Astra H Easytronic Vites Geçişleri Hk.

Ulubatli81

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba,

Aracım 2012 astra h dizel easytronic. km: 159.000 yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. vites geçişleri dışında bir memnuniyetsizliğim yok. Vites geçişlerinde özellikle düşük viteslerde vurma yapıyor. Aracımı bostancı EA opel özel servisine gösterdim. Baskı balata ve volanttan olabileceğini söylediler ancak araç km'den dolayı ben debriyaj setinin değiştiğini düşünüyorum. Bu kusuru yaşayan arkadaşlar yaklaşık onarım bedelini ve benzer problem yaşamışlarsa paylaşırsa çok sevinirim. Ayrıca yakıt konusunda km'den dolayı enjektör pompa bakımı yapırmalı mıyım? Söylemiş olduğum servisi önerir misiniz? veya anadolu yakasında önerebileceğiniz iyi bir opel özel servisi var mıdır? Verceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
 

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
anadolu yakasında teknik opel savaş usta var.

şanzıman yağı hiç değişmiş mi aracın, en az 60 binde mümkünse daha kısa periyotlarda değiştirin. ayrıca vites geçiş anını hissedip geçiş anında ayağınızı gazdan çekmeniz şanzıman sağlığına katkı sağlayacaktır. neticede bunlar otomatikleştirilmiş manuel
 

Burki

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Nis 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Akünün altinda kucuk bir hazne var. Bu hazne sanziman hidroligi. Zamanla kirlenme ve azalma yapiyor. Kitapcikta muhtemelen dot4 hidrolik tavsiye ediyorlardir siz yinede bakin. Bu hidroligi yenilerseniz arabada cok sey degisecek.
Arkadaşlar Merhaba,

Aracım 2012 astra h dizel easytronic. km: 159.000 yaklaşık 8 aydır kullanıyorum. vites geçişleri dışında bir memnuniyetsizliğim yok. Vites geçişlerinde özellikle düşük viteslerde vurma yapıyor. Aracımı bostancı EA opel özel servisine gösterdim. Baskı balata ve volanttan olabileceğini söylediler ancak araç km'den dolayı ben debriyaj setinin değiştiğini düşünüyorum. Bu kusuru yaşayan arkadaşlar yaklaşık onarım bedelini ve benzer problem yaşamışlarsa paylaşırsa çok sevinirim. Ayrıca yakıt konusunda km'den dolayı enjektör pompa bakımı yapırmalı mıyım? Söylemiş olduğum servisi önerir misiniz? veya anadolu yakasında önerebileceğiniz iyi bir opel özel servisi var mıdır? Verceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
 

ikra71

VIP Üye
18-Çankırı
Katılım
17 Ara 2017
Mesajlar
324
Tepki puanı
175
Puanları
43
Siteyi ziyaret et
Ben daha önce sizin aracınızdan kullandım. Aracınızın şanzımanı normal araçlar ile aynı. Tek fark vites geçişlerini sizin yerinize bir robot gerçekleştiriyor. O araçlarda baskı balata değişimi sonrası bahsettiğimiz robot için kalibrasyon ayarı yapılır. Bu ayarı da öyle ben ustayım diyen herkes yapamaz. Size tavsiyem bu konu ile ilgili olarak doğrudan yetkili servise müracaat etmeniz. Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: tuleybihayat

tuleybihayat

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
5 Kas 2017
Mesajlar
1,723
Tepki puanı
286
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ben daha önce sizin aracınızdan kullandım. Aracınızın şanzımanı normal araçlar ile aynı. Tek fark vites geçişlerini sizin yerinize bir robot gerçekleştiriyor. O araçlarda baskı balata değişimi sonrası bahsettiğimiz robot için kalibrasyon ayarı yapılır. Bu ayarı da öyle ben ustayım diyen herkes yapamaz. Size tavsiyem bu konu ile ilgili olarak doğrudan yetkili servise müracaat etmeniz. Kolay gelsin.
Katılıyorum [emoji106]

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

birinsanoglu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2018
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba
Aracım Opel Astra 2011 Model 1.3 Easytronic Dizel H Kasa 116.000 km

Daha önce vites geçişleri sıkıntılı olduğu için kalibrasyon yaptırmıştım büyük oranda düzelmişti

Ancak şimdi Baskı balata iyice bitti sıyırmaya başladı bende Gebze de yetkili servise götürdüm

Dolar kurunun yükselmesini bahane ederek aşağıdaki fiyatları verdiler;

Baskı balata değişimi (işçiliği,şanzıman yağı değişimi vs içinde) 1650 tl
Volant dişlisi 1400 tl
10.000 km bakımları
V kayışı değişimi vs toplam 4100 TL dedi bende Arabayı satmaya karar verdim :)

Baskı balatayı İstanbul da Bostancı veya Kartal taraflarında bu araçların ustaları varmış daha uygun fiyata yapabilecek güvenebileceğim bir yer varmıdır ?

