Astra G Sirkülasyon Klapesi Tamiri

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
195
Yaş
30

Selamlar Herkese

2004 Model Astra G aracımdan yaklaşık 1 ay kadar önce başlayan torpido içinden gelen garip sesler üzerine torpidoyu açtım,birçok astra kullanıcısı gibi seneler sonra da olsa bu kronik arızaya bende katıldım,internette bu parçanın sıfırı 105 TL + işçilik olarakta 50 TL den aşağıya bu işlemi yapan olmaz diye düşünüyorum,ben klapeyi söküp tersine çevirdim şimdilik sorunsuz çalışıyor ne kadar daha götürür bilemiyorum,başına gelen ve nasıl söküleceğini bilmeyenlere yardımcı olması açısından fotoğraflarla göstermeye çalışacağım umarım işine yarar.

Önce torpidomuzu sökerek işe başlıyoruz.

Torpidoyu 6 adet ismini bilmiyorum ama 5 gen şeklinde vida tutuyor.Düz veya yıldız uçlu tornavida ile denemeyin vidalar yalama olur.


Vidaları söktükten sonra torpidomuzu çekerek dışarı alıyoruz.aydınlatmanın soketini çıkarıp alın.

Motor zaten direk karşınıza çıkacak,üstte sağ ve soldaki iki vidayı sökün sonra fan kazanının ortasında ve sağ sol iki dip tarafında birer vida daha bulunuyor onlarıda sökün,demir kelepçeyide sökün.


Sonra kaputu açıp önündeki fitili kaldırıyoruz.

Fitilin hemen altındaki plastiğide kaldırıp altındaki havalandırma ızgarasına ulaşıyoruz.Onun da vidalarını sökelim



Kapağı söktükten sonra klapeyi tutan 3.vidaya erişiyoruz onu da sökelim.


Tekrar içeri geçelim.Klapemiz artık boşta fanı tutan vidaları da sökerseniz fan kazanı esneyecek kadar aşağı yukarı gider böylece klapeyi alabilmeniz için yeterli alanı kazanmış olursunuz.


Klapeyi tamir ederken fotoğraflamayı unuttuğum için kusura bakmayın fakat çok uğraşmak istemediğim için klapeyi kırık olan yerini kapağı ters çevirip diğer tarafa geçirdim,burada yapmanız gereken motorun kapağa geçen yerinde ufak bir çentik var kapağın diğer ucunda bu çentik olmadığı için oraya kendiniz ufak bir oyuk açın,klape motorunu söktüğünüzde zaten hemen görürsünüz mümkün olduğunca motorun klapeye giren ucunu kapağa sıkıştığından emin olun.Fotoğraf çekmediğim için en azından paintte durumu anlatayım dedim :D



İşlem bukadar,benim burada yaptığım şey belki çok uzun süre dayanmayabilir çünkü sıfır kapakta taksanız motora sürekli elektrik geliyor onuda kıracak zamanla,henüz tam çözüm bulamadım motora giden elektriği düşürmek istiyorum elektrikçi arkadaşlardan yardım bekliyorum direnç filan pek sorunu çözmüyor,şimdilik kapak sorunsuz çalışıyor işlem tamam torpidomuzu kapatabiliriz :)


Motorun voltajını düşürecek bir devre arıyorum,veya kullanılabilirse elimde 12v zaman devresi var,fakat devrenin çalışması için butonuna basılması gerekiyor,butona basıldıktan sonra ayarlanan süre sonunda röleyi bırakıyor,bunu nasıl yapsam da motora entegre etsem

Yapacak arkadaşlara kolay gelsin
 
Son düzenleme:

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,663
Yaş
35
Onun devresini yaptık ta şemasi kayboldu her düğmeye basıldıginda + - ye donüyor düğmeye tekrar basıldığında - + dönüyor benim motor U yandı 75tl cıvarinda sırkılasyon motorunu aldım devreyide bağladım ömurluk oldu :)


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,663
Yaş
35
a.s cengız abı sagol valla arkadaşlar yararlanır artık :)
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
195
Yaş
30
ticarii bir devre değilse ve ufak tefek lehim yapan insanların yapabileceği bir devre ise şemasını paylaşırsanız çok makbule geçer,videodaki devre çok kapsamlı birşeye benzemiyor gibi
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,635
Yaş
45
Emeklerinize sağlık arkadaşlar çok süper anlatımlar olmuş.
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,663
Yaş
35
ticarii bir devre değilse ve ufak tefek lehim yapan insanların yapabileceği bir devre ise şemasını paylaşırsanız çok makbule geçer,videodaki devre çok kapsamlı birşeye benzemiyor gibi
evet dostum dısarda yaptırdım 35 45 tl ne para verdım cengız abıyle paylaştım aradan zaman gectı devre sema kayboldu olsa verırdım valla :(
 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
195
Yaş
30
evet dostum dısarda yaptırdım 35 45 tl ne para verdım cengız abıyle paylaştım aradan zaman gectı devre sema kayboldu olsa verırdım valla :(

Abi ilginçtir ki devredeki eleman sayısı oldukça az yanlış görmüyorsam iki adet röle ve iki kondansatör var gibi görünürde,okadar maliyeti olmaması lazım tabii başka elemanlar varsa bilemiyorum
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,663
Yaş
35
Kafa ısteyen bir iş mokia Cengiz abiye sorabilirsiniz şaşirmiştı ilk basta ama bilgi paylaşmi yapmiştik sagolsun Emeği geçenlere abi halletti 35 tl gözüme bile batmadi o an kardeşim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,663
Yaş
35
Devrenin resımlerini bulursam paylaşacam kardeşim ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ZIPKINCI

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
49
Yaş
38
anlatım çok güzel fakat çok zahmetli olmuş fan motorunu sökmesenizde olurdu sadece üst tarafı sökmek yeterli oluyor.klape kapağı yarım yuvarlak olduğu için rahat çıkyor sökmedende rahat hallediliyor.emeğinize sağlık
 

onurcom60

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
115
Benim aracımdaki sirkülasyon klapesi ve motor sağlam.
Sağlam kalması için de motorun çalışma süresinin kısaltılması gerekiyordu.
Yapılan devrelere alternatif olarak aşağıdaki devreyi tasarladım.
Bu devre ile motor sadece 5-6 sn çalışıp sonra duracak. Evde test ettim. Sıkıntı yok ama bir de araçta test edeceğim.
Sonucu paylaşırım.

