Astra G karter yağ kaçağı onarım maliyeti

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
beyin fırtınası yaparken aklıma birşey geldi, araç 210 bin km de, lpg de uzun süredir kullanılıyor, ben 6 ay önce araca 5w40 yağ koydum, bu yağ motora ince gelmiş ve ondan yağ kaçırıyor olabilir mi acaba? 10w40 yağ koysak kaçak gidebilir mi? şanzıman için de kaçak kesici yağ katkıları varmış, açıklamada eskiyen sertleşen keçeyi onarır kaçağı keser deniyor.
 
Son düzenleme:

madman

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sanayide başka bir ustaya gittim gösterdim aracı bayağı bir inceledik beraber, gördük ki sadece yağ değişim tapasından kaçırıyormuş, yağ tapası yalama olmuş, yeni diş açıldı ve geri takıldı şuan hiç damlatmıyor,

şimdi gelelim asıl meseleye... ilk gösterdiğim usta ki yaklaşık 2 senedir ona giderim, bakar bakmaz karterde de şanzıman keçesinde de kaçak var hemen bırak değiştirelim diye işi oldu bittiye getirmeye çalışan ustaya güvenip sayesinde günlerdir kara kara düşünüp interneti altüst ettim, bu maceradan yine şu sonuç çıktı tabikide; arabanı bir değil enaz iki üç ustaya göstermelisin...
 
Son düzenleme:

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
İlk bakılması gereken zaten yağ tapası ve yağ filtresi idi,
Astra G (Z16XE için) 5w40 ve 10w40 her ikiside uygun,her ikisindede yağ bir miktar eksiltir,uzun süre 10w40 konulmuşsa sonradan tam sentetik konulduğunda daha fazla eksiltebilir,yağ markasına görede eksiltme miktarı değişebilir.Opellerde karter tapası değiştirirken orjinal tapa yerine febi vs. gibi yan sanayi tapa kullanmayın diş sayısı daha az orjinale göre ve tapayı sıkarken tam tutunamıyor dişleri bozuyor,tapa değişecekse yan sanayi tapanın contasını alıp orjinal tapaya takın fakat tapa değişmesin.
 
Üst