astra h cdt easytronic den neden bukadar soğutuyorlar??

phdserkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2010
Mesajlar
132
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim şanzıman için yeni yazılım vardı, serviste yüklendi ancak pek bi değişiklik göremedim.. aracın kılavuzunda öyle yazıyordur, doğrudur ancak ağırlığı şanzımana değil el frenine bindirmeni tavsiye ederim.. yani araç önce el freniyle kendini tutsun, ondan sonra viteste bırak.. yükü şanzıman robotuna bindirmek pek sağlıklı değil..

İyice soğuk bakmaya başladım yazılım güncellemesine. En iyisi olduğu gibi bırakmak...

El frenine bindirip öyle stop etmek açıkcası çok dikkat ettiğim birşey değildi. Bundan sonra daha dikkatli davranacağım.:) Öneriler için teşekkürler...

Diğer mesajlara bakınca easytronic şanzımana herkesin mesafeli durduğunu ama kullananların -mratoz arkadaşımız dışında- asgari memnun olduğunu görüyoruz. 2. el alınınca özellikle dikkat edilmesi gereken ve aslında kapalı kutu olan bir şanzıman türü. Yani işimiz biraz şansa kalmış. Ben arabamı almadan önce birkaç tane 2. el easy kullanmıştım, hissiyat olarak en az yıpranma ve sarsıntı şimdiki arabamda olmuştu. Tabi bu F kodu görmeyeceğim anlamına gelmiyor. Her an yolda kalabileceğimi bilerek hem otomatiğin, hem de yakıt tasarrufunun keyfini sürüyorum. Bakımları düzenli olarak yaptırıyorum. Yine de her ne olursa olsun kaskoya devam...;)
 

alpero

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
oguz.biz
Merhaba,

Henüz yeni easytronic şanzıman kullanmaya başladım. Genel olarak memnunum. Vites geçişleri benim manuel vitesle kullanmamdan daha hızlı ve temiz/sarsıntısızdı.

Genellikle aracı düşük devirli kullanıyor ki yakıt ekonomisi nedeniyle işime de geliyor. Bu nedenle bazen tam yeni vites büyütmüşken acil hızlanmak gerekip gaza fazla bastığımızda tekrar vites küçültmek istemesi zaman kaybına neden olabiliyor, ya da biraz hantal kalabiliyor.

Ya da yokuşlarda fazla hızlanırsanız 3000 devirden sonra vites büyütüp, biraz sonra yokuş biraz daha dikleşecek olursa 1'e düşürmesi gerekebiliyor. Ancak bunlar triptronik ya da otomatik tüm şanzımanlarda olur, çünkü adamın gözü yok ki 50 m ileride yokuşun dikleştiğini görsün vites büyütmesin. :) Bu nedenle dik yokuşlarda genellikle vitesi manuele çekip 1 veya 2 hangi vitesse artık ona uygun hızda sabit bir şekilde tırmanıyorum. Otomatik vitesli olmayan arabalarda da öyle yapmıyor muyuz?

Sonuç olarak easytronic şanzımandan memnun kaldım, beklediğimden de iyi çıktı.
 

faruko

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Nis 2011
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Alper Bey,


Ben de 2 günlük astra 1.3 cdti easyt. kullanıcısıyım. Daha çok yeni ama şöyle bir sorun yaşıyorum : Araç çok hızlı bir şekilde vites yükselterek daha 70 km hızda 6.vitese kadar çıkyor. Bu durum performans düşüklüğüne yol açıyor. Bu durum normal midir? Bunu aşmanın yolu var mıdır?


Merhaba,

Henüz yeni easytronic şanzıman kullanmaya başladım. Genel olarak memnunum. Vites geçişleri benim manuel vitesle kullanmamdan daha hızlı ve temiz/sarsıntısızdı.

Genellikle aracı düşük devirli kullanıyor ki yakıt ekonomisi nedeniyle işime de geliyor. Bu nedenle bazen tam yeni vites büyütmüşken acil hızlanmak gerekip gaza fazla bastığımızda tekrar vites küçültmek istemesi zaman kaybına neden olabiliyor, ya da biraz hantal kalabiliyor.

Ya da yokuşlarda fazla hızlanırsanız 3000 devirden sonra vites büyütüp, biraz sonra yokuş biraz daha dikleşecek olursa 1'e düşürmesi gerekebiliyor. Ancak bunlar triptronik ya da otomatik tüm şanzımanlarda olur, çünkü adamın gözü yok ki 50 m ileride yokuşun dikleştiğini görsün vites büyütmesin. :) Bu nedenle dik yokuşlarda genellikle vitesi manuele çekip 1 veya 2 hangi vitesse artık ona uygun hızda sabit bir şekilde tırmanıyorum. Otomatik vitesli olmayan arabalarda da öyle yapmıyor muyuz?

Sonuç olarak easytronic şanzımandan memnun kaldım, beklediğimden de iyi çıktı.
 

schumici

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2011
Mesajlar
650
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba Alper Bey,


Ben de 2 günlük astra 1.3 cdti easyt. kullanıcısıyım. Daha çok yeni ama şöyle bir sorun yaşıyorum : Araç çok hızlı bir şekilde vites yükselterek daha 70 km hızda 6.vitese kadar çıkyor. Bu durum performans düşüklüğüne yol açıyor. Bu durum normal midir? Bunu aşmanın yolu var mıdır?
bu şanzımanın araca minimum yakıt sarfiyatı harcatması için otomatik ve hızlıca gerçekleşen bişey. birazda gaza basmanızla orantılı. gaza az yüklenirseniz, yani sakin bir kullanım gerçekleştirirseniz şanzıman ona göre yüksek vites düşük devir moduna geçiyor. ama ivmelenmek istiyorsanız, yani gaza yüklenerek ilerliyorsanız yüksek devirlere (hatta redline'a) çıkarak vites değiştiriyor aracın beyni.
 

OLcaytug

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
267
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sana verebileceğim en iyi ve en güzel fikir benim fikrimce. 2006 üstü vectra 1.9 cdti dır.
ayrıca bu şanzımanlarda hata olduğunu daha hiç duymadım. performansı ve gücüde cabası.
 

alpero

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2011
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
oguz.biz
Selam,
Merhaba Alper Bey,
Ben de 2 günlük astra 1.3 cdti easyt. kullanıcısıyım. Daha çok yeni ama şöyle bir sorun yaşıyorum : Araç çok hızlı bir şekilde vites yükselterek daha 70 km hızda 6.vitese kadar çıkyor. Bu durum performans düşüklüğüne yol açıyor. Bu durum normal midir? Bunu aşmanın yolu var mıdır?
Öncelikle 6. vitese benimki 70 değil 80-90 arası geçiyor. Şanzıman düz yolda ve gaza yüklenilmediğinde 2200 devir civarında vites yükseltiyor.

Bence aracınızın şanzıman konusunda eleştirilebilecek tek noktası 1. vitesin aralığının küçük olması olabilir. Sonraki vitesler bana gayet normal geldi.
 
Üst