 

BassBoost

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Şub 2011
Mesajlar
195
Yaş
30
Benim aracımdaki sirkülasyon klapesi ve motor sağlam.
Sağlam kalması için de motorun çalışma süresinin kısaltılması gerekiyordu.
Yapılan devrelere alternatif olarak aşağıdaki devreyi tasarladım.
Bu devre ile motor sadece 5-6 sn çalışıp sonra duracak. Evde test ettim. Sıkıntı yok ama bir de araçta test edeceğim.
Sonucu paylaşırım.

http://hizliresim.com/66YkBk
Umarım sağlıklı çalışır,şimdiye kadar bir sorun yaşamasam da yapıp kullanabilirim.
 

onurcom60

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
115
Araçta tam istediğim sonucu alamadım. Bir kere çalışıyor fakat ikinci sefer çalışmıyor. Bir revizyon yapmam gerekiyor sanırım.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
bende o klepeyi 3-4 defa söküp çeşitli işlemler yaptım fakat bikac haftadan fazla dayanmadi .her uygulamadan sonra bikac hafta kullanabildim. en sonunda klepeyi komple tornada yapayım da kırılmasın dedim. yapacak tornaci da buldum ama bir dükkanda fiyatı nedir diye öğrenmek için sorarken sadece klepenin 30 tl ye satıldığını öğrenip yeni klepeyi aldım taktım. klepenin krilmasinin sebebini plastik yorgunluğu. sıcak soğuk derken sertleşen plastik motorun gücü ile hemen kırılıyor. bir ara mühendis arkadaşa devre yaptırmayı da düşündüm ama kapak her zaman aynı saniyede kapanmadigi için vazgeçtim. örneğin fan 4. kademede iken 4 saniyede kapanan kapak fan 1. devredeyken hava akışı olmadığından rahatça 2-3 saniyede kapanıyor. 4-5 saniye ayarlı bir devre yapıp bağlasan bile 2-3 saniyede kapattığı zaman yine kıracak. benim aracım 2006 model ama devamlı dışarıda durdigindan, garaj yüzü görmediğinden ne yapsam eski parça randıman vermedi. yeni kapak, sıfır plastik bikac sene idare eder sanırım. çok uğraşmaya gerek yok 30 tl ye yeni klepeyi alın rahat rahat kullanın
 

onurcom60

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
115
Haklı olabilirsin. Bu kadar uğraşa değmez aslında. Ama o kadar uğraştıktan sonra yapmak istiyorum. :)

bende o klepeyi 3-4 defa söküp çeşitli işlemler yaptım fakat bikac haftadan fazla dayanmadi .her uygulamadan sonra bikac hafta kullanabildim. en sonunda klepeyi komple tornada yapayım da kırılmasın dedim. yapacak tornaci da buldum ama bir dükkanda fiyatı nedir diye öğrenmek için sorarken sadece klepenin 30 tl ye satıldığını öğrenip yeni klepeyi aldım taktım. klepenin krilmasinin sebebini plastik yorgunluğu. sıcak soğuk derken sertleşen plastik motorun gücü ile hemen kırılıyor. bir ara mühendis arkadaşa devre yaptırmayı da düşündüm ama kapak her zaman aynı saniyede kapanmadigi için vazgeçtim. örneğin fan 4. kademede iken 4 saniyede kapanan kapak fan 1. devredeyken hava akışı olmadığından rahatça 2-3 saniyede kapanıyor. 4-5 saniye ayarlı bir devre yapıp bağlasan bile 2-3 saniyede kapattığı zaman yine kıracak. benim aracım 2006 model ama devamlı dışarıda durdigindan, garaj yüzü görmediğinden ne yapsam eski parça randıman vermedi. yeni kapak, sıfır plastik bikac sene idare eder sanırım. çok uğraşmaya gerek yok 30 tl ye yeni klepeyi alın rahat rahat kullanın
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,663
Yaş
35
bendeki devrenın resımlerı budur arkadaşlar her düğmeye basışta +- yer degısıtırıyor elektronıkcı abımız yaptı 2,3 sene olmuştur
























 

onurcom60

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
115
Paylaşım için teşekkürler. Yapmaya çalışacağım ama fotodan anlaşılması çok zor.
 
Son düzenleme:

onurcom60

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
115
Hocam devrenin resimlerini değilde şemasını çizseniz de paylaşsanız daha güzel olacak zahmet olmazsa. :)

bendeki devrenın resımlerı budur arkadaşlar her düğmeye basışta +- yer degısıtırıyor elektronıkcı abımız yaptı 2,3 sene olmuştur
 

BURAK53

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
15,663
Yaş
35
mokıa nıcklı cengız abıden şeması olması lazım ondan alabılırsınız şema cızıcek kadar vaktım yok kusura bakmayın ..
 
Üst