Volant dişlisinin durumu açılınca belli oluyormuş herhalde torna yapılarak da kurtarılabiliyormuş. ama servis yapmıyormuş anladığım kadarı ile

birde baskı balata yapıldıktan sonra kalibrasyonu yapılması gerekiyormuş usta kalibrasyonu yapabilir mi yada baskı balatayı ustaya yaptırdıktan sonra kalibrasyonu servise yaptrabilirmiyim ?


Yardımcı olabilecek varsa çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim
 

Özden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Oncelikle Merhaba,

2004 model 1.6 benzinli easytronic sanzimanli hb bir astram var.
Sanziman komuru yeni degisti. Vites gecisleri ciddi anlamda iyilesti.
Sormak istedigim bu easytronic viteslerde aracin deviri geldiginde atmazsa manuel olarak atmamiz sanzimana zarar verir mi?
Youtube'da izledigim bir videoda eger kendin attirsan manuel gibi kullanirsan aractan daha iyi performans alirsin diyordu.
Ki bende ozellikle kirmizi isiklardaysam ve en ondeysem kesinlikle vites gecislerini kendim yapiyorum yoksa arkadan surekli selektor yiyorum.
Bu sekilde olursa seri bir sekilde hizlanip ilerleyebiliyorum.
Ancak sorup sorusturdugumda bu sekilde vitesi kendim attirirsam sanzimana zarar verirmişim.
Simdi ben bu easytronic vitesi nasil kullanayim Allah askina bir anlatin bana.
Tam otomatikmis gibo hic vitesi ellemeden mi?
Yoksa suanda deviri yukselip atmazsa kendimin attigi gibi mi?
Normalde de cogu zaman A1'den A2'ye yuksek devirlerde motoru otturerek geciyor.
Bende 3bin devire cikmasini istemedigim icin kendim attirip tekrar auto moduna donuyordum.
Ben simdi dogru mu yapiyorum yoksa yanlisin tam ortasinda miyim?
 

Hasip

Yönetici
Genel Başkan
03-Afyonkarahisar
Katılım
16 May 2015
Mesajlar
8,935
Tepki puanı
6,148
Puanları
113
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
Ben zaten şu olayı anlamıyorum, ışıklarda neden herkes uçarak kalkıyor. Benimde aracım otomatik malesef ışıklarda yüksek devirle kalkmak zorunda kalıyorum. Otomatik konusunda bence kurcalamayın herşey otomatik olarak halledilsin.
 

Selçuk1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2018
Mesajlar
56
Tepki puanı
11
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2010 öncesi easytronik araçlarda anlatıldığı gibi bazı sorunlar mevcut ve manuel vites değiştirmek ciddi zararlar veriyor diye biliyorum, eski bir Opel Assistance yöneticisi olarak ustalarla sohbetimizde edindiğim bilgilere dayanarak bunu söyleyebilirim.

2010 sonrası araçlarda manuel kullanımda çıkan sorunların aşıldığını biliyorum o yüzden bende easytronik bir araç aldım.

Hatta dur kalk trafikte manuel kullanmak, durunca boşa almak vb. uygulamalar şanzımanın ve balatanın ömrünü uzatıyor. Akan trafikte ise tamamen otomatik modda kullanılmalı bana göre.
Buna ek olarak araç vites değiştirmek üzereyken ayağınızı gazdan hafifçe çekip vites değiştirmesine izin verdiğinizde çokta konforlu bir sürüş sağlıyor.

2. viteste çıkabilinecek bir yokuşu ısrarla 1. vitese atmak istemesi, kalkışta çok seri olmaması, 1 den 2 ye geçişte gaz kesmezseniz sarsıntılı geçiş gibi sorunlar hepsinde var. Mümkün olduğunca uyum sağlamaya çalışmak en iyisi.
 

Özden

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
113
Tepki puanı
22
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben zaten şu olayı anlamıyorum, ışıklarda neden herkes uçarak kalkıyor. Benimde aracım otomatik malesef ışıklarda yüksek devirle kalkmak zorunda kalıyorum. Otomatik konusunda bence kurcalamayın herşey otomatik olarak halledilsin.

Valla bende anlamiyorum yahu.
Hatta bir sefer hem kirmizi isiklarda en onde hem de yokus yukari gidiyorum.
Delirtti beni selektorle. Saga kacamiyorum sagda arabalar var. Artik sport tusuna bastim. 5 bin deviri gecirtti bana. Yok boyle birsey.
Tabi ben uctum bu arada gecemedi de.
Ne gereksiz davranislar ve strese sokma olaylari yasiyorum. Ya da sirf kadin sofor diye yapildigini dusunuyorum.
Tuhaf.
 
Üst