok sinmedi. Bindikce bakicam sorun dewam edicekmi valla araçtan soğumaya başladım daha 100 bin km de tertemiz aracım :( IMG_20200706_134705.jpg
 
Üst