Astra G Röle Sigorta Bilgisi

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar, dün birden bire "otomatik zamanlı silecek + geri vites lambası ve sensörü + arka sis lambası + sağ/sol sinyal" aynı anda çalışmamaya başladı, aracın başka tüm elektronik aksamı sorunsuz görünüyor.

*Dörtlüler yanıyor yani sinyallerin lamba aksamında bir sorun yok ama sağ yada sol sinyal kolunu çevirdiğimde sinyaller çalışmıyor.

*Silecekler su püskürtüyor ancak silme moduna otomatik geçmiyor, ama 2. sürekli silme seviyesine getirince onlar da çalışıyor.

*Araç geri vitese geçiyor, sorunsuz çalışıyor, ancak geri vites lambası ve ona bağlı olan arka park sensörü çalışmıyor.

Şüphelerim bir role veya sigorta sorunu olduğu yönünde ancak sigorta-röle tablosunda bu zinciri tek seferde etkileyecek bir sigorta yada röle tanımı bulamadım.

Yardımlarınızı rica ediyorum, teşekkürler.
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar servise gittim sonuçları paylaşmak istedim.

Olay sigorta ya da röle kaynaklı basit birşey değilmiş. Geri park sensörü bozulmuş, sanırım o da şase yaptırdı, araç içerisinde zaman bazlı elektronik aksamları çalıştıran multi timer-zamanlayıcı modülde arıza oluşmuş. Beyin tamiri yapan iyi bir elektronikçiye götürdüm, güzelce tamir edip takıldı, park sensörü iptal edildi, şu an herşey düzeldi, park sensörü takacak arkadaşlar mutlaka kaliteli ürün ve iyi işçilik tercih etsinler derim. multi timer - zamanlayıcı şu:

0b96c-9136113.3_astra_g__vectra_b_multitimer_fuse_box_control_unit.jpg
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Aracın tüm donanımını kontrol eden o zımbırtı gerçekten çok önemli. Eski Astra G aracımda benim de başıma gelmişti. Tavan lambası bağlantılarında bir terslik vardı. Kapıları da başka bir iş için 1 saat kadar açık tutunca bu cihazın içindeki kondansatörü patlatıp transistörü yakmıştım. Aynı değerde olanlarından bulup kendim değiştirmiştim. Kutusunu bile açması zor birşey. 4 sene önce serviste 250 liraydı.
Açtığım konu:
http://www.opelim.net/forums/self-servis/98114-multitimer-coklu-zamanlayici-arizasi.html
(Sol altta köprü attığım bağlantı var. Kutuyu açmak için üstteki röle lehimlerinin tümü de mecburen sökülüyor. İş bitimi tekrar lehimleniyor.)
DSC_0006_zpscb612d46.jpg
 

AstraGTwinport

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Nis 2011
Mesajlar
84
Tepki puanı
7
Puanları
8
Siteyi ziyaret et
Üstad açıkçası elektronik konusunda uzman biri değilseniz kendiniz içini açıp arızayı bulup tamir edebileceğiniz bir yapıda değil, araç ve lpg beyinleri tamir eden iyi bir ustaya götürdüm, kondansatör-transistör değişikliği yapıp yapmadığını göremedim ama baya uğraşıldı hatalı devreyi bulmak için, 2 saat sonra falan yerine takıldı. zaman bazlı herşey yine çalıştı ama geri vites lambaları ile park sensörü çalışmadı. usta o zaman oradan şüphelendi ve park sensörünü iptal etti geri vites de düzeldi, şu an herşey saat gibi, tekrar da park sensörü takmaya çekiniyorum açıkcası :)

bu arada tüm bu tamir işleri + ön gösterge dipsiz ampülleri değişimi için 150 tl ödedim.
 

tarkanhun

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
20 Eyl 2022
Mesajlar
1
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Burada anlatılanla bire bir aynı sorunları yaşadım. Sigorta beyni olabileceğini okuyunca da eyvah dedim. Güvendiğim bir oto elektrikçiye götürdüm, baktı ve "beyinde hiçbir şey yok, geri vites müşürü arıza yapmış, o da birkaç sigortayı daha bozmuş" dedi. Geri vites müşürünü ve bozulan bıçak sigortaları değiştirince olay çözüldü. Başkasının da işine yarayabilir diye paylaşayım dedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: obnaxious ve Hasip
Üst